Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-16, 18:41   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg vil gjerne ha litt inspirasjon for oppheng/oppbevaring av pakkekalender. Vi har en snor med klesklyper på, men disse klesklypene ødelegges, og jeg har ikke funnet noen som matcher dem vi har.

Hva slags oppheng har du? Og hvor har du kjøpt det, hvis det er kjøpt?


Sist redigert av Timar : 20-11-16 kl 18:51.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:17   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg har laget kalender helt selv.

(Jeg er ikke akkurat et håndarbeidsmenneske, så veldig stolt!)

En stort lerret (sånt billig fra søstrene Grene, til å male på), kledd med nattlilla filt, og så har jeg, hold deg fast, TOVET et snølandskap med hvit ull nederst, og en måne og noen stjerner med gult.

Det er seriøst den fineste kalenderen jeg har sett i mitt liv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:53   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Her henges den i gelenderet på trappa.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:57   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Vi har en fra Kremmerhuset med 24 lommer, i hvit cordfløyel. Den er noen år gammel.

Og takk for påminnelsen... Tikk, takk, tikk, takk.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:01   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg har et sånt metallhjerte med kroker i, kjøpt på kid eller nille eller noe. Før det hadde vi en snor med strømper og votter med brodert tall på. Egentlig kunne jeg tenkt meg noe nytt, men vet ikke hva.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:12   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.437
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg pakker fine pakker med nummerlapper og legger dem dem på et stort brett, i en trekasse (type vinkasse) eller har dem liggende i en vinduskarm. Henger dem m.a.o. ikke opp i det hele tatt. Sluttet med det en gang det var så stor variasjon på størrelse og vekt på pakkene at en opphengt kalender bare ble helt skeiv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:23   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Tradisjonell, brodert tøy, med fastsydde plastringer. Den ene plastringen er forresten erstattet med en sikkerhetsnål.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:46   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Vi har denne fra Kremmerhuset. Denne fra Kid synes jeg også er fin. Ett år hengte vi alle fra gelenderen i trappen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:54   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Så noen som bruke en kleshenger i tre, med snorer knyttetfast på "buksedelen" av den. Så kult ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 21:12   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Til gutta benytter vi tallerkenhylla på kjøkkenet. Den har knagger nederst, så der starter nr 1, og så går det oppover. Nr 23 og 24 på toppen (de er oftest størst).
Til mannen har jeg rød hyssing med røde mini klesklyper som henger over gelenderet opp til andre etasje. Min kalender er metallhjertet som jeg kjøpte i fjor på Kremmerhuset.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 21:13   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Så noen som bruke en kleshenger i tre, med snorer knyttetfast på "buksedelen" av den. Så kult ut.

Det har jeg pleid å bruke til min mams sin kalender.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 22:41   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg pleier finne en ganske lang grein. Den henger jeg opp i trappa. Knyter alle pakkene til denne. Bruker gavebånd til å henge opp. Sånn fin snor som ser ut som grov hyssing har jeg også brukt. Hva heter det igjen.

Når det blir færre gaver så kommer det gjerne noen julekort. Jeg henger dem på snorene som henger igjen. Ungene klupper av pakkene. Så henger jeg opp julepynt der til jul.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 22:47   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg bruker også kalenderen til å henge opp julekort, det passer greit at de fyller opp omtrent i samme takt som pakkene forsvinner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 22:51   #14
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg har et metallhjerte med knagger som jeg tror er kjøpt på Kremmerhuset for noen år siden.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 22:57   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Jeg har hatt litt av hvert, men har gått bort fra oppheng til kasse. Nå er det egentlig bare eldste som har, og i fjor hadde vi en fast eske vi brukte og så dukket gaven oppi der hver morning. Sparte mye pakkejobb og et fint, miljøvennlig alternativ

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 23:03   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har hatt litt av hvert, men har gått bort fra oppheng til kasse. Nå er det egentlig bare eldste som har, og i fjor hadde vi en fast eske vi brukte og så dukket gaven oppi der hver morning. Sparte mye pakkejobb og et fint, miljøvennlig alternativ

For meg har hele poenget med kalenderen vært nedtellingen, det å se at det blir færre og færre pakker, telle hvor mange som er igjen, mer enn tingene man får. Så for meg forsvinner mye av hensikten ved å legge fram en gave hver dag. Så her må alle pakkene opp med en gang, miljøvennlig eller ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 23:12   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

For meg har hele poenget med kalenderen vært nedtellingen, det å se at det blir færre og færre pakker, telle hvor mange som er igjen, mer enn tingene man får. Så for meg forsvinner mye av hensikten ved å legge fram en gave hver dag.


Enig. Nedtellingen er viktig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 23:26   #18
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?



Ungene har hver sin sånn her. Jeg synes ikke den er spesielt fin, men solid og grei.

Kona får kalenderen i brødkurven. For tunge pakker til oppheng.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 23:34   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg bruker også kalenderen til å henge opp julekort, det passer greit at de fyller opp omtrent i samme takt som pakkene forsvinner.

Det pynter fint opp. Jeg må huske å sende kort så jeg får kort å henge opp.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 00:00   #20
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags oppheng har du til pakkekalender?

Da vi bare hadde kalender til eldstemann hang jeg pakkene langs gardinstangen i stua, men det var litt fiklete, og i hvert fall uaktuelt da vi kom opp i 48 pakker. I fjor pakket jeg inn i poser med røde og hvite striper til den ene og røde poser med hvite prikker til den andre, og la alle i er stor kurv som jeg pyntet med en lyslenke - ble så fint, atte, og veldig greit noe man som meg har en 10-15 tommeltotter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (618,1 KB, 27 visninger)
__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no