Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kasseroller fra Ikea

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-18, 01:44   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kasseroller fra Ikea

Jeg må ha meg et par nye kasseroller etter at vi skiftet til induksjonstopp her, og da spesielt et par som tåler koking av grøt og melkebaserte sauser. Har hatt to som har fungert passe ok til dette, og det er selvfølgelig de to jeg har som ikke passer induksjon...

Kikka så vidt på kasseroller på Ikea i dag, og ser der at de er anbefalt til type melkebasert koking, men samtidig registrerte jeg at de er veldig tynne i bunnen...

Jeg er opplært i den tro at jo tynnere bunn en kasserolle har, jo verre er den på melk, men jeg innser samtidig at verden har gått videre, slik at dette nødvendigvis ikke stemmer i dag.

Jeg så på en 8,5 liter feks, til rundt 200 kroner. Et særdeles rimelig alternativ i forhold til mye annet,men vil denne gi oss en grøt som smaker grøt og ikke brent gugge, om man rører normalt i grøten underveis?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 02:54   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Generelt stemmer det fremdeles, selv om varmeoverføringen ikke er det samme med induksjon har det noe med varmefordelingen å gjøre. Tilleggsfaktorer er også hvordan bunnen er laget, dobbelt eller trippelt lag og hvilke type metall som er brukt i bunnen. For induksjon kan det være lagt aluminium mellom to lag av stål, det kan være kobber, eller flere lag med ulikt stål. Det er i hvert fall det man får av informasjon fra produsentene. Jeg vet ikke for mye om de forskjellige seriene hos Ikea eller andre, men de er å få tak i hos Tilbords, Kitchn, Wallendahl... tror til og med OBS har. Før syns jeg emaljert støpejern var genialt til melkemat, men etter jeg fikk induksjon har de ikke vært så grei lenger. Det er aluminiumspanner og slikt å få tak i for induksjon, de har et lag med stål under som gjør at det funker. Stekepannen i støpejern her like grei som før.


Sist redigert av arrow : 14-07-18 kl 16:25.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 09:15   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Vi kjøpte oss 365-serien (tror jeg den het), og er veldig fornøyde. Men må røre oftere i grøtkjelen. Savner min gode gamle tykkbunnede Høyang-kasserolle.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 09:26   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Jeg har denne fra Fiskars, som jeg bruker til havregrøt (melkebasert) hver morgen. Jeg er superfornøyd med den: svir aldri grøten, og lett å holde ren.

https://www.jernia.no/produktkatalog...C8l/p/58014941

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 09:29   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Det er vel ikke akkurat IKEA-pris på den, når jeg tenker meg om, så det var kanskje ikke så hjelpsomt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 10:07   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Vi hadde en del IKEA-kasseroller før vi flytta sammen, er nå på felles induksjonstopp nummer to, og har bytta også de andre grytene vi hadde til de nye IKEA 365 med glasslokk. Jeg elsker dem, og ser ingen grunn til å ha noen andre. Jeg svir alltid grøt (det er den ene tingen jeg virkelig ikke bør lage), men ikke oftere i disse enn i en dyr, tjukkbunna Høyang Polaris som visstnok skal være så god til grøt. Det er ikke alle IKEA-gryter jeg ville kjøpt, men den gryteserien er et godt kjøp.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 10:49   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Coop har en serie som heter Cookware, som funker utmerket på induksjon. Aner ikke hvordan de er med grøt siden jeg aldri lager det, men det er ihvertfall rimelige og gode kasseroller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 12:22   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Vi har gryter fra en serie som heter Master, fra Tilbords. Vi har kjøpt når de har kampanjepris, og da har de ikke vært så dyre. De fungerer veldig bra på induksjon, også til melkebasert. Men jeg har også et par billige Ikea-gryter som jeg bruker. Jeg kunne strengt tatt hatt flere av dem, og så bare en eller to gryter til "melkekoking".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 13:02   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller fra Ikea

Obh nordica har noen kjeler som er veldig gode. Problemet er kanskje at de har farger.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no