Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilken sykkel til 12-åringen?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-15, 15:58   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken sykkel til 12-åringen?

12-åringen trenger ny sykkel. Vi var og kikket på XXL og Gmax for et par uker siden, men da hadde de foreløbig ikke det helt store utvalget ennå.

Hun er forholdsvis liten av vekst (rundt 150 cm, vil jeg tro), så en i voksenstørrelse blir vel for stort for henne?

Sykkelen skal brukes i de fleste dagligdagse sammenhenger: til skole og trening, på asfalt, grus og skogsvei. Hun har de siste årene hatt en ganske robust offroad-sak fra DBS. Er det noe lignende vi ser etter nå, tro? *ikke peiling*

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 16:41   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Dette er største barnesykkel, 24" og 8 til 12 år. Som til maks 152 cm.
https://www.gsport.no/produkt/415816...FYSWtAodEh0ADg

Hvis ikke er det liten voksensykkel, her er størrelseoversikt.
http://www.dbs.no/dbs-historie/omdbs/storrelseoversikt/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 17:43   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Dette er største barnesykkel, 24" og 8 til 12 år. Som til maks 152 cm.
https://www.gsport.no/produkt/415816...FYSWtAodEh0ADg

Hvis ikke er det liten voksensykkel, her er størrelseoversikt.
http://www.dbs.no/dbs-historie/omdbs/storrelseoversikt/

Hva jeg ikke vet. Tusen takk for hjelpen!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 23:32   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Min eldste på 10 er litt lenger enn din. Hun fikk ny for to år siden. Jeg var forberedt på å gå for 24 tommer, men selgeren i sykkelbutikken mente den ville bli for liten på kort tid og anbefalte en liten voksenstørrelse. Den kan hun visst ha i mange år. Men, den ble langt dyrere enn en 24 tommer da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 00:29   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Jeg ville nok ha prøvd en liten damesykkel med 26''-hjul, tror jeg. Min 8-åring som er 1,33 eller noe sånt har hatt 24'' siden i fjor - kan ikke skjønne annet enn at den raskt må bli for liten til ei som er 1,50 og stadig i vekst.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 10:13   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Min 142 cm jente bruker 20", og den gir hun ikke slipp på i år. Riktignok offroad ramme.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 18:42   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Se om du finner en sykkel med 26" hjul og rammestørrelse 14 eller 16.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 18:55   #8
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Jentene mine på 11 og 13 år er begge rundt 142 cm høye. Begge har fått minste type damesykkel. De er i grenseland, men 24 tommers hadde blitt for lite på no time.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 19:56   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Tusen takk for innspill! Har dere eksempler på type sykkel også? Er det offroad man går for?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 11:43   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Jeg syns offroad er litt tungt å sykle med på asfalt, og har nå en hybrid. Veldig fornøyd med den, men jeg sykler svært lite så hør på de med mer erfaring.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 13:37   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sykkel til 12-åringen?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Tusen takk for innspill! Har dere eksempler på type sykkel også? Er det offroad man går for?

Skal det være en sykkel til god pris er det greiest å kjøpe bestselgerene til Intersport, G-Sport eller XXL. Skal barnet sykle langt, mye eller i skog kan det lønne seg å legge litt mer penger i kjøpet. Og jeg synes det er dumt å kjøpe sykkel med rimelig ekstrautstyr, det er ofte av dårlig kvalitet, gjør sykkelen tung og krever vedlikehold. Jeg vet det er ulike oppfatninger av hvor viktig vekt er, men la brukeren teste litt ulike sykler. Be gjerne om en liten test ute, godt mulig geometri er like viktig.

Jeg elsket den gamle offroaden min, og missliker den nye hybriden. Men så er prisforskjellen også på 10.000,-.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no