Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekling: Montere ruter til teppe?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 22:57   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hekling: Montere ruter til teppe?

Jeg har heklet alle lappene til dette teppet og må starte monteringen, trenger noe å sette fingrene i ...

Men jeg synes ikke det blir pent etter montering fra oppskrift, så er det noen her som har et bedre forslag eller tips til hvordan jeg får heklet rutene sammen??



Sitat:

MONTERING:
Plassér rutene med 7 ruter i bredden og 11 rader i høyden. Hekle rutene sammen med Fabel - rutene hekles først sammen på langs og deretter på tvers slik:
Legg 2 ruter vrang mot vrang og hekle sammen fra retten slik:
1 fm om hjørnet på første rute, 1 lm, 1 fm om hjørnet på neste rute, 1 lm, 1 fm i neste m på første rute, 1 lm, 1 fm i neste m på andre rute, 1 lm, 1 fm i neste m på første rute, 1 lm, 1 fm i neste m på andre rute osv, avslutt når det er heklet 1 fm i siste hjørne på begge rutene, klipp og fest tråden. NB: Pass på at det blir pene overganger mellom hver rute når rutene hekles sammen på langs.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:03   #2
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hekling: Montere ruter til teppe??

Har ikke peiling på hekling, vil bare si at det teppet var fint! Ønsker meg sånn. Må nok på nettet og finne heklevideo, det funket på lue

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:06   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekling: Montere ruter til teppe??

Hva om du hekler de sammen med bare fastmasker?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:09   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekling: Montere ruter til teppe??

Jeg har brukt den metoden som de bruker i oppskriften her, kombinasjon av fastmasker og løsmasker: http://garnstudio.com/lang/no/visopp...d_id=3&lang=no

Teppet blir mer luftig, og jeg liker det bedre enn tett motering

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no