Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Post som ikke kommer frem

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-15, 00:24   #1
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Post som ikke kommer frem

Mye post som ikke kommer frem til meg. Bestilt MinId koder 3 ganger uten at det dukket opp, men dette er en god stund siden nå altså. Samme med kodebrikker fra banken, de måtte til slutt sende det rekommandert (samme trøbbel forrige gang jeg skulle ha ny også). Nytt bankkort etterlyste jeg for noen dager siden da det heller ikke dukket opp. I dag var jeg hos legen og hun refererte til et brev hun hadde sendt meg i desember. Dette har jeg heller ikke fått.

Gudene vet hva jeg går glipp av av post. Jeg står oppført med riktig adresse i folkeregisteret. Har også hatt lås på postkasse når jeg har ventet viktig ting. Ting jeg har bestilt har jeg for øvrig alltid fått, men da har det stort sett vært snakk om hentemld på tlf.

Noen som har opplevd det samme? Hvem skal jeg klage til? Lokale posten (Kiwi)?

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 00:36   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Er du registrert på den adressen hos posten?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 00:41   #3
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Meldte adresseendring når jeg flyttet for 9 år siden.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 10:07   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Kommer sendingene i retur til avsender eller forsvinner de bare? I begge tilfeller bør du nok ta en prat med det lokale postkontoret først i alle fall vil jeg tro. Er riktig adresse registrert hos de som sender ut posten? Mange henter vel inn korrekt adresse fra Folkeregistreret, men ikke alle.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 10:28   #5
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Er registrert med riktig adresse både hos banken og legen, ja. Får vel ta en prat med dem og høre hva de sier.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 10:31   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Jeg fikk en sending i retur fordi mottaker ikke var registrert på den adressen i postens register. Ikke visste jeg at de hadde et eget register, men det har de visst.

Det er uansett lurt å kontakte posten, de bør jo vite om at ting blir borte.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 10:43   #7
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.684
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Jeg hadde vært på vakt dersom slike viktige ting ikke dukket opp i posten. Dette er jo ting som kan brukes til identitetstyveri, så jeg hadde definitivt tatt kontakt med postkontoret umiddelbart.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 11:30   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Jeg ville tatt en ny sjekk med posten om du er registrert riktig i deres register. Ellers kommer ikke ting frem, uansett om det er riktig adressert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 17:46   #9
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Gå inn på Posten.no.

Nederst på sida kan du gå inn å velge "min side". Der kan du sjekke at du go resten av husstanden er registrert på rett adresse.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 00:50   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.921
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Har du låst postkasse? Er jo rart at så mye skal bli borte. Hadde satt en lås på postkassa og fulgt med. Så lenge rett adresse er registrert alle steder og du ikke har byttet noe postnummer, så skal jo posten komme frem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 09:39   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Det kreves også navn på postkassen idag.

Alt er forskjellig fra den lokalkjente postmannen som håndterte brevet fra det kom til postkontoret hvor han hadde sin reol.

Først blir alt som er maskinlesbart sortert automatisk. En feil som 11 a istedenfor 11 b blir ikke fanget opp.

Det er egne folk som jobber med ruteklargjøring og de jobber på spreng for å få maskinpost og manuell post i rekkefølge og klar for utkjøring. Det har vært slik i byene i lengre tid. Nå utvides det til å gjelde distriktene. Post til Levanger klargjøres i Trondheim for eksempel. Det er en dårlig tid å bruke adresser som "Nesset" og "Plassen".

Så er det egne som går ute. De har ikke tatt i sendingen før de står utenfor postkassen. På grunn av det store antallet flyttinger som ikke registreres i adressesystemet, er instruksen å ta med sendingen inn hvis postkassen ikke er merket. Majoriteten av klager kommer av post som er lagt i kassen hvor mottaker er flyttet. En konsulent har regnet ut hvor lang tid som skal brukes på utetiden. Uten å ta hensyn til å ringe inn og få oppslag i følge adresseregisteret for eksempel. Antallet stopp er mye større enn før. Opplæringen er kraftig redusert.

Når utebudet er ferdig, har han eller henne brukt 8 timer og vel så det. All posten som er tatt med inn overlates til en ny person som skal vurdere om den skal sendes ut igjen eller returneres.

Velgerene har bestemt via stemmeseddelen at postombæring skal settes ut på anbud. Posten jobber med å kutte utgifter for å kunne konkurrere på pris og unngå å si opp folk. Da blir det slik.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 17:23   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Jeg skal sjekke adressen på posten.no. Må bare skaffe meg ny kodebrikke for å logge meg inn (klart å rote bort den jeg hadde så styr med å få tak i). Postkassen er for øvrig veldig godt merket, og all den tid den har vært låst i store deler av tiden jeg har ventet viktig post, kan det ikke være stjålet fra postkassa heller.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 20:36   #13
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Post som ikke kommer frem

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Det kreves også navn på postkassen idag.

Alt er forskjellig fra den lokalkjente postmannen som håndterte brevet fra det kom til postkontoret hvor han hadde sin reol.

Først blir alt som er maskinlesbart sortert automatisk. En feil som 11 a istedenfor 11 b blir ikke fanget opp.

Det er egne folk som jobber med ruteklargjøring og de jobber på spreng for å få maskinpost og manuell post i rekkefølge og klar for utkjøring. Det har vært slik i byene i lengre tid. Nå utvides det til å gjelde distriktene. Post til Levanger klargjøres i Trondheim for eksempel. Det er en dårlig tid å bruke adresser som "Nesset" og "Plassen".

Så er det egne som går ute. De har ikke tatt i sendingen før de står utenfor postkassen. På grunn av det store antallet flyttinger som ikke registreres i adressesystemet, er instruksen å ta med sendingen inn hvis postkassen ikke er merket. Majoriteten av klager kommer av post som er lagt i kassen hvor mottaker er flyttet. En konsulent har regnet ut hvor lang tid som skal brukes på utetiden. Uten å ta hensyn til å ringe inn og få oppslag i følge adresseregisteret for eksempel. Antallet stopp er mye større enn før. Opplæringen er kraftig redusert.

Når utebudet er ferdig, har han eller henne brukt 8 timer og vel så det. All posten som er tatt med inn overlates til en ny person som skal vurdere om den skal sendes ut igjen eller returneres.

Velgerene har bestemt via stemmeseddelen at postombæring skal settes ut på anbud. Posten jobber med å kutte utgifter for å kunne konkurrere på pris og unngå å si opp folk. Da blir det slik.

Hehe, du jobber i Posten, skjønner jeg.

Det er mye rett det du sier. Jeg er leder på en ruteklargjøringsenhet og vi jobber hardt for å få god nok adressekvalitet.

Likevel: postbudet har jo digital rutebok (iPhone) med seg ut på ruta og alle som er registrert på adressen der de bor befinner seg jo i ruteboka.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no