Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du at man kan slutte å røyke ved hjelp av hypnose?
Ja 26 81,25%
Nei 3 9,38%
Vet ikke hva jeg tror 3 9,38%
Deltakere: 32. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 22:35   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Jeg lurer på om du tror at man kan slutte å røyke ved å ha blitt hypnotisert?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:36   #2
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Jupp, har gjort det en gang faktisk.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 23:25   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:01   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja, det tror jeg faktisk. Jeg tror hypnose kan fungere som en form for kognitiv terapi. Uten at jeg egentlig vet noe særlig om det.

Jøss. Jeg avslører meg som lav-skeptisk og ikke-allvitende på én gang!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:05   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja, mamman til venninnen min sluttet etter noen ganger med hypnose. Men viljen MÅ nok være der også for venninnen min var der nøyaktig like mange ganger men røyker fortsatt...
Jeg har veldig lyst til å prøve dette for å slutte å bite negler for det er min besettelse...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:11   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:18   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja, det tror jeg nok er mulig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 05:54   #8
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja. Har ei venninne som gjorde det.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 07:11   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Jeg hadde en kollega som prøvde, men han fikk panikk når han skulle bli hypontisert. Han klarte ikke å slappe av.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 08:31   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Men viljen MÅ nok være der også for venninnen min var der nøyaktig like mange ganger men røyker fortsatt...

Jeg har hørt at det skal være store forskjeller på hvor lett påvirkelige folk er under hypnose, så det ligger sikkert noe i det.

Selv er jeg litt skeptisk, men jeg har også folk i nær omgangskrets som har blitt hypnotisert og dermed ikke røykt siden, og jeg tror jo på det de sier.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 08:33   #11
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg lurer på om du tror at man kan slutte å røyke ved å ha blitt hypnotisert?

Jeg sluttet ved hjelp av hypnose for 5 år siden. Har ikke tatt en røyk siden! Jeg var veldig motivert og dette var det jeg trengte for å faktisk greie det.

Prøvde Zyban, røykeplaster m.m før jeg fant en hypnotisør, men ikke noe av dette fungerte.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 08:58   #12
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja, det tror jeg går an, men uansett tror jeg det må finnes et snev eller mer av motiasjon i forkant.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 09:06   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja, eg trur det kan fungere for nokon. Ikkje alle er mottakelige for hypnose, har eg høyrt.

Ei veninne av meg lærte seg sjølvhypnose på smerteklinikken på Haukeland. Ho fullroste dette som supplement til anna hjelp. Ho hadde kreft.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 09:14   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Det tror jeg ganske sikkert at man kan, for alt man TROR på vil som regel funke. Det hadde sikkert funket om du var 100% sikker på at det ville hjelpe å sitte 10 min i lotusstilling - på hodet også.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 09:14   #15
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Ja det tror jeg.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:01   #16
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg sluttet ved hjelp av hypnose for 5 år siden. Har ikke tatt en røyk siden! Jeg var veldig motivert og dette var det jeg trengte for å faktisk greie det.

Har du noen tips om hvem man skal oppsøke?
Gjør en psykolog det?
Jeg har gått og tenkt på dette en stund.
Min venninne gjorde det i England.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:27   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Bestemoren min sluttet ved hjelp av hypnose for tredve år siden, og har ikke rørt røyk siden. Hun har ikke hatt lyst på en gang!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:28   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Funker det ikke slik at man liksom skal "glemme" at man har røykt? :uvitende:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 16:53   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Funker det ikke slik at man liksom skal "glemme" at man har røykt? :uvitende:

Det jeg har hørt (:Pålitelig kildeTM: ) er at man lærer å assosiere det med noe motbydelig, slik at trangen overkjøres av antipatien.

Litt som vi ikke-røykere har det til vanlig, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 17:10   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at man kan slutte med å røyke ved hjelp av hypnose?

Niks. Ikke jeg. Men noen. Sikkert. Jeg tror man kan si til seg selv at det er dumt å røyke og la være. Jeg kan gjøre det i lange perioder. Men så får jeg så inderlig lyst til å være ung, gal og vill, også begynner jeg igjen. :nek:

Man må VILLE det, det kan ikke komme utenfra. Hvis noen forteller meg hva jeg skal gjøre, gjør jeg gjerne det motsatte.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no