Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Brodering av julekalender..

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 21:54   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brodering av julekalender..

Lurer litt på hvor lang tid det tar å brodere en julekalender.. Sånn ca.
Tenker da på de som er litt store og fine, men ikke nødvendigvis de med mest mønster..
Har aldri gjort det før.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:00   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Jeg startet på 2 stk. en måned før 1. desember et år, det endte med at jeg måtte få hjelp av min mor på den ene. Ikke ta en med for stort mønster, det tar tid.
Lykke til.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:03   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg startet på 2 stk. en måned før 1. desember et år, det endte med at jeg måtte få hjelp av min mor på den ene. Ikke ta en med for stort mønster, det tar tid.
Lykke til.

Å ok. Tenkte kanskje jeg skulle prøve å rekke en før jul.. Kan lage en liten en i år, og heller ta en større neste år da.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:51   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Å ok. Tenkte kanskje jeg skulle prøve å rekke en før jul.. Kan lage en liten en i år, og heller ta en større neste år da.

Du rekker den sikkert før jul, men det er bare noen uker til 1. adventsdag. Det var det jeg trodde den skullebrukes til.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:55   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du rekker den sikkert før jul, men det er bare noen uker til 1. adventsdag. Det var det jeg trodde den skullebrukes til.

Ja til 1.advent ja. Tenkte ikke på det, tenkte bare til jul jeg da.. Kunne blitt juleave også.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:58   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Det er jo bare å sette i gang. Den som intet våger, intet vinner, som ordtaket sier. Det kan jo hende du broderer lynkjapt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:05   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Ja kanskje.. Brått sitter jeg der med to stk til og med Det hadde vært noe.
Skal uansett forsøke

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:27   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

En med store sting tar en uke, halvannen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 00:18   #9
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

I all beskjedenhet så anser jeg meg selv som en habil broderist, og denne, som måler ca 40x60 cm, har "anstendig" størrelse på stingene (4,5 ruter per cm) bruker jeg rundt 4 uker på. Sitter da 4-5 timer hver kveld.
Broderte den en gang da jeg var sykmeldt, da brukte jeg en uke, men satt og sydde mesteparten av dagen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:01   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Jeg har en liggende som jeg kjøpte for to år siden, og jeg regner med at jeg bruker litt mer tid på den... Kalendere som ligner den Jålebeinet har laget tar det lang tid for meg å brodere, kan nok godt slå på en 30% på timeforbruket tenker jeg. Man skal jo lure, regne, telle og ta opp igjen noen sting.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:30   #11
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

I all beskjedenhet så anser jeg meg selv som en habil broderist, og denne, som måler ca 40x60 cm, har "anstendig" størrelse på stingene (4,5 ruter per cm) bruker jeg rundt 4 uker på. Sitter da 4-5 timer hver kveld.
Broderte den en gang da jeg var sykmeldt, da brukte jeg en uke, men satt og sydde mesteparten av dagen.


Oioi den så veldig omfattende ut.. 4-5 timer hver dag ja, det var mye. Kanskje jeg legger det på hylla til sommern..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:31   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Den der begynte jeg på en gang, Jålebeinet. Jeg sydde feil oppi trappa der en gang og så det ikke før lenge etterpå. Den ligger fremdeles uferdig et sted.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:56   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brodering av julekalender..



Her er en av mine, jeg hadde to . Som du ser, var et et prosjekt...

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 21-05-07 kl 15:46.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:05   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brodering av julekalender..

Jeg bruker lang tid. Begge julekalenderene til mine barn har jeg begynt på i romjula og de er ferdige til jula etter. Rettelse; den til lillegutt blir ferdig til jula etter. Holder på nå, men mangler ikke mye.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no