Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-07, 07:59   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:05.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 08:05   #2
Marian
29 år
 
Marian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 218
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Jeg setter ikke mine ben på et slikt sted, av en enkel grunn, det er BLODHARRY :snobb:

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 08:07   #3
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Det eneste jeg tenker om omreisende tivoli er at det er utrolig kjedelig å gå på. Heldigvis er ikke mine unger så veldig hypp på den slags tivolier, så jeg slipper stort sett å gå på det.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 08:56   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Jeg tror ikke et øyeblikk at sikkerheten er godt nok ivaretatt på slike tivoli, så jeg holder meg unna. (Og jeg elsker tivoli og berg-og-dal-bane egentlig, så det er ikke det at jeg er redd for ting som går fort rundt i utgangspunktet.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:05   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

http://www.adressa.no/nyheter/sortro...icle915473.ece

Når et tivoli stikker av med trailere som er avskiltet uten bremser hvordan i huleste kan man være trygg på sikkerheten forøvrig?

Leste saken tidligere i dag, og tenkte akkurat som deg. Med slike holdninger stoler ikke jeg mye på at de vil bruke "føre var"-prinsippet og stenge av når noe av tivoliutstyret begynner å oppføre seg uvanlig. Er redd disse folka fort tyr til "vi sjekker det etter stengetid"-prinsippet i stedet...

Faste og mer profilerte parker som Tusenfryd, Liseberg, Legoland osv. stoler jeg mer på. Disse lever jo av et godt rykte, og kan heller ikke fyke videre til neste sted om noe skulle gå galt.


Sist redigert av torsk : 23-08-07 kl 09:08. Årsak: Småleifer
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:36   #6
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Jeg mener at Veritas gikk ut i sommer og hevdet at sikkerheten var god nok. De reiser rundt og sjekker dette hvert år. Om jeg ikke husker helt feil.

Jeg har allikevel mine tvil. Vi var innom et slikt tivoli i sommer, og det jeg så der gjorde meg skeptisk. Mine to eldste kjørte bl.a. med en liten berg- og dalbane, beregnet for de små. Vognene rykket veldig til på et sted på banen slik at den yngste av de to slo hodet i seteryggen slik at hun begynte å gråte. Og hun gråt seg gjennom hele turen. Det holder ikke. Vi så en annen jente rett før (eller etterpå, husker ikke) gråte under/etter turen også. Jeg vet ikke hvorfor, men kanskje hun slo seg også. Da vi nevnte dette for han som opererte banen slo han bare ut med hendene, han brydde seg tydeligvis ikke.

En annen karusell, beregnet for de på ca 2 år og oppover ble operert av en fyr som også hadde ansvaret for en annen karusell. Jeg så at begge karusellene ble kjørt samtidig, eller han samlet inn biletter på den ene mens den andre gikk. Da kunne han jo ikke følge med på og gripe inn om f.eks. et lite barn i den ene karusellen reiste seg opp og ramlet ut. Jeg turde ikke la den yngste vår kjøre der fordi jeg rett og slett var redd hun ville finne på å reise seg. Og det skjedde faktisk en gang at et lite barn ramlet ut, kunne jeg lese i avisen et par dager senere.

Nei, tvilsomme greier spør du meg. Og de holdningene som avdekkes, som i adresseavisen nå, er skremmende.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:56   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Er det noen som vet navnet på dette tivoliet? I adressa-saken står det: "Han antar at hengerne nå allerede er fraktet til stedet som var målet, nemlig Momarken i Østfold"

Jeg søkte litt, og fant denne saken fra i fjor: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1412678.ece

Axels Tivoli er tydeligvis fast på Momarkedet, men det er bare ett av tre selskap fra samme gjengen. Og under Momarkedet fyller de visst på fra de andre to.

Uansett noe å tenke på hvis noen her skal en tur på Momarkedet til helga.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:57   #8
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Faste og mer profilerte parker som Tusenfryd, Liseberg, Legoland osv. stoler jeg mer på. Disse lever jo av et godt rykte, og kan heller ikke fyke videre til neste sted om noe skulle gå galt.

Man leser da hvert år om ulykker som skjer i slike store parker også.

Jeg elsker forøvrig slike store parker, og suser avgårde i alt som er, uten å ofre sikkerheten en tanke.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:11   #9
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Føler dere at dere er trygge i karuseller på omreisende tivoli?

Jeg støtter meg i slike saker til et utsagn noen postet i en diskusjon på fark.com. Noen hadde blitt drept i karusell på et slikt tivoli i USA:

Do you trust a ride put together by angry, drunken carnies who probably hate humanity in general?
Jeg er veldig skeptisk samme hva Veritas sier; som ElinM nevner, karuseller og andre "rides" (heter det noe på norsk?) stiller krav til de som styrer dem også, selv om de er riktig montert, og jeg stoler i utgangspunktet ikke på at det blir utført tilfredstillende :fordomsfull:

Store rides i ordentlige fornøyelsesparker derimot :wheeeeeeeeeee:

Ben "want to go to Blackpool" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:12   #10
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Man leser da hvert år om ulykker som skjer i slike store parker også.

Jeg elsker forøvrig slike store parker, og suser avgårde i alt som er, uten å ofre sikkerheten en tanke.

Jepp, senest i fjor: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123102

Poenget mitt var at jeg personlig stoler mer på dem, noe som i mitt tilfelle gjør at jeg også prøver attraksjoner uten å tenke så veldig hardt på sikkerheten. Men med et omreisende tivoli er jeg mer skeptisk, og hopper ikke så villig på. Den stadige montering-demonteringen av utstyret må jeg også innrømme at bekymrer meg litt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:19   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg støtter meg i slike saker til et utsagn noen postet i en diskusjon på fark.com. Noen hadde blitt drept i karusell på et slikt tivoli i USA:

Do you trust a ride put together by angry, drunken carnies who probably hate humanity in general?
Jeg er veldig skeptisk samme hva Veritas sier; som ElinM nevner, karuseller og andre "rides" (heter det noe på norsk?) stiller krav til de som styrer dem også, selv om de er riktig montert, og jeg stoler i utgangspunktet ikke på at det blir utført tilfredstillende :fordomsfull:

Store rides i ordentlige fornøyelsesparker derimot :wheeeeeeeeeee:

Ben "want to go to Blackpool" Murphy

Unngår disse atraksjonene, tar heller en tur til en seriøs park!

Mennesker som ikke får ordentlig betalt, ikke snakker norsk og ikke kjenner lover og regler og bryr seg mer om utringingen på 15 år gamle babes stoler jeg ikke på :veldigfordomsfull:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:24   #12
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omreisende tivoli og fokus på sikkerhet

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Man leser da hvert år om ulykker som skjer i slike store parker også.

Joda. Men de har veldig mange besøkende. Statistisk sett er det svært trygt å kjøre fast installerte "rides". Alle former for idrett (unntatt dart og billiard) har f.eks høyere risiko for skader i følge USAs National Safety Council. Bordtennis er i følge dette dobbelt så farlig.

Ben "have to be at least this tall" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no