Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 10:37   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

...


Sist redigert av Strutsen : 17-12-12 kl 20:56.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:39   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Min bror brukte crc universalspray... det funka. dog, sånn helst lang avstand vanskeliggjør siktingen. Og strengt tatt er vel ikke crc sånn helst superanbefalt å gå omrking og spraye alle mulige steder... Men den kreperte, ja.

(jeg er redd edderkopper. Min bror er laaaaaaaang verre! Min mann bærer dem pent og pyntelig ut...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:44   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Hårspray (type med alkohol, finn en bestemortype) og lighter.
:svooooooooooosj:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:46   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

For de som ikke liker å myrde levende vesener med kaldt blod (); de selger sånne oppsugingsgreier til insekter på lekebutikker, jeg tror jeg må ha meg en sånn. Svosj opp i røret, pang ut i hagen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:47   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Men altså: Om dere har mange edderkopper, så se opp for fukt! De liker seg godt i fuktige omgivelser, type fuktige kjellere og slikt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:48   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Jeg hadde båret de ut i hagen eller tatt de med til skogs.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:49   #7
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Edderkopper

Jeg kjøper en type insektspray på Felleskjøpet, som heter noe i duren "Permetrin" ...
Den sprayer jeg rundt vinduer og dører, og slipper å se hæsligheten på noen uker/mnd før jeg må spraye igjen ....

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:50   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Hårspray uten lighter funker også. Hvertfall på store, hårete.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:55   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Men blir de ikke skikkelig seigpinet? Jeg har bare ikke samvittighet til å bruke så brutale metoder, insekter eller ei. Da er det i hvert fall litt mer humant med lighter, vil jeg tro.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:57   #10
lille_ulle
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 7
lille_ulle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

mastakill, kjøpt på nessemaskin.no. spraye dette rundt vinduer, dører, tomtegrensen ect så garanterer jeg at de holder seg vekke omtrent hele sommeren. antallet går iallefall drastisk ned.
vi kjøpte det da vi flyttet inn i et edderkopp-bol av et hus (rødt hus nært skogen). før det spylte vi terrassen hver dag for å få alt bort, men neste dag var det like ille. var som å gå inn i et gedigert edderkopp-spinn. men etter vi sprayet med det middelet var alt borte på noen timer, og holdt seg borte.
naboen som hadde vært syndplaget med stokk-maur i flere år, fikk prøve litt. og vips, så var de også borte

lille_ulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:04   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

:abonnerer:

Edderkopper = og alt jeg kan komme på, jeg er hysterisk!!! Grøsser bare vi snakker om dette nå ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:08   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Hagle.

Evt. kan du sende en PM til Mauser. :FP-humor:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:10   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

DET er fordelen med å bo i blokk, om man skal kunne finne noen som helst fordeler med sånt. Jeg så maks EN edderkopp inne i løpet av de 5 årene vi bodde i blokk!! Nå bor vi i rekkehus med hage, og jeg kunne vel telle 10-12 stykker i fjor sommer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:16   #14
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Insektspray og lighter.

(Neida, ikke gjør det. Men gud så effektivt!).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:09   #15
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Radar er min bestenvenn, jeg brude hatt abonnet det.
Stor fan av lighter og hårspary i nødsituasjoner

Jeg er hyyyyyyysterisk og blir veldignår jeg ser edderkopper. Og etterpå blir jeg litt sånn . For da er jeg sikker på at de er overalt og sniker seg innpå meg.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:10   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Oppsugingsmaskin? Det hørtes ut som noe for meg. Bilde?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:11   #17
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Dessuten så boikotter jeg mannen litt. Han påsto at edderkoppen, som "bare var på størrelse med ytterste ledd av pekefingeren" ikke var stor som jeg mente.

Alle edderkopper er store... Og farlige

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:31   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Pusur!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:39   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Her fant jeg noe; er det sånn du mente Iset?

Jeg er imidlertid skeptisk til følgende;
1) Er et lite filter nok fra å hindre edderkoppen i å komme inn i munnen?
2) Hvor nært oppi edderkoppen må jeg? (Les: kan den hoppe opp og angripe meg?)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:44   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke for å ta knerten på edderkoppmonstre fort som fy?

Æææh nei, grøss! Jeg fant en i et leketøysblad, den suger opp insektet med vakuum, man måtte ikke suge i hvert fall. Man trykket på et eller annet. Jeg finner det ikke på nett, men det var altså i et lekeblad fra Toys eller Brio eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no