Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bursdagen blir kjip

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-14, 17:41   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når bursdagen blir kjip

Knerten (6år) har akkurat blitt hentet hjem fra en bursdag. Han er normalt ikke av den sensitive typen, men i dag hadde han begynte å gråte på grunn av høyt støynivå. Moren til bursdagbarnet var sjokkert. Et par av gutta lager så mye bråk og blir så ubehagelig at det blir en kjip opplevelse for de andre. De tar ikke korreksjoner. Og holder på, på tross av gjentatt tilsnakk. Dette har nå gjentatt seg i mange bursdager i denne klassen.

Hva gjør man i sånne situasjoner?

Bursdagen blir kjip for både bursdagsbarn og en del gjester. Man skal være inkluderende, men noe må gjøres. Dette kan ikke fortsette.

Moren til det ene av barna som bråker er helt åpen på at hun ikke har kustus på barnet sitt og at hun er rådvill i forhold til hva hun skal gjøre. Jeg kjenner ikke de andre foreldrene så godt. De har bare gått i klasse sammen siden i høst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:49   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Det er akkurat dette som gjør at jeg ikke er udelt positiv til barnebursdager med masse folk hvert eneste år. Og jeg har ikke noen løsning, husker jeg vurderte å si til et par av foreldrene at de måtte være med i bursdagen for å holde styr på ungene sine, men jeg hadde ikke mot til å si det når det kom til stykket.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:52   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Dette blir sikkert som å stikke hånden i vepsebolet, men jeg hadde ringt foreldrene og bedt de komme å plukke opp ungen om han var så utstyrlig at andre unger blir redde og lei seg. Eventuelt bedt foreldrene om å være tilstede sammen med dem for å holde kontrollen med ungen selv.

Det får være måte på, tenker jeg.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:57   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.919
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Dette blir sikkert som å stikke hånden i vepsebolet, men jeg hadde ringt foreldrene og bedt de komme å plukke opp ungen om han var så utstyrlig at andre unger blir redde og lei seg. Eventuelt bedt foreldrene om å være tilstede sammen med dem for å holde kontrollen med ungen selv.

Det får være måte på, tenker jeg.

Enig, jeg tror vel egentlig det er den eneste muligheten dersom man fremdeles ønsker å inkludere.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:59   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Jeg tror jeg enten hadde bedt foreldrene om å være der, eller jeg hadde avtalt at vi kom til å ringe og be de hente om det tar helt av. Barn må også lære at det blir konsekvenser av den oppførselen de har.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 18:09   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Moren til det ene av barna som bråker er helt åpen på at hun ikke har kustus på barnet sitt og at hun er rådvill i forhold til hva hun skal gjøre.

Da bør hun kanskje be om hjelp fra ppt/bup, hvis hun ikke har gjort det. Kanskje dette med bursdager og oppførsel bør bli tema på et foreldremøte, hvis det er fler som ikke tar tilsnakk fra andre? Jeg kunne nok funnet på å ringe og be om at foreldrene hentet barn som virkelig tok av, etter å ha forklart veldig tydelig til barnet at det ble konsekvensen, og at det ikke er hyggelig å ha besøk av folk som ikke oppfører seg.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 18:20   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Jeg har ved et par anledninger fjernet bursdagsgjester fra fellesskapet. Løftet med meg ungen ut på et annet rom, og sittet der med ham til han har skjønt at jeg er helt alvorlig i at han må sitte der alene eller på fanget mitt til bursdagen er over med mindre han med en gang retter seg etter det jeg sier. Det krever at man er to voksne til stede, men det har funka her. Som oftest har urokråka blitt helt perpleks og sjokkert over å bli båret vekk, og ganske flau. Min miderste hadde flere gutter av det kaliberet i klassen fra 1.-3/4. klasse. Etter det har det vært rolig og greit.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 18:21   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Sånn har det vært i noen bursdager hvor eldstegutten har vært (de har hatt store atferdsproblemer hos en del av barna på hans avdeling). Mine fyller jo sist på året så vi var forberedt på dette. Det tok ikke mange minuttene før noen begynte å herje/ikke ta beskjeder da han feiret bursdagen sin, og da ga jeg klar beskjed om at jeg kom til å ringe foreldrene og be dem hente dem dersom de ikke tok beskjedene og da var de fromme som lam resten av selskapet. Det var faktisk langt mer lyd her da tvillingsøstera hadde bursdagen sin dagen før (og jenteselskapene i barnehagen deres har vært roligere enn gutteselskapene).

Jeg ville ha lagt klare føringer med én gang, og gått sammen med de andre foreldrene om det samme. Jeg syns ikke at noen (få) barn skal få ødelegge for de andre fordi de ikke vil oppføre seg, og da mener jeg det er greit at det får konsekvenser som går ut over dem og ikke de andre barna.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 19:08   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Foreldrene til bråkmakerne tilstede eller i umiddelbar nærhet under selskapet (og klar beskjed til de aktuelle ungene om at de er der, klar til henting). Og forklaring at dette ikke er straff, men hensyn til bursdagsbarnet, med samtidig ønske om inkludering.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:23   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Bråkmakerbarn får tilsnakk to ganger. Andre gangen sier jeg at dersom jeg må gi beskjed en gang til, så ringer jeg foreldrene og ber dem om å hente.

Jeg har hørt om andre som har gjennomført det, men jeg har sluppet unna så langt.

Uansett, for oss er det uaktuelt å ha selskap hjemme, det er lettere å gjøre noe aktivt har jeg funnet ut.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:30   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Det er jo utrolig vanskelig å ta tak i dette der og da, og som vertskap så er det et år mellom hver gang og vanskelig å sanksjonere for eksempel med at "han her var så urolig sist at jeg dessverre må insistere på at dere foreldre skal være med om han skal komme" et helt år etterpå. Om dere skal få til noe så krever det kanskje et visst samarbeid. Er det helt klart at det er barn a, b og c som er de som ødelegger, kan da foreldrene i den bursdagen som var nå være så tøff at hun tar en telefon til de foreldrene det gjelder, eventuelt en Mail, og skrive at "De er jo små disse førsteklassinger våre, og en bursdag er en ganske komplisert situasjon for dem å håndtere, med mye sukker, høy stemning og mye som skjer. Det ble dessverre ikke noen hyggelig bursdag denne gangen. Flere av barna oppførte seg på en slik måte at det ble svært utrivelig og de reagerte heller ikke på tilsnakk. For andre barn ble det så lite hyggelig at de ble redde/lei seg og måtte hentes. Av de som ble altfor revet med var dessverre deres A en av de vi som vertskap ikke klarte å håndtere. Vi anbefaler sterkt at dere blir med i nest bursdag og også tar en alvorsprat med A om hvordan dette ble opplevd av bursdagsbarnet og de andre gjestene."

Og så må neste vertskap være tøffe nok til å ta kontakt med de det gjelder og si at de gjerne vil at foreldrene blir med i bursdag.

Det er utrolig leit når det blir sånn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:36   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Alternativt: neste vertsskap sier fra i en Mail der invitasjonen sendes ut at: "vi vet at forrige klassebursdag ble lite trivelig pga mye bråk og dårlig oppførsel fra flere. Vi vil derfor si fra om at vi kommer til å være strenge denne gangen, og ringe foreldrene og be dem om å hente barnet dersom det ikke oppfører slik at det blir hyggelig for alle. Snakk også gjerne med barna på forhånd, slik at de vet hva som forventes av dem som gjest i et bursdagsselskap (at de er med og gjør dagen hyggelig for bursdagsbarnet). Hvis dere tror deres barn er et av dem som lett lar seg rive med og glemme seg, så er det både hyggelig og nyttig om dere er med på festen og hjelper til med å holde et øye med dem. "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:38   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Vi har en sånn elev i klassen, i neste bursdag blir vedkommende invitert, med en forelder.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:52   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Hos oss medførte det at ingen ville ha bursdager hjemme lenger. Alt ble avholdt på lekeland etc. Men man må alliere seg med nok voksne og helst ha foreldrene til de aktuelle barna der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:01   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.483
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Dette blir sikkert som å stikke hånden i vepsebolet, men jeg hadde ringt foreldrene og bedt de komme å plukke opp ungen om han var så utstyrlig at andre unger blir redde og lei seg. Eventuelt bedt foreldrene om å være tilstede sammen med dem for å holde kontrollen med ungen selv.

Det får være måte på, tenker jeg.

Nettopp! I slike tilfeller må det være lov å ringe.

Forrige helg gav jeg forøvrig beskjed til noen 3.klassinger, jenter, at om de ikke kunne oppføre seg og være med på bursdag kunne de gå hjem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:35   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Noen ganger hvis jeg er usikker tar jeg utgangspunkt i hva jeg ville foretrukket i den samme situasjonen, og JEG hadde satt umåtelig stor pris på en telefon fra vertskapet hvis det var min unge som oppførte seg sånn. Hadde jeg visst om problemet hadde jeg muligens spurt om det var greit om jeg fikk være der og passe på h*n selv. Hvis foreldrene er kjent med problemet er det noe de burde se komme helt av seg selv, men jeg synes, i sånne tilfeller som i hi, at det burde være innlysende for vertskapet å ta en telefon av hensyn til bursdagsbarnet, gjestene og bråkmakerene selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:46   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Polyannas forslag av e-poster var gode. Men jeg kjenner at jeg kvier meg. Det er jo ikke noe stas å fortelle folk at ungene deres ikke kan oppføre seg. På den annen side; sånn som det er nå kan det ikke fortsette. Bursdag skal være ålreit både for bursdagsbarn og samtlige gjester.

Jeg ser med skrekk at vi er neste bursdagsarrangør. Utrolig, men sant med tanke på at han har bursdag i oktober. Klassen har en utrolig rar alderssammensetning. Jeg har i hvert fall god tid til å tenke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:58   #18
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

I klassen til eldste var det et barn som slo de andre de første par årene på skolen. Der var enten far eller mor med på eget initiativ. Jeg har også spurt andre foreldre om hjelp når vi har invitert hele klassen og tilbudt meg å gjengjelde tjenesten.

Jeg hadde ringt og bedt foreldre hente barn som ikke ville høre på meg under en bursdag. Men jeg har sikkert lavere terskel for slikt siden jeg jobber med andres barn på daglig basis. Inkludering betyr ikke at man skal finne seg i hva som helst.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 02-03-14 kl 23:02.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 22:03   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Tjorven: Mail 2 kan godt sendes alle, tenker jeg, og trenger ikke gå til bare de det gjelder. Mye kan også endre seg på et halvår.

Jeg har ellers en søtnosgutt (6) som er verdens snilleste, søteste, omsorgsfulle og kjærlige lille skatt 99% av tiden - og kan bli en klin gæren rabbagast som ikke hører etter når man får "perfekte" forhold for det (sukker, høy stemning, mange andre rabbagaster) og jeg VET at jeg gjerne ville hatt beskjed om det og gjerne ville blitt med neste gang for å forebygge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 08:32   #20
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Min gutt var rampen i bursdag en gang. Han pleier være snill og grei. Han skulle treffe gamle kompiser igjen etter at vi hadde flyttet. 6 årsdag og begge foreldrene i huset er strenge og har kontroll!

Da jeg hentet såg 6 åringen som om han hadde vært på nachspiel. Oppknsppa skjorte, svett og ganske gira.

Mora møtte meg i døra og til meg med på trappa. Fortalte at gutten hadde bråket, tatt helt av, blitt sendt på gangen to ganger og fått tilsnakk av både faren og mora i huset.

Godteposen som han fikk på hjemveien tok jeg. Vi hadde en lang prat i bilen på vei hjemover. Når han kom hjem måtte han ringe til moren (bursdagsgutten hadde alt sovnet). Samtalen var omtrent sånn: " hei det er Pål. Beklager at jeg bråket og ødela bursdagen til per".

Jeg kjenner mora og visste at hun ville snakke fint til han. Hun takket veldig og sa at når han var den vanlige Pål så kunne han komme når som helst på besøk. Men viss han oppførte seg på samme vis en gang til ringte hun meg og han måtte gå hjem med en gang.

Han ble invitert på besøk til de helga etter!

Han lærte mye og vi snakket mye om bursdagen før andre bursdager.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no