Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 02:59   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Hadde ikke tenkt jeg skulle kjøpe Play Station, men syntes Buzz: Jungle Party var kjempemorsomt og derfor har jeg lyst til å kjøpe det til familien denne jula!

Men - er det bare å plugge de til hva som helst av TV'er? Vi har en som ble kjøpt nå i høst ("gammeldags type") og en fra 2002.

Og - kan jeg koble det til PC også, for å bruke flatskjermen der?

  Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 07:40   #2
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.895
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Vi kjøpte playstation i sommer, og bruker den både på en tv fra 2001, og på en tv som er virkelig gammel. Har ikke vært noe problem å koble den til.

Ang. pc skjerm - det aner jeg ikke. Skulle gjerne hatt et svar på det jeg også.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 08:43   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Tror du skal ha en ganske gammel TV for at du ikke får koblet til en palystation. 2002 er ikke gammelt i den sammenheng.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:10   #4
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hadde ikke tenkt jeg skulle kjøpe Play Station, men syntes Buzz: Jungle Party var kjempemorsomt og derfor har jeg lyst til å kjøpe det til familien denne jula!

Men - er det bare å plugge de til hva som helst av TV'er? Vi har en som ble kjøpt nå i høst ("gammeldags type") og en fra 2002.

Og - kan jeg koble det til PC også, for å bruke flatskjermen der?

Så lenge TV'en har scart inngang bak så er det ingen problem å bruke f.eks PS2... Det følger med masse overganger... piece of cake!

Lykke til!

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:25   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Vi har en tv som vi kjøpte i 1991 eller 92 og den er det ingen problemer med å bruke Playstation på.
En svindyr tv den gangen (kostet 12500,- og var en av første 100 hzt tv'ne til Sony) Forøvrig en tv jeg er veldig fornøyd med.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:29   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Så lenge det er scart eller 3 slike-innganger-jeg-ikke-husker-navnet-på (hvit, gul, rød eller hva slags farger det nå er) så fungerer TVen for formålet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:31   #7
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Vi kan ikke koble PS2 på pappas tv... Men det er kanskje ikke så rart, siden pappa kjøpte det i 1985? (Vi prøver febrilsk å få pappa til å kjøpe et nytt tv, som ikke skifter farger, har pipende lyder eller har forsvinnende lyder.)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:17   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: PS2 - kan konsollen kobles til alle TV'er?

Som andre sier over her. Man kan få kjøpt overganger som passer til de fleste tv'er. Har du ikke scart-inngang, kan du få kjøpt overgang scart- "innganger til det tv'n din har". *flire* Da vi kjøpte nintendo til storebror i '99 koblet han den til en sliten reisetv fra slutten av 80 tallet. Ingen problemer. Jeg regner med at det samme gjelder for PS2.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no