Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Irriterende dialekter?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-10, 14:48   #121
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sånn apropos å bli snakket til sengs: Jeg har prøvd det meste, men endte opp med en østlending med en eller annen Frogn-dialekt eller noe.

TskTsk. Kaller du meg prippen?
Nå kan det jo likevel være at jeg ikke hadde hatt en sjans da, vi kom jo ikke så langt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 15:03   #122
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Skikkelig brautende bergensk blir jeg helt klam på ryggen av å høre på.
Jeg er ikke så glad i utpreget østfoldsk heller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 15:34   #123
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Min mann er nordlending, say no more.

Kjæresten min også!! Nordlendinger også så herlig, forfriskende språk med kraft-uttrykk som ikke kan måle seg med andre dialekter. Jeg elsker nordlendinger!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 16:34   #124
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg liker å høre bergensere snakke, ikke alltid jeg skjønner hva de sier da.:P
Jeg er jo nordlenning, men finner den ekstremt breie senja dialekten litt.. ikke så irriterende, men lrriterende underholdene.
En heftig finnmarks dialekt er underholdene.
Men jeg liker virkelig ikke stavanger dialekt, eller sånn de snakker i sandnes.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:08   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Stavangerdialekten kan nok høres en smule vulgær ut. :siddis: Men noen tar den jo litt mer ut enn andre. Det er en kvinnelig artist fra Stavanger jeg får helt angst av å høre på, men nå husker jeg ikke navnet. *argh* Jeg snakker jo dialekten selv, men hun snakker så "intenst".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:11   #126
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Ja, noe snakker heeelt uforstelig. Andre kanskje ikke så ekstemt. Har et søskenbarn i med mor fra stavanger. Han er 10 å jeg skjønner knap hva han sier
ååhh hva heter han fyrn med stort hår å briller, tror han var i barnetv en stund. Syntes han snakket litt fælt.:P Tror han var fra stavanger.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:13   #127
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

ååhh hva heter han fyrn med stort hår å briller

Per Inge Torkildsen, mest sannsynleg

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:19   #128
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Hehe, han er jo søt da. Han prater kanskje litt intenst, men jeg har dyp respekt for den mannen.



(Kilde: youtube.com)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:24   #129
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, han er jo søt da. Han prater kanskje litt intenst, men jeg har dyp respekt for den mannen.



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Jaja, han ja ja han er søt, å jeg liker fyren, men den typen dialek ville jeg blitt litt sliten av etter en stund

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:51   #130
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Stavangerdialekten kan nok høres en smule vulgær ut. :siddis: Men noen tar den jo litt mer ut enn andre. Det er en kvinnelig artist fra Stavanger jeg får helt angst av å høre på, men nå husker jeg ikke navnet. *argh* Jeg snakker jo dialekten selv, men hun snakker så "intenst".

Mia eller Sally?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:53   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Sally!! Haha, du visste det med én gang, det sier jo litt. Jeg skrev faktisk Mia før jeg postet innlegget siden jeg synes hun er på en god andreplass, men siden jeg ikke husket hva Sally het, tok jeg det bort. Det er Sally ja, jeg får virkelig, virkelig helt noia.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:59   #132
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

...jeg får virkelig, virkelig helt noia.

"Kreglå"?

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:59   #133
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Ja, skikkelig kreglå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:17   #134
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Krelingar. Jeg har solgt tippekuponger til Sally. :namedropper:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:24   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?


(Kilde: youtube.com)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:38   #136
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Hørte på henne i ca et halvt sekund før jeg slo av, blir intenst ja.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:45   #137
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg skjønner at flere ikke hadde likt å snakke meg med, ettersom jeg egentlig prater brei toten-dialekt, og knoter litt over til tryslingdialekt i tillegg, etter noen år her.

Ellers tenker jeg ikke over om folk snakker dialekt egentlig, men irriterer meg grønn over de som snakker altfor, altfor fort, samme hvilken dialekt de har.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:55   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Eh? Den skjønte jeg ikke, Ruen? Hva har min knoting med mitt manglende hat for andres dialekter å gjøre? Jeg mener ikke å være humørløs, eg bare tok'an ikkje. Nå for tiden knoter jeg stort sett på kvasioslosk, og er vel dermed hatobjekt nr. 1.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 19:16   #139
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg syns alle dialekter er sjarmerende, men jeg irriterer meg over at jeg ikke skjønner stavangersk (særlig på film, siden jeg ikke omgås så mange fra Stavanger). Ellers blir jeg litt fnisete av å høre dialekter fra omkring Fredrikstad.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 19:16   #140
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Sally er jo fantastisk! Hun og han der Reidar.. høyremann.. Kostelig!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no