Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-08, 19:05   #41
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Krysser fingrene for at det går bra med dere og byggingen oppi konkurser og rot.

Sitat:

Inneståelseserklæring
Inneståelseserklæring betyr at eiendomsmegler gir en slags garanti til kjøpers bank vedrørende det økonomiske oppgjøret. Banken kan da utbetale kjøpesummen selv om den ikke har fått etablert pant i eiendommen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:14   #42
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Dette er dessverre ikke så godt nytt for dere, men det ser ut som Kuben Prosjekt og Kuben Prosjekt Barnehage1 er eiet og drevet av de samme folkene, og det går ikke veldig bra. Barnehagen gikk konkurs først, deretter Kuben prosjekt (som er axxe). Om banken deres ikke har betalt ut noen penger enda kan det se ut til å være det beste som har skjedd for deres skyld!

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20080000234240&sokeverdi=9882589 62 Her er Brønnøysundopplysningene om barnehagedriften (Kuben Prosjekt Barnehage1). Ikke noe regnskap for 2007 heller.

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20080000120894&sokeverdi=9786217 40 Her er opplysningene om axxe (Kuben Prosjekt). Heller ikke regnskap for 2007, samme styre som over.

Her er også et firma som har opplysninger om andre firmaer: http://www.purehelp.no/vis.asp/company_name/KUBEN+PROSJEKT+AS/ftknr/5B444F41451F474142/t_page/1

Her er sakene fra romerikes blad i sommer: http://www.rb.no/sok/index.jsp?eceMode=search&eceForm=simple&eceSort=ma xDateSorted&eceMaxDateSortedHits=50&eceMaxDateSort edHitsOrder=descending&eceSection=206&eceExpr=axxe .no

Håper alt ordner seg for dere, tross alt!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 02-02-09 kl 19:51.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:24   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Å, kjære alpakka! Får du noen svar om hva som skjer, Marit K?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:26   #44
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Takk Maimor.
Etter det jeg kan se så har Kuben Prosjekt godkjente årsregnskap, og er ikke konkurs. Kuben Prosjekt Barnehage derimot (samme folka, annet firma) har åpnet konkursbo.
Nei huff, dette ser jo ikke pent ut. Skal gå hardt inn for å få noen gode svar i morgen, og får jeg ikke det så blir jeg nokså utrivelig (mer enn normalt altså)!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:27   #45
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Å, kjære alpakka! Får du noen svar om hva som skjer, Marit K?

Skal nok få noen svar ja.
Heldigvis for oss har vi ikke utbetalt en krone, så alle våre penger ligger aldeles helt der de skal være. Hurra for banken vår

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:28   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Banken din fortjener en julepåskjønnelse i år, ja.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:34   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hell i uhell, med andre ord.
Jeg håper det blir en løsning for dere, slik at dere får det nye huset deres!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:37   #48
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Kanskje lurt å gi banken beskjed om å ikke betale ut pengene, om papirarbeidet kommer i orden. Om de er på randen til konkurs, så henter de nok penger der de kan hente penger...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:39   #49
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Jeg ser at link nummer 2 er blitt endret siden jeg hentet den fram sist.
Hmm, ser at linken min til Romerikes blad over her også gir dårlig resultat, når jeg går på rb.no og søker på axxe nå, så kommer ikke noe opp lenger. Spørs om artiklene er for gamle da?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 02-02-09 kl 19:49.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:41   #50
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Kanskje lurt å gi banken beskjed om å ikke betale ut pengene, om papirarbeidet kommer i orden. Om de er på randen til konkurs, så henter de nok penger der de kan hente penger...

Våre kroner er sikret uansett, så det er jeg ikke bekymret for.
Gangen i det, skulle vært at det ble utbetalt penger til megler, men at megler ikke utbetalte videre til utbygger før første byggetrinn var utført, og vi hadde godkjent arbeidet. På den måten har ikke utbygger tilgang på kronene våre før vi sier ifra, og det er jo trygt uansett, tenker jeg.
Hva vi gjør, kommer veldig an på hva jeg får av informasjon i morgen. Jeg er veldig spent på hva morgendagen bringer av nytt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 22:13   #51
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Uff, dette hørtes virkelig så skummelt ut! Håper virkelig du får svar i morgen, og at det ordner seg for dere!

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 08:16   #52
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Håper du får svar i dag Marit K. Skremmende når ting ser ut til å falle i grus. Godt at pengene deres er godt tatt vare på av banken.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 08:18   #53
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

:venter på at folka skal komme seg på jobb, og ringe meg:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 08:19   #54
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Når bruker slike kontorvesner å dukke opp på jobb egentlig? :venter:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 08:20   #55
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Når bruker slike kontorvesner å dukke opp på jobb egentlig? :venter:

Kanskje de prøver å rømme fra ubehagelige spørsmål.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:15   #56
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Så synd det var å lese vinklingen denne i utgangspunktet lykkelige hustråden har tatt.
Jeg er veldig spent på hva dere nå får beskjed om at skal skje/ikke skje.

Vet ikke helt hva jeg håper for dere. Det høres litt riski ut hvis byggeprosjektet fortsetter og går sin gang. Da kan dere ende opp med et halvferdig hus.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 12:08   #57
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.


Vet ikke helt hva jeg håper for dere. Det høres litt riski ut hvis byggeprosjektet fortsetter og går sin gang. Da kan dere ende opp med et halvferdig hus.

Jeg tror også det er det beste å håpe på. Det høres veldig risky ut å la dem bygge huset deres. Er det mulig for dere å komme ut av dette selv om de vil starte byggingen?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 17:16   #58
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hadde nettopp en sak i Stjørdal her nå, der banken betalte ut penger UTEN å gi beskjed til huseierne. Så gikk byggefirmaet konkurs.. og nå sliter de med å få tilbake pengene. For det er betalt ut MER enn det huset nå er verdt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 18:53   #59
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hvordan går det MaritK , har du fått noen svar i dag ? Så leit at det skulle bli sånn da...

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 20:30   #60
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Da har jeg endelig kommet hjem fra jobben, og fått tid til å svare her.

Slik det ser ut pr nå, så blir det fortsatt bygging. Det var i alle fall det megleren vår sa da jeg snakket med han i dag. Det var i ellevetiden, og han skulle ha møte med utbygger rundt kl 13. Ettersom jeg ville være veldig opptatt på jobb resten av dagen, så ble vi enige om at han skulle ringe meg igjen i morgen, og gi meg et referat fra det møtet. Så håper jeg bare at han husker å ringe da...

Så ringte jeg selv til utbygger, men vår kontakt der var selvfølgelig ikke tilgjengelig i dag heller. Han bør vennligst gjøre seg tilgjengelig snarest.

I grunnen er jeg nesten like lost som jeg var i går kveld. Får håpe på noen flere svar i morgen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no