Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ferie

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 19:25   #1
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Spørsmål

Ferie

Jeg jobber 80% (har fri hver fredag).
I sommer når jeg skal ha ferie (25 dager) regner jeg da kun fire feriedager pr uke? Eller må man ta ut en og en uke med ferie og ikke dager?

Vi prøver å få opp kabalen slik at det passer med all ferien fra skole og bhg.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 19:29   #2
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie

Ferie regnes i uker - ikke dager. Selv om du bare jobber fire dager i uken, vil det regnes som en ferieuke.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 19:29   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie

Det blir nok 5 dager du må regne. du har i utgangspunket kun 20 feriedager når du jobber 80%. Så de siste 5 dagene, er de dagene du ellers har fri.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:29   #4
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Ferie

Hmmm. Blir litt forvirret av svarene. Jeg trodde at ferien gikk på dager, ikke uker. At jeg har så og så mange feriedager opptjent i år. Neste år har jeg færre feriedager fordi jeg har bare opptjent feriedager med 70 % stilling. Dvs jeg kommer veldig bra ut i år, men da jeg går opp i full stilling igjen taper jeg, fordi jeg da har full arbeidsuke, men bare 70 % opptjente feriedager. Men regner med at jeg kan ta ferie uten lønn om det skulle være behov for det.
De årene jeg jobber 70 % både det aktuelle året og forrige året; vil jo ferien bli det samme som for alle andre, som bekrevet i innlegget over.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:32   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Enten man regner dager eller uker, må man ihvertfall være konsekvent.

Det vanligste er å regne at man i 80% stilling har 20 feriedager, som tilsvarer fem arbeidsuker. Da blir det ikke krøll hvis man vil ta ut enkeltdager istedenfor hele uker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:32   #6
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie

For å gjøre det enkelt. Hvis man jobber 20% (en dag i uka) og skal ta ut 25 feriedager, vil man jo bare være på jobb 27 uker i året. Derfor regnes de dagene du ikke jobber også som ferietid.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no