Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"NTB" på jobb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 09:58   #21
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg hadde en slik venninne under studietiden. Hun var også lyttende og hyggelig, og var veldig flink til å fortelle levende og spennende historier om folk. Men etterhvert så blir hun på en måte "avhengig" av å komme med stadig villere historier, og det gikk over til å bli ondskapsfullt. Jeg og en annen venninne gjennomskuet henne da vi begynte å fortelle hverandre hva hun hadde fortalt om oss, og vi tok et realt oppgjør med henne. Det var virkelig på grensen til æreskrenkelse.

Hun fikk seg en skikkelig lærepenge og ble fullstendig forandret. Egentlig så burde hun ha kommet og takket oss for at vi tok tyren ved hornene, men det har hun selvfølgelig ikke hatt modenhet nok til å gjøre.

Jeg sier ikke at jeg ikke sladrer og forteller ting om folk, men jeg passer meg veldig for å ikke fortelle ting jeg ikke vet helt sikkert er sant.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:19   #22
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Mannen har en slik "NTB" på jobben, og da jeg jobbet der hadde jeg også mye kontakt med denne mannen.
Jeg følte det rett og slett ubehagelig og ble ganske uvel av å måtte høre "siste nytt fra bygda" i hver eneste kaffepause.
Jeg har fått så mye informasjon om kjente og ukjente som jeg overhode ikke har noen interesse av å vite, og man tar seg i å lure på hva denne mannen sier om oss når vi forlater pauserommet.
Det er helt utrolig hva denne mannen vet om alt og alle, og han tar ikke fem øre for å videreformidle det og gjerne snakke nedsettende og dømmende om disse menneskene i samme slengen.
Ja, jeg blir kvalm.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:30   #23
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Vi har en slik på jobb, og ei i vennegjengen. Men det er likevel forskjell på dem, hun på jobben er ei skikkelig sladrekjerring som mer enn gjerne forteller ting videre selv om hun absolutt ikke bør, mens venninna mi holder nok mye tilbake, selv om hun vet det meste som foregår i bygda. Hun sier likevel en del, og vet alt om alle da.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:16   #24
Margareth
Lattermild "tøysetante"
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 13
Margareth er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg har kjent flere slike og føler igrunnen ubehag når de vender seg fortrolig over cafè-bordet og skal fortelle meg siste nytt. Med et merkelig forventningens uttrykk, et lite lurt smil og oppspilte øyne. Saklige opplysninger er nå èn ting, men dette andre når de store høydene om det er litt pikant, eller bryter noen grenser i tillegg. Jeg har pleid å tenke at; slik som vedkommende sitter å gløder over dårlige (kanskje ikke helt sanne heller) nyheter om folk jeg vet hvem er, som ikke er tilstede - slik kan hun sitte og baktale meg når jeg reiser meg å går... Jeg prøver å vokte min tunge. Sladder kommer det skjeldent noe godt ut av.

Margareth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 14:10   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Selv om man vet mye om andre er det ikke nødvendig å sladre videre om det.
Selv om det er utrolig deilig å sladre litt innimellom.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 14:47   #26
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "NTB" på jobb

I dag fikk jeg vite noe grusomt som jeg strengt tatt ikke hadde trengt å få vite. Baibai nattesøvn.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:31   #27
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

I dag fikk jeg vite noe grusomt som jeg strengt tatt ikke hadde trengt å få vite. Baibai nattesøvn.

Takk du, jeg har også et par sånne som jeg forsøker å fortrenge. Det er skikkelig ubehagelig når man et at man også i framtiden skal møte de personene det dreier seg om, og man vet noe som man vet at de alldeles ikke skulle ønske man visste om dem .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:50   #28
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For meg holder det lenge å vite om de viktigste begivenhetene i livet til venner og familie.

Helt enig. Jeg blir litt satt ut av folk som vet alt om alle og gjerne vil fortelle det i tillegg.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 16:03   #29
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg har noen NTB'er i nærheten, hvilket gjør at jeg også må sile informasjon som jeg selv gir ut.

Forøvrig synes jeg benevnelsen var god!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 10:34   #30
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Mamma jobber på et kjøpesenter her - og hele senteret er jo et eneste digert NTB-kontor...
Selv jobber jeg i barnehage, og der har vi ei som heter NTB. Det er av typen som jabber og slarver som om alt hun sa var riktig - har "satt henne på plass" et par ganger i høst, jeg, da hun fortalte ting som ikke stemte. Ikke det at hun løy, men hun er jo null kritisk til det hun hører - og hun hører MYYYE.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:57   #31
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jupp, jeg har jobbet sammen med ei som kan gå under benevnelsen NTB.

Hun visste det meste om de fleste til en hver tid.
Hun klipper til og med ut alle sånne bolig greier(hvem som har kjøpt hva til hvilken pris) fra lokal avisen, og limer inn i en egen bok.

Så kan hun gå inn å se i boka si, når noen selger et hus eller eiendom og se hvor mye de har tjent eller tapt på det..

Det synes jeg er drøyt!

Litt sladder er greit. Men jeg har ikke noe til overs for det som er ondsinnet!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:19   #32
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Hun visste det meste om de fleste til en hver tid.
Hun klipper til og med ut alle sånne bolig greier(hvem som har kjøpt hva til hvilken pris) fra lokal avisen, og limer inn i en egen bok.

Så kan hun gå inn å se i boka si, når noen selger et hus eller eiendom og se hvor mye de har tjent eller tapt på det..


Det er det drøyeste jeg har hørt... Er det rart Se&Hør er den mest solgte trykksaken i Norge?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:26   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Mora mi har litt potensialet. Hun er også den som "alle" forteller ting til. Hun er flink til å holde det som skal holdes hemmelig, men jeg kjefter på henne for at hun er litt for "informativ" til tider.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 19:57   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.


Det er det drøyeste jeg har hørt... Er det rart Se&Hør er den mest solgte trykksaken i Norge?

Det ER ganske drøyt ja! Men dama er kjempe trivelig hun assa. Ikke noe å si på det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no