Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julekalenderen ødelegger hele desember

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-14, 09:09   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julekalenderen ødelegger hele desember

Vi har 2 barn med julekalender som ikke evner å sove som vanlig nå. Det er helt ulidelig. Vi ble vekket kl.4, kl.6 og kl.halv syv første natten. Trenger jeg si at vi og ungene er stup trøtte.... føles som barseltiden på ny. Hverken vi eller barna får nok søvn nå. Dette orker jeg ikke. Når jeg blir vekket så tidlig, har jeg store problemer med å få sove igjen, så det er ikke bare å si "gå og legg deg igjen" og så er problemet løst.

Hvordan funker dette hos dere? Hva skal vi gjøre? Begynne å åpne på kvelden i stedet?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:11   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Ikke noe problem vært her egentlig, annet enn at han er mer glad for å våkne enn ellers (som heller ikke er noe problem til vanlig) :P

Men å åpne på kveldstid/etter barnehagen er vel egentlig det lureste

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:15   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Hvor gamle er de? Jeg hadde definitivt begynt å åpne på kvelden, feks til barne-tv, om det var sånn her. Her er det full jubel når vekkerklokka ringer om morgenen og de kan åpne lukene, men de våkner ikke før klokka ringer altså. Nå har jo jeg store barn og (6 og 11) som evt. hadde stått opp selv og åpnet mens jeg sov videre om det var for tidlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:16   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Da hadde jeg besluttet at kalenderåpning skjer på kvelden til barnetv.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:17   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Åpnes etter middag.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:18   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Her merker vi ikke noe til dette, faktisk må jeg lokke med julekalenderen for å få de to eldste til å kle på seg i tide.
Jeg ville nok prøvd å åpne på kvelden for å se om det hjelper. Utrolig kjedelig med dårlig søvn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:18   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Da hadde det blitt åpning på kvelden ja,

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:22   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Det var nå litt søtt, også, da. Sånn sett utenfra.

Men, ja, jeg hadde også begynt med kalenderåpning i kvelden i en slik situasjon.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:22   #9
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Her har vi kjørt kalenderåpning på kveldstid i alle år. Nå er de såpass store at det nok hadde gått an å endre på det, men jeg synes det er litt mer kos jeg. Morgenene er jo stort sett så travle likevel.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:23   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Her åpnes ingen kalendere før alle sitter ved frokostbordet og matpakker er ordnet og det skjer IKKE før klokka 6.45. Når vi har tent lys ved bordet er det lov å åpne. Det er en regel som er ufravikelig. Det gjør at morgenene i desember er enklere enn ellers siden ungene er veldig ivrige på å gjøre klar frokost og matpakker og det er mindre treghet i systemet enn ellers.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:25   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Sytten år med julekalender og har aldri hatt problemet. Men det første fireåringen sier når han våkner er datoen. - Det er tredje, jeg må åpne kalenderen! Etterfulgt av hvining.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:31   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Jeg skjønner hva du mener. Min eldste har tidligere synes det har vært så deilig med helg så han våknet grytidlig hver eneste lørdag.

Han våknet forresten halv syv i dag for han kjente hva kalendergaven for i dag var og gledet seg så veldig. For en Carmex leppomadeboks.

Ville også begynt å åpne på kvelden isteden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:35   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Vi har ikke det problemet, her spretter oden opp når vi vekker han, aldri vært så lett å få han opp før .
Hadde han våknet så tidlig som dine, hadde vi ventet med kalenderåpning til etter skole/barnehagetid

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:40   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det var nå litt søtt, også, da. Sånn sett utenfra.

Men, ja, jeg hadde også begynt med kalenderåpning i kvelden i en slik situasjon.

Ja, jeg skjønner at barna mine begynner å bli store, som må dras opp hver morgen, uansett kalender, jul eller bursdag. Litt trist, men slik er det vel bare.

Hadde åpnet på kvelden ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:41   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Ikke vært noe problem, men de åpner sjokoladekalenderen om morgenen, og pakkekalenderen med puslespillbrikker etter skole/barnehage. (Opphavet er ikke så glad i å være pusleassisstent om morgenen...)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 09:46   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Ikke noe problem her.
Men vi har hatt problemer med at minstemann har vært oppe altfor tidlig. Så han har sånn kiddysleep klokke som viser når det er dag og når det er natt. Så lenge kaninen sover, så må han sove også.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 10:06   #17
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Da spiser de sikkert opp maten sin uten ett knuff også om de får den etter mat :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 10:18   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Du må ha en utrolig bra kalender!

Vi har ikke merket noe til tidlig våkning.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 10:18   #19
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Da spiser de sikkert opp maten sin uten ett knuff også om de får den etter mat :P

Nuvel.
Jeg prøvde meg på den i går til Storebror.

Han la ned gaffelen, så på meg med skikkelig alvorlig utrykk og sa "MAMMA! Hva HAR jeg sagt om de dårlige spøkene dine? Du har SPARKEN!" *ler*

Her åpner vi etter bhg/skole, eller etter middag. (Sjokoladekalender)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 10:27   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalenderen ødelegger hele desember

Hvis det hadde vært sånn hadde det blitt åpning etter at vi kom hjem fra jobb. Hos oss fungerer kalenderen som super lokkemiddel for å få alle til å stå opp i tide. Det fungerer så godt at jeg alltid savner det i januar.

Serafin, han er da søt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no