Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 20:52   #1
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg var og badet med familien i dag i svømmebasseng. I dusjen og garderoben var det en ca 9 år gammel gutt som var med moren i damegarderoben. Selv dusjet han med badebuksen på, mens han kikket på damene, og det kan en jo forsåvidt skjønne. Etterpå var han i damegarderoben.
(Anslår alderen hans utifra, høyde, tenner og at han helt fint klarte å ta på seg klær selv og vasket håret selv)
Jenten min fikk beholde badedrakt på i dusjen denne gangen. synes hun skal slippe å vise seg naken for gutter!
Hva synes dere. Er det greit med barn i feil garderobe? Og ved hvilken alder bør man slutte med det

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:55   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Barna våre går på svømming. Det er 8 års grense for å gå i "feil" garderobe.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:55   #3
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg synes 9 år er for gammelt. Mener at grensa bør gå ved 7 år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:56   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Lillemor har vært med pappaen i herregarderoben for ganske kort tid siden. Hun fylte nylig 10 år. Jeg synes imidlertid at hun burde ha gått alene i damegarderoben nå, uten at jeg synes det er enkelt å si en eksakt alder for når det er greit og ikke.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:56   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Her er grensa skolebarn. Dermed får ikke jeg badet med gutta for eldste vil absolutt ikke gå alene i herregarderoben.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:58   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Dette har vi diskutert før, men jeg husker ikke om jeg har sagt så mye. Det er uaktuelt å ta Knotten (8) i damegarderoben, og det har det vært i vel et års tid. Han klarer seg selv, jeg er ikke redd for å sende badevakter på jakt om han snegler, og jeg er generelt lite bekymret.
De bør kunne ta en kjapp dusj og kle på seg selv inår de er 7, synes jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:59   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg syns grensen bør gå ved 2. klasse dvs en plass mellom 6 og 7 år. Etter ett år i skolen er de fleste flinke å kle på seg og greier sånn høvelig ( ) å passe på tingene sine.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:59   #8
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Her begynte poden å gå i herregarderoben på egenhånd da han gikk i 2. klasse.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:00   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Begynt på skolen = på tide å bruke garderoben til eget kjønn, tenker jeg. Syns skolebarn skal slippe å risikere å møte klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.

Sist redigert av torsk : 19-02-13 kl 21:06.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:00   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Mulige jeg har nevnt det før, men på Island har de badevakter inne i garderobene til en hver tid, og det er veldig betryggende ifht å sende småttiser igjennom der alene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:02   #11
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Begynt på skolen = på tide å bruke garderoben til eget kjønn, tenker jeg. Syns skolebarn skal slippe å riskere å møte klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:04   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Syns skolebarn skal slippe å riskere å møte klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen.

Veldig enig, og jeg synes faktisk at det hensynet skal komme først.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:07   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Begynt på skolen = på tide å bruke garderoben til eget kjønn, tenker jeg. Syns skolebarn skal slippe å risikere å møte klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen.

Veldig enig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:08   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Her må dei klara seg sjølv i garderoben når dei er på bading med skulen, så noko anna hadde vert litt rart når me er på bading som familie.
Så her er det frå skulestart.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:09   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Poden har gått i guttegarderoben hvertfall siden han var 5 år. Men vi har hatt det greit siden han alltid har hatt eldre kompiser å gå sammen med.

Jeg synes også grensen går ved skolebarn. Her begynner de med svømming i 2. klasse, så det er uansett greit å være selvhjulpen i garderoben i god tid før det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:14   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg sa vel rundt7- 8 år i forrige tråd og mener fortsatt det. Poden har klart å vaske håret og tørke seg selv siden han var 5, det er greit å kunne det siden de har bading fra 1.klasse, men å sende han alene i badelandet nærmest oss er uaktuelt en god stund til så pappaen er alltid med i garderoben.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:23   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Poden er 7, og jeg syns han er for gammel til å være med meg i damegarderoben.
Det har noe med framtoning og modenhet å gjøre også og iokke bare alder.

Problemet er at jeg ikke syns han er stor nok til å gå i herregarderoben alene, og siden pappan nekter å være med i svømmehallen (og vi mangler manlige venner som vil ta ansvaret), så har vi ikke vært i svømmehallen på veldig lenge. Det er litt trist det også. Jeg ønsker meg familiegarderobe.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:28   #18
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Skolestart. Er de i stand til å gå på skolen med alt det innebærer bør de være i stand til å dusje og kle på seg. Sånn i teorien i hvertfall.

Mellomsten her har vel akkurat begynt å gå alene i garderoben, men vi har heller passet på å dra i badeland alle sammen slik at far eller storebror er med i guttegarderoben.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:51   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jenta mi blir 6 til sommeren og har nå sagt at hun ikke vil gå med pappaen i garderoben mer. Sist var det noen gutter som hadde fnist veldig og hun syntes det var ubehagelig. Hun er like høy som en 7-8-åring.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:04   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Min åtteåring er for stor. Det er litt upraktisk, for han tør ikke gå alene og gråter hvis han må.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no