Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Grader av moderering (spesielt i blogger)

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 19:45   #141
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at de må fordele brukerne mellom seg, det varierer jo hvor belastende og utagerende man er, og det vil bli urettferdig hvis f.eks Skilpadda må ta seg av alle bråkmakerne i Generell diskusjon og barneoppdragelsesforumet, mens Esme baren kan kose seg med de som nesten bare deltar på markedsplassen og interiørhjørnet.

Tror ikke det stemmer med Esmes oppfattelse av å kose seg, altså.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 19:50   #142
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

En super plan. Får man velge modde på samme måte som fastlege? Blir det ventelister?

Jeg tenkte mer det blir finskriving av IPO-er.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:07   #143
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Jeg mener torsken skrev "moderatorisk hilsen", men jeg kan huske feil. Its known to happen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:13   #144
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg mener torsken skrev "moderatorisk hilsen", men jeg kan huske feil. Its known to happen.

Det gjorde han.


Det jeg tidvis reagerer på er at noen får en beskjed fra moddehold om å roe ned, mens andre ikke får når de kanskje går lenger. Når det er helt sikkert at det er sett av modder og ikke sagt noe ett sted så blir det rart andre steder. Det er vrient å forholde seg til syns jeg. Ihvertfall inntil en katt ga meg et annet perspektiv på modderollen en gang jeg trengte det. Etter det blir jeg ikke opprørt, jeg bare registrerer det egentlig.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:21   #145
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men jeg synes det er litt vesentlig å huske på at moderatorene faktisk diskuterer det som skjer i forumet og det som skjer i bloggene. Det er en helt uunnværlig del av moddevirksomheten. Det er ikke hver dag vi diskuterer noe, men helt sikkert hver uke. Det er bare sånn det fungerer. Det kommer ikke til å forandre seg.

Jeg er helt enig i at dere er nødt til å samsnakke. Klart det. Derfor er det også greit å vite om du er kameraten eller modde når du skriver noe. Sånn at jeg vet om jeg skal diskutere videre eller ta beskjeden som er gitt. Jeg diskuterer som regel ikke mot moderatorisk hilsen, men jeg har jo stor glede av å diskutere med deg.



Jeg har stor glede av å spørre deg om ting jeg ikke kan, blir vel egentlig mer riktig.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:22   #146
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå husker jeg ikke helt, men fikk du ikke en av de milde tilbakemeldingene? For i så fall er det perfekt eksempel, vi tror vi gir en vennlig dult, men det blir oppfattet som aktiv modding.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg mener torsken skrev "moderatorisk hilsen", men jeg kan huske feil. Its known to happen.

Det gjorde jeg, jeg signerer alltid når jeg bedriver modding. Poenget til Esme var at det var en heller mild tilbakemelding som ble gitt (for øvrig stilet til alle som deltok i kommentarfeltet).

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:24   #147
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Jeg tror forresten at den dagen Esme skriver med noter og blomster til meg så kommer jeg til å tisse på meg i redsel.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:27   #148
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Så altså,slik jeg har forstått det:
Har man blogg på FP bør man være klar over at denne kan leses også av modder, om det er aktivitet som på en eller annen måte strider med reglemanget på FP eller almindelig folkeskikk, vil man måtte regne med en moreratorisk hilsen også fra folk man ikke har invitert inn i bloggen sin. Noen vil ha morsommere hatt enn andre.

Erfaringsmessig vil denne modereringen være både varsom og skjelden da den generelle polisyen er å behandle brukerne som voksne mennesker og satse på en sterk grad av selvbevisthet og at troll sprekker av lys helt på egenhånd- Moderatorene står fri til å ha meninger selv og vil ikke alltid være enige.... Stort sett de tinga som gjør forumet til det som oftest svært ryddige og underholdende stedet det er.

Deal with it.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:35   #149
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Det jeg tidvis reagerer på er at noen får en beskjed fra moddehold om å roe ned, mens andre ikke får når de kanskje går lenger. Når det er helt sikkert at det er sett av modder og ikke sagt noe ett sted så blir det rart andre steder.

Dette har jeg tenkt noen ganger også.

Når det er sagt: En av hovedgrunnene til at FP er en fin plass å henge, er jo at vi har disse moddene som gidder å bruke av fritiden sin til å sørge for at tonen på forumet er bra. Og det gjør de stort sett på en utmerket måte.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:39   #150
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette har jeg tenkt noen ganger også.

Når det er sagt: En av hovedgrunnene til at FP er en fin plass å henge, er jo at vi har disse moddene som gidder å bruke av fritiden sin til å sørge for at tonen på forumet er bra. Og det gjør de stort sett på en utmerket måte.

Absolutt!

  Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 21:07   #151
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Jeg tror det er umulig å få det helt likt og rettferdig bestanding, fordi nesten ingen saker er like, ingen modder er like, ingen dager er like, ingen relasjoner og forhistorier er like. Og så blir sånn nogenlunde, men ikke millimeterlikt.


En annen ting som kanskje er litt trøblete er hvem som egentlig er ansvarlig i en blogg? I det tilfellet jeg kommer på så var hovedblogginnlegget ganske tilforlatelig, og så gikk vi som leste og skrev litt over bord i en litt uheldig retning, og ble mildt minnet på å skjerpe oss littegrann. Var det da bloggeiers sak? Eller oss som leste og skrev? For jeg tror bloggeier da var litt i stuss på om det var h*ns ansvar, eller de som hadde skrevet.

Bør/kan man "modde" sin egen blogg og slette innlegg man syns blir over kanten? Bør man ha ansvar for å følge opp et blogginnlegg man har skrevet og overvåke det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 21:24   #152
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

MAn kan modde i sin egen blogg. Jeg moddet en modde der en gang og satte på moderatorisk hilsen. Man kan slette og endre andres poster når man eier bloggen, det står da endret av Smilefjes etterpå.

Du må da ha skjønt dette for lengst, Poly? Det er jo derfor så mange er enige med meg.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 21:33   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Ah!! :lyspære:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 21:58   #154
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Jeg har ikke fått med meg at noen (ikke noen) får kjappere beskjed om å roe seg enn andre, altså, men nå er jeg jo ikke i alle bloggene.
At gamle brukere får mer slack enn nye, sånn generelt (blogg eller ikke blogg) har jeg alltid ment, men nå har det jo begynt å komme meg til gode.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 18:51   #155
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ikke fått med meg at noen (ikke noen) får kjappere beskjed om å roe seg enn andre, altså, men nå er jeg jo ikke i alle bloggene.
At gamle brukere får mer slack enn nye, sånn generelt (blogg eller ikke blogg) har jeg alltid ment, men nå har det jo begynt å komme meg til gode.

Ikke jeg heller. Jeg tenker også at det ikke er noe problem om ikke modden signerer med moddehilsen. him, Esme og blant annet torsk er modder, det vet vi, nicket dere er uthevet, og er man ny har man et ansvar for å sette seg inn i hvordan forumet fungerer, så ikke noe unnskyldning at man er ny, altså. De har, slik jeg ser det, et *ekstra* ansvar når det kommer til selvjustisen som regjerer i forumet, og det at de er modde gjør at de kan skrive i den bloggen de trenger å skrive i. Så må man bare stole på at de er seriøse og har taushetsplikt. Hvilket jeg tror, hadde ikke hengt her hvis ikke.

De trer aldri helt ut av rollen sin heller, slik jeg ser det. De har ett par briller de leser med, og måten de svarer på, er avhengig av hva som står der. Står det tull og fjas der, kan de delta ved å tulle og fjase litt selv. Er det prat som utvikler seg uheldig, kan de si ifra om det, er det en ordentlig overtramp, tar de tak i det. Hva de signerer med er egentlig underordnet så lenge man forstår funksjonen de har i forumet.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 09-06-12 kl 18:58.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no