Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise kollektivt i Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-23, 15:19   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Reise kollektivt i Oslo

Jeg skal til Oslo neste uke, og bor utenfor sentrum så jeg kommer til å reise litt kollektivt. Trenger jeg en app, er det mulig å kjøpe periodekort, eller er det annet som lurt å vite?

Send meg gjerne en melding om du har lyst til å treffe en frukt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-23, 15:29   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Ja, bruk Ruter, både til 7-dagers billett og reiseplanlegging.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-23, 16:05   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Du bør sjekke hvor mye det vil koste med periodebillett kontra enkeltbilletter. Med det nye systemet opparbeider man seg rabatt for hver billett man kjøper. Men skal du reise mye lønner det seg uansett med periodebillett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-23, 16:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Og så må du se litt på innstillingene i appen. Noen ganger kommer den med veldig snodige ruteforslag fordi den tror at du ikke orker å gå noe som helst. Men mest av alt er den ganske så praktisk, altså.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-23, 17:01   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Takk alle sammen!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-23, 22:35   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Installer rett #ruter-app. Du skal ha den du finner her. Legg inn betalingsinformasjon i god tid før du trenger det. Hvis du bruker app, så skal billett være kjøpt før man går ombord i buss/trikk/t-bane/båt/tog.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-23, 23:05   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.737
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Du kan og betale med vipps i ruter appen. ( det er veldig enkelt).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 01:19   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Som reiseplanlegger fungerer google maps veldig bra. Den viser både reiserute og avgangstider.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 07:29   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Skal muligens debutere med ruter app i dag selv. Kanskje ikke rett bruk av Oslo - dagene våre å gå til Vigelandsparken? Google mener det tar en time og 7 åringens bein går ikke så fort at det gjør noe heller.

Fått tak i rett ruter app i alle fall, lenger har jeg ikke kommet.
Jo. Jeg har funnet ut at trikk 12 vistnok er rett, og trikk er jo også noe nytt for denne gjengen her, så ingen dum ide der

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 07:35   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Malama, alternativt t-banen til Majorstua den ene veien, hvis trikk til Frogner Plass den andre. Så slipper dere å gå tur/retur. Gå ned forbi Colosseum kino og Frognerbadet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 07:57   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Det er sommerkampanje på ruter. En voksen, over 18, kan ta med inntil fire barn under 18 gratis på vanlig billett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 08:00   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Stor lekeplass i Frognerparken for hun minste. Man kan bruke 1 time eller mer eller mindre i parken. Fort gjort hvis det er ønsket. Man kan evt bare gå til broen og ikke gå opp mot monolitten. Kafeen Anne på Landet anbefales også. Været er crazy med mye plutselig regn men man kan være heldig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 09:17   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

En digresjon, men det passet liksom inn i generell sommer-info: Sommertilbud på de offentlige badene i Oslo (er bare Frognerbadet og Manglerud bad som er åpent). Voksen koster bare 80 kroner, og du kan ta med deg opp til tre barn/ungdom (til og med 17 år) gratis.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 11:44   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Det er bare jeg som skal reise altså. Men det kan jo være greit for andre å vite om.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 14:24   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Hopper inn og spør hvilken app trengs for vanlig tog fra/til Gardermoen? Regner med det er billigere enn flytoget.
Takket være tråden her fikk jeg lastet ned ny Ruter-app og er snart klar for en dag i hovedstaden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 14:25   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Vy-appen funker på toget.

Mulig at ruterappen også funker for tog fra Gardermoen - den fuker i hvert fall for tog i lokaltogsonene rundt Oslo.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 14:27   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Ruter funker i hele (gamle) Akershus. Altså inkludert Gardermoen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 14:38   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Vanlig tog 118 vs flytoget 230 pr pers, ingen tvil om hva vi velger.
Takk for tips om ruter-appen.

Skulle gjerne møtt en frukt, men har bare én dag i byen med tyveåringen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 14:53   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Hvis man har billett i Oslo, kan man kjøpe tilleggsbillett i Ruter-appen for å komme seg til (eller fra Gardermoen) i stedet for å kjøpe en hel billett til 118 kroner. Hvis man kommer til Oslo og uansett trenger dags- eller annen periodebillett mens man er der, lønner det seg gjerne å kjøpe denne mens man er på Gardermoen, og så kjøpe tilleggsbillett fra sone 1 til sone 4.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 15:45   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise kollektivt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Stor lekeplass i Frognerparken for hun minste. Man kan bruke 1 time eller mer eller mindre i parken. Fort gjort hvis det er ønsket. Man kan evt bare gå til broen og ikke gå opp mot monolitten. Kafeen Anne på Landet anbefales også. Været er crazy med mye plutselig regn men man kan være heldig.

Vi endte med å rusle opp dit. Ble en regnbyge på slutten men den ga seg i det vi kom til parken. Vi gikk opp til monolittrn og tilbake til lekeplassen før vi tok trikken tilbake til Aker brygge og kjøpte oss is

Været er litt crazy med brått regnvær ja, det overrasket oss midt under middagen i går så det ble en våt tur tilbake til hotellet. Men rommer har badekar så vi puttet en etter en unge dit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no