Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pepperkakehus og limpistol

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-14, 21:36   #1
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Pepperkakehus og limpistol

Er det noen som har testet om det vil gi godt hold?
Snuppa og jeg har bakt alle delene i kveld, så det blir montering i morgen.
Jeg kjenner jeg er skeptisk til at vi skal montere sammen med smeltet sukker, men limpistolen er lettere å håndtere med tanke på søl.
Noen som har prøvd?

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:52   #2
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Japp, vi har.
Første gang, før har vi brukt smeltet sukker. Huset står fortsatt og det var enkelt å montere sammen huset.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:55   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Det fungerer som bare det. Siden mannen overtok prosjektet pepperkakehus så har han brukt limpistol.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:01   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Det burde lages egne sukkerlimpistoler. En ide for noen?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:09   #5
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Da blir det limpistolen i morgen. Jeg nevnte ideen over telefon for min mor og kunne omtrent høre haka ramle ned i fanget.
Å kunne lade pistolen med sukkerstenger ville jo vært perfekt. Kanskje jeg er vill og gal og prøver det. Hm...

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:19   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det burde lages egne sukkerlimpistoler. En ide for noen?

http://www.instructables.com/id/Glui...e-like-a-nerd/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 12:10   #7
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Kjøp smørbukk-karameller. Smelt dem i vannbad og lim i vei! Man brenner seg ikke, det festes kjapt og sitter så bra at du trenger hammer for å knuse det etter jul! :-)

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:06   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Hvorfor ikke lime med smeltet sukker?

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:29   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Limpistol er genialt til pepperkakehus!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:31   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

Kjøp smørbukk-karameller. Smelt dem i vannbad og lim i vei! Man brenner seg ikke, det festes kjapt og sitter så bra at du trenger hammer for å knuse det etter jul! :-)

Dette er jo kjempelurt. Limer raskt og bra og, ikke minst, smaker godt når huset skal fortæres.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:32   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Dette er jo kjempelurt. Limer raskt og bra og, ikke minst, smaker godt når huset skal fortæres.

Tipper det smaker ganske mye bedre enn med limpistol.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:32   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tipper det smaker ganske mye bedre enn med limpistol.

Dette er et helt vesentlig poeng for oss som eter huset.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:37   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Dette er et helt vesentlig poeng for oss som eter huset.

Jepp. Til og med jeg bruker ikke limpistol når jeg monterer pepperkakehus. Det høres utrolig ut, men det er sant.

Smørbukkarameller høres lurt ut, selv om jeg har utviklet en teknikk som gjør at jeg kan montere huset uten brannsår og banning.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:38   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jepp. Til og med jeg bruker ikke limpistol når jeg monterer pepperkakehus. Det høres utrolig ut, men det er sant.

Men kan man bruke smørbukkarameller i en limpistol?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:41   #15
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men kan man bruke smørbukkarameller i en limpistol?

Det høres risikabelt ut.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 08:34   #16
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Pepperkakehuset ble pent. Som alltid overlesset med nonstop, melis og seigmenn.
Men limpistolen utgikk med høye kneløft. Snuppa så på meg som om jeg hadde tørna helt og nektet plent å være med på noe så dumt. Vi kan jo få limbiter i munnen når vi skal spise det, må vite!
Ja ja, det ble melislim forsterket med eggehviter og gooood tid til tørking istedet.
Men neste år skal jeg kuppe monteringen selv. Og da blir det limpistolen!
Vi spiser nå uansett ikke mye av det nedstøvete huset på nyttårsaften likevel.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 12:12   #17
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pepperkakehus og limpistol

Jeg bruker noen ganger knappenåler med stort hode og Royal icing. holder sammen bygget mens glasuren tørker. Neste dag kniper jeg fatt i knappenålhodene og trekker de ut. Me jeg har litt tjukke vegger, så knappenålene får feste. Bruker å støtte opp med hermetikkbokser eller sånt.

Skal prøve Smørbukk i år.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no