Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kilimanjaro

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-18, 11:36   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Kilimanjaro

Noen her som har gått eller kjenner noen som har gått Kilimanjaro?

Er ute etter tips om selskaper som arrangerer turer dit. Seriøse selskaper som bruker god tid på akklimatisering.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 11:42   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Ja, jeg kjenner flere som har gått der i regi av UIA og u-landsstudiet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 11:44   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kilimanjaro

Pappa var der for nokre år sidan. Veldig nøgd med opplegget. Skal sjå om eg finner ut kva selskap det var.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 11:49   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Takk! Jeg skal om 2 år. Greit å starte planleggingen tidlig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 12:10   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Min bonusmor har gått Kilimanjaro og 4 andre turer med Hvitserk. Hun er reisevant og kresen, men dette selskapet har hun vært veldig fornøyd med. Hun har vært på 4 flotte turer med disse de siste 4 årene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 12:11   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Så bra! Hvitserk er et av de selskapene vi vurderer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 12:42   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kilimanjaro

Explore Travel.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 12:43   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kilimanjaro

Min tidligere nabo arrangerte turer dit, skal sjekke om de fremdeles holder på. De var velrennomerte, tror jeg. Kanskje det var hvitserk, rett og slett?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 12:57   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Explore Travel.

Takk! Sjekket de nå og ser ut som de kun bruker 5 dager på oppstigningen, så da utgår de. Jeg ønsker min. 7 dager, helst lenger, for å klare toppen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 13:18   #10
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kilimanjaro

Jeg dro med EcoExpedition for 5 år siden. Tror ruten hette Lesotho e.l. Kan sjekke når jeg kommer hjem. Fornøyd med opplegget. Spør om det er noe konkret du lurer på. Tror jeg hadde et innlegg her på forhånd.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 13:27   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Takk! Skal prøve å søke det opp. Min eneste bekymring er (naturlig nok!) høydesyke, men slik jeg hat forstått det er eneste forebygging langsom oppstigning. Stemmer det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 13:56   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kilimanjaro

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Takk! Skal prøve å søke det opp. Min eneste bekymring er (naturlig nok!) høydesyke, men slik jeg hat forstått det er eneste forebygging langsom oppstigning. Stemmer det?

De jeg kjenne har reist med Hvitserk. Men selv med god tid er det ingen garanti. Blir du dårlig må ned noen høydemeter, men det er ikke alle som kommer helt opp. Har du vært mellom tre og fire tusen moh før? De fleste vil kjenne noe etter 2500 moh.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 14:06   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Nei, jeg har ikke det. 2000 moh er det høyeste. Planlegger Galdhøpiggen i år.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 15:14   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kilimanjaro

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Takk! Skal prøve å søke det opp. Min eneste bekymring er (naturlig nok!) høydesyke, men slik jeg hat forstått det er eneste forebygging langsom oppstigning. Stemmer det?


Forebygging kan hjelpe noe, men det betyr ikke så veldig mye. Det man kan være klar over er at migrene er dårlig utgangspunkt, så om man har det bør det snakkes om medisinering og om det er lurt å gjøre i det hele tatt. Det kan være veldig belastning på hodet.



I Sør-Amerika drikkes kokate i høyden, men det er nok ikke legalt andre steder.



Det er også noe forebygging i langsomhet. Rolige bevegelser og ikke ta hardt i noen gang.



Jeg har en kompis som reiste til Himalaya sammen med topptrente venner. Det var helt uforutsigbart hvem som ble dårlig, men han mente at det spilte litt inn hvem som tok hardt i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 15:23   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Jeg har migrene! Men er ganske anfallsfri med forebygging. Og astma (ikke alvorlig grad). Så jeg burde revurdere det pga migrenen altså?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 15:46   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kilimanjaro

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har migrene! Men er ganske anfallsfri med forebygging. Og astma (ikke alvorlig grad). Så jeg burde revurdere det pga migrenen altså?




Jeg ville snakket med lege både pga migrene og astma. Høydesyke gir trykk i hodet og kan gi ødemer. Dette er så vidt jeg har skjønt noe som kan gi ekstra risiko ved migrene. Kan hende det ikke betyr noe i ditt tilfelle, men jeg tror ikke min nevrolog hadde synes det var noen god ide for meg å reise hverken dit, himalaya eller andes. Men det er min migreneform. Folk er ulike der.



Jeg har opplevd rask stigning opp til 3500 meter en gang og da fikk jeg veldig trykk i hodet og ble svimmel. Da var jeg glad jeg ikke skulle være i høyden lenge. Migreneanfall kom på tur ned. Om det hadde vært bedre da å tatt stigningen langsomt vet jeg ikke. Jeg er ikke trygg på at det hadde gjort så mye fra eller til på migrenen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 16:46   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kilimanjaro

Det kan være lurt å prøve seg på 3000 meter først, Teide på Tenerife har taubane opp, eller man kan gå. Da får du funnet ut av hvordan du taker høyden.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 16:46   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Igjen, min bonusmor.. Hun gikk opp Kilimanjaro, på den turen var de ca 25 personer, av disse var det bare 3 som ikke kom helt opp. Hun har også gått Himalaya, der kom kun 6 av 24 personer opp. Hun har gjort mye rart og tatt tøffe turer, men Himalaya var det tyngste hun noensinne hadde gjort.

Hvitserk har ganske "strenge" krav til de som melder seg på. Flere og flere ønsker annerledes ferier, typ gå over Grønland, klatre Himalaya og tenker at så lenge de melder seg på tur med guide så klarer man alt. De er tydlige på at guidene drar ikke folk opp fjellet eller over isen, man må klare å gå selv, med og uten bagasje, man bør være trent og ha god helse for å ta disse turene, man får ingen refusjon på reisen om man ikke er i stand til å komme seg til mål. (Hvilket mange sender inn klage på).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 17:11   #19
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kilimanjaro

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det kan være lurt å prøve seg på 3000 meter først, Teide på Tenerife har taubane opp, eller man kan gå. Da får du funnet ut av hvordan du taker høyden.

Takk! Bra tips. Dit skal vi jammen dra neste år, så får vi testet høyden.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 17:33   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kilimanjaro

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

man får ingen refusjon på reisen om man ikke er i stand til å komme seg til mål. (Hvilket mange sender inn klage på).


Hva folk får seg til å gjøre!!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no