Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Irriterende dialekter?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 20:56   #81
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg er fitte gla ti trøsildialekt. Dæ ær fitte fordi dom itte snækker så pent. Det fell hell fitte forde de går så trøtt. Det er fell fitte dom bruker for mye.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:03   #82
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Kan ikkje dokke som ikkje likar ålesunddialekt preisere at det IKKJE er sunnmørsdialekt det er snakk om?

Eg likar ikkje Haugesundsk. Heller ikkje sånn som Trine Grung snakkar. Ho er kanskje frå Haugesund?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:07   #83
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Moldedialekten er ikke vakker. De fra Fræna er verst. :har bodd flere år i Molde:

Fræna-dialekt!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:08   #84
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er enig med de som sier at Hardanger-dialekt er vakkert, og de fra Ulvik (minus Sponheim) er ikke så verst.

Sånn apropos å bli snakket til sengs: Jeg har prøvd det meste, men endte opp med en østlending med en eller annen Frogn-dialekt eller noe.

Hardangerdialekt ER vakkert! Og jeg er totalt subjektiv siden kommer derfra.
Sånn indre Trøndelag og Røros sliter jeg med, men det er vel mest fordi jeg syns de er vanskelige å forstå.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:13   #85
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sånn apropos å bli snakket til sengs: Jeg har prøvd det meste...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:19   #86
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg kan irritere meg litt over en slags Bergens-dialekt som jeg ikke helt vet hvor hører hjemme. Men den er nasal, og drar veldig på ordene."Det eeer spæææææænnnne her idaaag".

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:00   #87
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er stort sett dialektdøv og kan ikke huske at jeg irriterer meg over noen dialekter. Det eneste jeg kan irritere meg over er tonefall og hurtighet. Tregoster kan virkelig gå meg på nervene.

Jeg sliter med tregoster. Jeg får så sterkt behov for å hjelpe dem til å fullføre setninger at det kan bli ubehagelig. Jeg vet at det å fullføre setninger for andre er fryktelig uhøflig så jeg lar være, men det kan tære på tålmodigheten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:04   #88
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Menn som snakker stavangerdialekt er ikke noe for meg :skrekk:

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:06   #89
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Han høres ut som en møring eller trønder som forsøker å snakke østlandsk, så vidt jeg husker. Måtte google, og ser at han er fra Otterøya i Møre og Romsdal.

Ja, han høres tilgjort ut. De snakker sikkert ikke sånn på Otterøya?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:08   #90
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg likar ikkje Haugesundsk. Heller ikkje sånn som Trine Grung snakkar. Ho er kanskje frå Haugesund?

Hun er fra Stavanger (Hafrsfjord).

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:08   #91
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ja, han høres tilgjort ut. De snakker sikkert ikke sånn på Otterøya?

Nei de gjør ikke det. Reiten snakker veldig spesielt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:26   #92
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er fitte gla ti trøsildialekt. Dæ ær fitte fordi dom itte snækker så pent. Det fell hell fitte forde de går så trøtt. Det er fell fitte dom bruker for mye.


Er det noen som snakker slik?

Ingen dialekter jeg direkte misliker, men jeg er ikke særlig begeistret for dialekter jeg ikke forstår. Jeg sliter litt med å ta folk med brei østfoldsdialekt seriøst. Trøndere er morsomme nesten samma hva de sier, og jeg føler meg alltid litt nedfor og deprimert etter å ha snakket med folk fra Totenområdet. De høres jo så vannvittig glade ut med det tonefallet.
Brei Haugesundsdialekt/Karmøydialekt fikk jeg litt overdose av da jeg studerte på Stord.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:27   #93
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Moldedialekten er ikke vakker. De fra Fræna er verst. :har bodd flere år i Molde:



Regner med dette ikke gjelder for de som bor ennå lenger ut mot havet enn Fræna (dog samme kommune)

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:02   #94
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Om det er Elnesvågen, Bud, Tornes eller Farstad er da det samme.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:08   #95
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg liker dialektene i Fræna, uavhengig av hvor i kommunen det er snakk om.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:18   #96
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sånn apropos å bli snakket til sengs: Jeg har prøvd det meste, men endte opp med en østlending med en eller annen Frogn-dialekt eller noe.

Jeg blir stadig vekk snakket til sengs av bergens-dialekt.

Sånn forfinet finnmarking har jeg problemer med. Bokmål-på-nordnorsk-aktige greier jeg ikke klarer bli fortrolig med. Ikke på menn i alle fall.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:30   #97
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Jeg er også dialektdøv, men irriterer meg heller over personen som snakker. Synes dialekter er morsomt og har alltid interessert meg for det

Moro at flere synes jeg har fin dialekt da Er fra lengst nord i Gudbrandsdalen

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:37   #98
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Er fra lengst nord i Gudbrandsdalen

Nord-Gudbrandsdal har nydelige dialekter, selv om jeg sleit veldig med å forstå Dombåsdialekt ei gang i tida da jeg hadde sommerjobb i området.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:38   #99
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

-Trøndersk...
-Telemark (dvs. Skien-Porsgrunn) høres skrekkelig harry ut....
-Karmøy...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 00:13   #100
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Irriterende dialekter?

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Om det er Elnesvågen, Bud, Tornes eller Farstad er da det samme.

Er det ikke det så



Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg liker dialektene i Fræna, uavhengig av hvor i kommunen det er snakk om.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no