Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kirkebesøk på julaften?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: I kirken på julaften?
Ja, går i kirken hver julaften og ofte ellers også 6 6,98%
Ja, går hver julaften og ellers i bryllup, dåp o.l. 10 11,63%
Ja, en og annen gang hender det jo. 14 16,28%
Nei 56 65,12%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 23:12   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, vi har ikke som tradisjon å gå i kirken på julaften. Unntaket er en morgenkonsert som vi en sjelden gang har vært med på sammen med mannens familie.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 23:23   #22
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Nei.
Går kun når jeg "må", dvs bryllup, dåp og begravelse.

Samme med oss.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 23:24   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

En og annen gang på julaften. Var sågar på kirkelig julekonsert her forleden. Kan imildertid ikke påberope meg noen kirkegjengerstatus av den grunn.

Hasselnøtt er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 23:26   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg går i kirken kun når jeg føler at jeg bør, og det er i forbindelse med dåp, bryllup og begravelse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 23:30   #25
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg simpelthen må i kirken julaften. Husker det var pyton mens jeg vokste opp, men nå er det faktisk en av de tingene jeg forbinder med julaften

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 23:43   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

I fjor ble det krøll, men i år blir det helt sikkert. Datteren vår er gravlagt ved kirken vi går i, og det er viktig for meg å gå i kirken der og ikke Nidarosdomen som jeg er vokst opp med.

Dessverre opererer de med annenhvert år kl 14 og 16 og det blir vanskelig.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:01   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg har vært tvunget til å gå i kirken hver julaften, og jeg likte det ikke. Jeg ville mye heller sitte hjemme og spise godteri og se på TV. Jeg gjorde opprør som femtenåring og har ikke gått siden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:06   #28
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Vi går ikke hvert år, men i år skal vi.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:10   #29
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg er oppvokst med å ta en tur i kirken julaften, men det er mange år siden nå. Men faktisk, i år kunne jeg ha tenkt meg å starte en tradisjon på det selv.

Men vi har som regel fått med oss en julekonsert i forkant av julaften og det er veldig hyggelig og flott å høre på de mange korene. Men i år gikk det dårlig med det gitt, må nesten skylde på han minstemannen som ble født i september.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:15   #30
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Niks. Vi har ikke tradisjon for dette i min familie. Det nærmeste jeg har kommet er vel en midnattskonsert lille julaften for noen år siden, som forøvrig var veldig stemningsfull og fin. Hadde det ikke vært svinekaldt i kirken den kvelden hadde det kanskje vært enda et hakk triveligere..

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:33   #31
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg synes det hører med jeg. Det er jo tross alt jul vi feirer, ikke en hvilken som helst godterispisende TV-festdag. Kirkebesøket setter litt perspektiv på dagen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:35   #32
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes det hører med jeg. Det er jo tross alt jul vi feirer, ikke en hvilken som helst godterispisende TV-festdag. Kirkebesøket setter litt perspektiv på dagen.

Jeg følte at den var til meg? Til opplysning; jeg feirer ikke Jesu fødsel, men solsnu.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:41   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Dessuten så jeg på Schrødingers Katt idag at han egentlig ble født 6 år for tidlig, og i april en gang.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:41   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?



Så dere driver å pynter Solsnu-treet og pakker inn de siste Solsnu-gavene dere nå da?

Ha en riktig god solsnu og et godt nytt år!

*Prøver intenst å ikke være så konservativ*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:41   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, det gjør jeg ikke.

Og Miss Norway, jeg er ikke helt enig med deg. De fleste feirer ikke noen form for religiøs høytid. De må gjerne gå i kirken for meg for det, men jeg tror ikke det perspektiver noe som helst for de fleste.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:41   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg følte at den var til meg? Til opplysning; jeg feirer ikke Jesu fødsel, men solsnu.

Gratulerer med dagen! ..om noen minutter.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:42   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

:Puh:

Så dere driver å pynter Solsnu-treet og pakker inn de siste Solsnu-gavene dere nå da?

Ha en riktig god solsnu og et godt nytt år!

*Prøver intenst å ikke være så konservativ*

Du mener ikke seriøst at julen må feires fordi man er kristen?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:42   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gratulerer med dagen! ..om noen minutter.

Takk! Gratulerer med dagen i april en gang.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:43   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dessuten så jeg på Schrødingers Katt idag at han egentlig ble født 6 år for tidlig, og i april en gang.

Det er vel ganske gammelt nytt Altså at datoen ble valgt fordi festen ble lagt til en dag hvor majoriteten feiret noe helt annet.

Datofesting i april 6 år f.kr. er også en teori blant mange andre.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 00:44   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel ganske gammelt nytt Altså at datoen ble valgt fordi festen ble lagt til en dag hvor majoriteten feiret noe helt annet.

Datofesting i april 6 år f.kr. er også en teori blant mange andre.

Aha. Og hva var det majoriteten feiret?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no