Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 08:26   #1
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

QK Silhouette. Hvor kjøpe?

...Helst i Norge

Jeg har ingen oversikt over nettbutikker med scrappinggreier, men har sammen med mannen() funnet ut at den kan være urimelig kjekk å ha til tekstildekorasjon. Har funnet den på bikuben.no, men lurer på om den kan finnes andre steder?

Er det eventuelt andre maskiner som kan skjære vinyl av selvvalgte vektorer? Og aller helst kutte i transfermaterialet til silhouette?

Og er det noen som vet forskjellen på den nye SD versjonen og den forriege? Kan de gjøre det samme med unntak av SD-kortet? Sånn om man skulle dumpe over en brukt en

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:43   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Jeg har en Creative Cutter du kan få kjøpt veldig billig den kan du koble til PC

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:20   #3
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Vet du noe om hvordan den er i forhold til Silhouette? Følger det med programvare, kan den bruke vinyl/iron on fra Silhouette? Finner ikke tilbehør i norske butikker etter litt googling, er litt redd å måtte bestille alt fra det store utland, siden det lett kommer over 200, tror jeg.
Og hvilken modell er det? Ser det er flere av den

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:20   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Nå skal jeg være så ærlig og si at jeg ikke har brukt denne på noen år.
Men ja, den kan kutte i vinyl - du må da bytte til en annen kniv, men denne kniven medfølger.

Den jeg har heter Creative Cutter mini - da den kom til Norge kostet disse maskinene rundt kr 5.500,-, jeg betalte 2.600,- for min - pent brukt. Men jeg tenker meg en pris godt under det altså - vi blir nok enige om du vil ha den.

Hvor bor du forresten? For du kan godt å prøve den og se om den dekker dine behov før du bestemmer deg Jeg har brukt min kun til papir. Og når jeg ser i boksen min så ligger det endel ekstrautstyr som jeg aldri har brukt.

Det følger med 1.500 standard former, men du kan også laste inn hvilke som helst fonter, tegninger og digbat-fonter du finner på nettet - eller du har en egen tegning/Bilde som du kan scanne inn og kutte ut. Det følger med endel tutorial-cd'er og en grundig bruksanvisning. Jeg har PC, og jeg mener å huske at det var litt mer styr å få den koblet opp mot en MAC.. Men som sagt, du kan gjerne få låne den og se om det er noe for deg

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:29   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?



Jeg kjenner dessverre ikke til QK Silhouette.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 02:02   #6
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Kjøp en Cricut Expression heller. Hadde Silhouette og den var håpløs, måtte ha teknisk fagskole for å finne ut av den.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 07:40   #7
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Fløyel: Jeg må bare lese meg opp litt mer i helgen, sender deg en PM om det blir aktuelt, jeg bor på Sunnmøre, så jeg får nok ikke prøvd den først, er jeg redd.

Autofil: Cricuten opererer bare med designpakker, så da dekker den ikke behovet mitt. Det som er aller viktigst for meg, er at jeg kan laste ned design/vektorer fra nett. Jeg regner med at til stensiler og transfers til klær er det litt andre design jeg kanskje er ute etter enn mange av dem som kommer i disse designpakkene som nok er beregnet på scrappere.

Så langt har jeg kommet over ecraft, silhouette og craft robo. Alle disse ser ut til å kunne kjøre med vektorer. En av hovedtingene jeg lurer på, er om papir/vinyl fra en produsent kan brukes sammen med en maskin fra en annen produsent. Dette fordi bikuben.no har et godt utvalg av vinyl og transferpapir til Silhouette.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 08:45   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Papirene og vinylen fra silouette kan du bruke. Og vektortegninger. Jeg kan sende den til deg, så kan du studere den nærgående. evt spleise på porto?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:48   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: QK Silhouette. Hvor kjøpe?

Jeg fikk en eCraft til bursdagen. Men har ikke helt fått satt meg inn i hvordan den fungerer enda. :TTT: Men den var råsa da. :fokuserer på det viktigste: (Jeg endte med å ønske meg en slik en istedet for Silhouette, fordi jeg synes den så bedre ut, og fordi det sto at det også "Selvfølgelig fantes egen aplikasjon til iPhone", noe som viste seg at det selvfølgelige i det, var at det var under utvikling. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no