Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tåler jeg Inglourious Basterds?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 12:43   #41
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Vi syntes den skilte seg ganske mye ut. Typisk andre Tarantino-filmer er jo at man gjerne kan se dem flere ganger, og at de har noe unikt og besynderlig ved seg. Denne derimot, ble bare rar. Den startet ok, bygde opp spenning, men falt så bare sammen. Greit det var noe uventet, men det traff liksom ikke på samme måte som andre filmer. Vi hadde også sett veldig fram til filmen, og satt sånn sett ganske skuffet igjen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:22   #42
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg tålte den for så vidt, men jeg måtte inn og lese plottet på wikipedia mens jeg så filmen. :sart:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:44   #43
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg tålte den ikke. Dvs jeg så bare halve filmen og gikk og gjorde andre ting hver gang det bel for heftig. Det var ett siste forsøk på å like Quentin Tarantionfilmer. Nå vet jeg at jeg ikke liker og heller ikke tåler dem :følsom:

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:46   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg er i utgangspunktet ingen Tarantino-fan, men likte denne veldig godt. Selv om den hadde stor cringe-faktor. Som mannen min sa: Filmen består jo stort sett av en serie ubehagelige samtaler.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:43   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg gikk på kjøkkenet under åpningscenen med familien for jeg var redd for at den skulle bli ubehagelig, men det er jo en av de minst visuelt voldelige. Også gjemte jeg hodet bak armen til sambo når det ble for grafisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:13   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg stoppet filmen etter kort tid. Jeg klarte ikke mer.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:14   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg synes i grunnen åpningsscenen var den aller værste, fordi den var så langvarig og nervepirrende at jeg følte den var opptakten til noe skikkelig ekkelt. Men som Glitter sier var den jo visuelt sett ikke ille.

Ellers synes jeg faktisk volden var helt ok. Jeg synes nesten "voerspielet" til voldsscenene var mye verre en selve volden i denne filmen. f.eks. den langvarige bankinga med baseball kølle mot veggen og den ekle følelsen av å ikke vite hva som kom ut av mørket

Også må jeg jo si at jeg synes dette er ett realt steg opp fra "Death Proof" som er den Tarantinofilmen jeg liker minst.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 16:09   #48
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Det er sjelden det visuelle som plager meg. Det er tanken om, det jeg vet skjer, det vi ikke får se ... Bare tanken på hvor redd den stakkars mannen var, hvor redd familien som holdt pusten under gulvet var ... Tanken på at de ikke har gjort noe galt engang, det var bare fordi. Ja, sånn jobber hjernen min, kverner og tenker og føler på andres redsel.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 23:15   #49
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg så den (Inglorious Basterds) igår, og sier bare LUKK ØYNENE (og helst ører) når det er utendørs-scener med Brad Pitt.
(jeg er temmelig pysete da)
Ellers er filmen helt fabelaktig og jeg holdt på å dø på meg av Brad Pitt i den filmen. "Arrivederci"

Ja, da lo både mannen og jeg godt her i sofaen. Har nettopp sett den nå, og jeg synes den var fabelaktig Tarantinoisk.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:04   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg er FPs og verdens minst kresne person når det gjelder filmer, jeg får ofte høre at jeg er for lite kresen, jeg sluker alt. En elendig filmkritiker, med andre ord.

Vel, denne filmen var en av de kjedeligste filmene jeg har sett noensinne. Jeg liker godt Tarantino, men dette var ZZZZ. Mannen så den ferdig, men sa at han hadde lyst å skru av mange ganger, og han elsker Tarantino. Boring!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:05   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Sin City derimot, ikke Tarantino dog, men likevel i samme stil. Den gir gode minner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:06   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Han her ble jo oscarnominert... men så gjorde han en fantastisk rolle også!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:20   #53
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er sjelden det visuelle som plager meg. Det er tanken om, det jeg vet skjer, det vi ikke får se ... Bare tanken på hvor redd den stakkars mannen var, hvor redd familien som holdt pusten under gulvet var ... Tanken på at de ikke har gjort noe galt engang, det var bare fordi. Ja, sånn jobber hjernen min, kverner og tenker og føler på andres redsel.

Min også. Så dette ble en ufattelig kjip film å se for meg. Jeg fatter ikke at det skal være nødvendig å ta livet av 300 personer i en film. Og jeg fatter ikke at noen har glede av å se det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 11:34   #54
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Iset da! Kjedelig? Nei, nå får du ris, altså.

Myrsnipa: du må ikke se The Tournament da, der dreper de hverandre for sportens del. Veldig morsom film.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 18:44   #55
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Han her ble jo oscarnominert... men så gjorde han en fantastisk rolle også!

Jeg virkelig digger den scenen dette bildet er hentet fra. Når de to spiser kake sammen. En højdare!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no