Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 08:31   #1
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Børge Brende er jo avslørt nå...:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article776397.ece

Selvsagt bør ikke en i hans posisjon utsette seg så til de grader for kritikk. Men hva med oss her inne?

Benytter dere dere av svart arbeide/har benyttet dere?

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:33   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Har aldri hatt og vet også at jeg aldri kommer til å benytte meg av det. Har hvit dagmamma og skal ha hvit vaskehjelp den dagen mannen legger vaskekluten på hylla.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:34   #3
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi har hatt svart vaskehjelp i mange år (ikke nå lenger), og vi har også hatt håndverkere til å jobbe på huset vårt svart. Vennetjenester, men likefullt.
Ja, også hadde vi dagmamma svart en periode. Hun kunne like gjerne vært hvit for vår del, men det ville hun ikke...

Jeg klarer ikke helt å bli sjokkert av Børge Brendes forbruk av svart arbeide, samtidig som jeg jo mener at han burde visst bedre. Sånt er lett å avsløre, og nå sliter han jo....

Men jeg merker at jeg ikke er veldig prinsippielt imot svart arbeide, nei.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:38   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Ja, det gjør jeg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:40   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Det er forresten mulig at jeg utilsiktet betalte svart da jeg kjøpte et lass med bark - jeg fikk i hvertfall ingen kvittering før bonden forsvant med traktoren.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:52   #6
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

-er av Veronals traktormann...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:54   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Jeg har en svart vaskedame her nede. Og idag kommer det noen skatte-personer for å hente et skjema over hvem som bor i huset og hva vi tjener. Hva hvis futen får se vaskedama og legger to og to sammen Jeg får gjemme henne inne i et skap eller noe.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:07   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi har en gang hatt en håndverker som fikk betalt svart, men etter det har vi kun benyttet oss av hvit arbeidskraft. Jeg følte meg ikke helt komfortabel med å gjøre det, så vi bestemte oss for å være lovlydige etter det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:07   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi har hatt svart vaskehjelp og betalte assistentene svart om de var barnvakt. I tilleg har vi betalt en rørlegger halvparten svart en gang. Sikkert flere ting som jeg ikke husker akkurat nå.

Nå har vi au pair og henne skatter vi for.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:13   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Jeg har ikke gjort det. Men jeg regner med at en del av mannens penger har gått til det.

"Æg veid om de, men æg liga det intsje."

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:13   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Jeg hadde dagmamma somjobbet svart, begge to faktisk. Men er mye emr komfortabel med å ha han i barnehage (ikke bare pga betalingen vel og merke)
Har hatt snekkere som jobbet svart. Det var noen vi kjente, hadde ikke tørt å ha ukjente jobbende svart for meg.
Ellers har det stort sett vært venner og familie som har hjulpet oss med ting, og de har jobbet gratis.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:17   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi hadde svart dagmamma til Frøkna. Vi hadde foretrukket en hvit dagmamma, men det var ikke å oppdrive, så da ble det svart i stedet.

Jeg har, så vidt jeg vet, ikke benyttet annen svart arbeidskraft.

I tillegg gjør vi innimellom avtaler med venner av typen: "Du fikser rørene på badet for meg, også fikser jeg PC-en din". Det er jo også en form for svart arbeid, men det føles definitivt ikke like galt som å betale noen svart.


Sist redigert av Teofelia : 20-10-06 kl 09:20. Årsak: La til siste avsnitt
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:21   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Har ikke leid inn noen for å gjøre arbeid "svart"..

Pappa har jo hjulpet oss med bygging av hus og garasje.. men det ser jeg på som en dugnad For penger fikk han jo ikke

Mulig vi kommer til å benytte oss av barnevakt i fremtiden, på kveldstid .. mot noen kr.. men går det under svart arbeid og? Om man betaler et søskenbarn å 14 år for å sitte et par timer barnevakt?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:21   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi hadde svart dagmamma til Frøkna. Vi hadde foretrukket en hvit dagmamma, men det var ikke å oppdrive, så da ble det svart i stedet.

Åhh, det glemte jeg visst. Vi hadde svart dagmamma i fem måneder av eksakt samme grunner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:25   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Selvfølgelig har jeg det, jeg har da hatt passepike til Camilla. Gadd liksom ikke kreve at hun registrerte seg som 14-årig passepike.

Nå skal vi pusse opp hele huset, og kommer til å "låne" en kamerat som er elektriker, til å fikse litt på kontakter og slikt mot en liten sum. Ser egentlig ikke noe galt i det, han er en nær venn som har tilbudt å fikse det for oss.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:29   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Mulig vi kommer til å benytte oss av barnevakt i fremtiden, på kveldstid .. mot noen kr.. men går det under svart arbeid og? Om man betaler et søskenbarn å 14 år for å sitte et par timer barnevakt?

Det beror på det samlede beløpet.

Du kan betale hvem som helst (med mindre de livnærer seg som selstendig næringsdrivende innenfor bransjen) 1000 kroner pr. år uten at de må skatte av det eller du må betale arbeidsgiveravgift for det, så hvis 14-åringen ikke får mer enn 1000 kroner pr. kalenderår til sammen, er det 100 % lovlig og ikke svart arbeid. Det er til og med mulig at det fortsatt er lovlig dersom du lønner henne 1000 i året og mannen din lønner henne 1000, men akkurat den varianten er jeg litt usikker på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:30   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Mulig vi kommer til å benytte oss av barnevakt i fremtiden, på kveldstid .. mot noen kr.. men går det under svart arbeid og? Om man betaler et søskenbarn å 14 år for å sitte et par timer barnevakt?

Man kan lønne enkeltmennesker inntil 1000 kr i året uten at det skal betales skatt eller rapporteres noen plass.

Ang. vennetjenester så kommer det først i kategorien svart arbeid skattejuridisk sett hvis det foreligger en avtale og forventning om gjenytelse.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:54   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Jepp, har svart vaskehjelp fra Polen.
Det er nok det mest kriminelle jeg har gjort noen gang :skummel:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:56   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi har svart vaskehjelp. Hvit vaskehjelp, hvis det i det hele tatt er å oppdrive, koster en formue, for da må man ha et byrå.

Hvis vaskehjelpen vår ville registrert seg, men uten å ha et voldsomt byråkrati som kvadruplet prisen hennes, kunne jeg godt betalt litt mer for en hvit vaskehjelp, men i følge den prislisten Veronal viser til i den andre tråden, måtte vi regnet med minst tre ganger mer, sannsynligvis fire eller fem ganger mer for hvit vaskehjelp og det henger ikke på greip.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:58   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har svart vaskehjelp. Hvit vaskehjelp, hvis det i det hele tatt er å oppdrive, koster en formue, for da må man ha et byrå.

Hvis vaskehjelpen vår ville registrert seg, men uten å ha et voldsomt byråkrati som kvadruplet prisen hennes, kunne jeg godt betalt litt mer for en hvit vaskehjelp, men i følge den prislisten Veronal viser til i den andre tråden, måtte vi regnet med minst tre ganger mer, sannsynligvis fire eller fem ganger mer for hvit vaskehjelp og det henger ikke på greip.

Alternativet her er ingen vaskehjelp (og et skitnere hjem).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no