Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

MGP 2010 - Here we go again :)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 14:58   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MGP 2010 - Here we go again :)

Yay! Da var endelig MGP sirkuset igang igjen.
Hva syns dere om første delfinale? Jeg ble tildels skuffet over nivået på låtene, etter min smak kom Lene Aleksandra og Bjørn Johan Muri best ut av det, men som vanlig så er det ingen som stemmer på mine favoritter. Lene A gikk ikke videre, mens Muri karret til seg en siste sjanse plass.
Grøss og gru for bidragene som gikk videre - gørrkjedelig sang med Maria Haukaas Storeng og Keep of Kalessin med black metal.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:59   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Man ser jo selvsagt ikke på søppel.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 15:09   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Jeg er enig med Sitron, det ser vi rett og slett ikke på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:15   #4
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Må innrømme at jeg så på, og i mine øyne gikk de to beste videre. KoK var definitivt mest spennende. Maria sin sang var litt kjedelig, men likevel mye bedre enn røkla, og det sier litt. Forøvrig fikk jeg frysninger på en dårlig måte av Lene A sin sang... Sorry, mocci.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:17   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

MGP er noe jeg alltid får med meg fordi det er tradisjon. Etter min mening var det de to beste som gikk videre og det sier litt om nivået, spør du meg. Marias sang var litt kjedelig, men den beste musikalsk sett.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:19   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Jeg er programforpliktet til å heie på Keep of Kalessin, men heldigvis ikke programforpliktet til å se noe som helst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:21   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Jeg må få poengtere sterkt at Keep of Kalessin IKKE er blackmetal. Det er episk ekstremmetal og det er noe ganske annet.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:23   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Jeg er overbevist om at SF har rett, selv om jeg ikke har hørt musikken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:23   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er programforpliktet til å heie på Keep of Kalessin, men heldigvis ikke programforpliktet til å se noe som helst.

Jeg også visst. Fikk sms med påbud om å stemme. Men gjorde det ikke. Jeg stemmer ikke på sånt - aldri. :gnien:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:23   #10
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Kjenner du dem, alfaCharlie? Likte sangen veldig godt selv. Har aldri hørt om dem før, men så er jeg ikke velinformert om metal heller.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:25   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Nei, ikke direkte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:26   #12
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg må få poengtere sterkt at Keep of Kalessin IKKE er blackmetal. Det er episk ekstremmetal og det er noe ganske annet.

Det var dårlig med growling, og mye mer melodiøst. En god del mer tilgjengelig enn black metal, ja.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:28   #13
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg må få poengtere sterkt at Keep of Kalessin IKKE er blackmetal. Det er episk ekstremmetal og det er noe ganske annet.

Ja, beklager at jeg skrev feil, alt med metal høres likt ut for meg.
Jeg fikk med meg at det skulle være mer melodiøst enn black metal, noe ala musikk i fantasy filmer. Jeg har sett mange fantasy filmer men syns ikke musikken deres minnet meg om fantasy, ei heller at den var særlig melodiøs. Black metal er vel stort sett bare brøling går jeg ut fra?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:30   #14
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg også visst. Fikk sms med påbud om å stemme. Men gjorde det ikke. Jeg stemmer ikke på sånt - aldri. :gnien:

Fascinerende, hvis fansen til KoK klarte å mobilisere alt av venner og familie til å stemme, så kan jo det ha vært utslagsgivende. Hadde uansett vært morro om et slikt band var Norges bidrag. Metal er tross alt den største musikkeksporten vi har...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:32   #15
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Jeg så ikke på MGP, men fikk med meg slutten da Keep of Kalessin spilte. Må si at jeg likte det jeg hørte, men tror vel ikke det er en typisk MGP - vinner.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:36   #16
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Ja, beklager at jeg skrev feil, alt med metal høres likt ut for meg.
Jeg fikk med meg at det skulle være mer melodiøst enn black metal, noe ala musikk i fantasy filmer. Jeg har sett mange fantasy filmer men syns ikke musikken deres minnet meg om fantasy, ei heller at den var særlig melodiøs. Black metal er vel stort sett bare brøling går jeg ut fra?

Tror de mente at tekstene gjerne minner om fantasylitterarur, i motsetning til black metal som sjelden er trivelig lesning... Synes egentlig det ble helt feil å sammenligne med black metal i det hele tatt, men det er vel den metal-sjangeren flest har et slags forhold til.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:39   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg må få poengtere sterkt at Keep of Kalessin IKKE er blackmetal. Det er episk ekstremmetal og det er noe ganske annet.

Same shit new wrapping.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:55   #18
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Yay! Da var endelig MGP sirkuset igang igjen.
Hva syns dere om første delfinale? Jeg ble tildels skuffet over nivået på låtene, etter min smak kom Lene Aleksandra og Bjørn Johan Muri best ut av det, men som vanlig så er det ingen som stemmer på mine favoritter. Lene A gikk ikke videre, mens Muri karret til seg en siste sjanse plass.
Grøss og gru for bidragene som gikk videre - gørrkjedelig sang med Maria Haukaas Storeng og Keep of Kalessin med black metal.

Dette innlegget opprørte meg på så mange nivåer at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne ...

Altså: KoK er ikke Black Metal.
Og, seriøst, Mocci, kjære deg:
Låta til LA var søppel fra ende til annen, fra det håpløse eurodancekompet til den ubehjelpelige fjortisteksten.

Bjørn Johans låt var bra, men litt flat og anonym - men jeg spår den et langt liv på PeTre.

Maria HS: Hun er en sterk og flott artist, men hvorfor kaste bort talentet sitt på platt, kjedelig R'n'B-gnåling???
Og hun burde sparke stylisten som fant ut at hun ville se flott ut om hun ble gjort 20 år eldre enn hun er ...

I denne runden var det faktisk KoK som hadde det beste bidraget.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:02   #19
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Mye dårlig! Så ikke akkurat at Norge kommer til å vinne i år hvis dette er alt vi har å by på.... Maria H.S. er dyktig og det var vel den eneste låten jeg likte litt, men jeg må jo si at andre gangen jeg hørte den så hørte jeg plutselig en låt med Maria Carie (eller hvordan det skrives) og det var IKKE betryggende - for henne liker jeg ikke.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:08   #20
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: MGP 2010 - Here we go again :)

Synes også det minnet veldig om Mariah Carey, og er i grunn enig i at det ikke er betryggende. Tviler på at det er Maria H.S. som blir Norges bidrag. Men blant de seks som viste seg frem var hun nest best, synes jeg. Og det sier litt...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no