Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lever du bra på lavkarbo?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Lever du lavkarbo?
Jeg går for tiden ned i vekt med lavkarbo/ketolyse 11 26,19%
Jeg har nådd matchvekt med lavkarbo og har nå holdt vekten en stund på det kostholdet 5 11,90%
Jeg har levd lavkarbo, men ikke nå 17 40,48%
Annet (spesifiser) 9 21,43%
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 21:34   #61
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Spissformuleringer treffer tær, det gjør vondt, skaper motstand og irritasjon.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:36   #62
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Mim, utifra argumentasjonen om å spise for flere enn et menneske så bør vel også idrett på høyere nivå klassifiseres som umoralsk?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:37   #63
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Mim, utifra argumentasjonen om å spise for flere enn et menneske så bør vel også idrett på høyere nivå klassifiseres som umoralsk?

Ja, det er mye som er umoralsk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:21   #64
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Du verden, så jeg og alle andre overvektige spiser maten til flere mennesker? Det er meget sansynlig at vi overvektige spiser mer en dere som er tynne, men at hver og en av oss spiser det samme som flere andre mennesker til sammen, er å ta vel hard i.

Så godt som alle vi i den vestlige hemisfære tar forholdsmessig mye av felleskaka i verden. Vi burde alle kutte ned på kjøtt og spise mer grønnsaker. Det synes jeg er et argument mot ketolysekurer.

Et argument for ketolysekurer er at det ofte virker bra for overvektige som har prøvd det meste annet. Og det er få argumenter som er bedre enn at et (ofte ungt) menneske får økt livskvalitet og livskvantitet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:21   #65
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

DM: Tror du hovedgrunnen til at mange feiler og faller tilbake er at de hopper for kjapt på, kanskje? At de setter i gang og så virker det enkelt så lenge man gasser seg med bacon og ting man før har sett på som fy, og så kommer savnet etter de nye fy-tingene sigende etter hvert?

Ja. Man mangler kunnskap og er ute etter en quick fix-kur, eller gir opp dersom det første man forsøker ikke funker.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg klarer ikke å spise så mye kjøtt, jeg. Kjøtt begrenser seg selv om en spiser lavkarbo (kjøtt med fett (oljer, smør, rømme) og grønnsaker), 100g i et måltid er nok, 200g er absolutt maks. Kjøtt sammen ris eller poteter derimot, jeg har ikke bunn ...

Det er et veldig godt poeng, og kan godt understrekes, for du er ikke alene om å ha det slik.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg lever ikke lavkarbo. Jeg lever sunt. Jeg spiser veldig grovt brød, havregrøt med ekstra kli og nøtter, masse frukt og grønt, rent kjøtt og fisk, grov pasta og ris, økopoteter og en fornuftig avveining av hva som skal være på skiven, fordeling på tallerken osv. jeg er blitt inspirert av lavkarbo tgil å bruke mer linser, erter og bønner enn jeg gjorde før. Jeg er oppvokst med et kosthold der dette hadde en naturlig plass, og det er vedig godt

Det du beskriver her høres lavkarbo ut, og det høres definitivt lavglykemisk ut.


Opprinnelig lagt inn av Mim

Dessuten er det noe grunnleggende umoralsk over at feite hvite mennesker fra i-landene skal stappe i seg kjøtt, kjøtt og mer kjøtt. Usolidarisk og kjipt. Alle burde av miljø- og solidaritetshensyn legge inn flere grønnsaksmåltider. Og heller gå en tur. Resten av verden burde kanskje også få noen proteiner, eller?

Ja, og siden vi har solidaritet med de fattige i verden, så får vi selge husene våre og eiendelene våre og leve som dem. Det er ikke akkurat som om maten vi lar være å spise her blir sendt ned dit, eller blir spist av dem som har hungersnød i verden. Jeg mener selvsagt at vi skal ha solidaritet og at vi skal bidra med støtte til mennesker som trenger det i verden, men å kutte ut byggesteinene i maten vår synes jeg er en dårlig vei. Da spiser jeg heller mat som gjør meg godt og gir penger til organisasjoner og kjøper rettferdig mat.

Jeg synes det er en dårlig ide å kutte ut karbohydrater i maten, og jeg synes det er en dårlig ide å kutte ut proteiner i maten, og jeg synes det er en dårlig ide å kutte ut fett i maten. Vi trenger litt av alt. Vi må bare velge det riktige. Sunne fettsyrer fremfor transfett og varmpressede oljer, - de må være kaldpresset, og langsomme karbohydrater, alle proteiner er bra, men man bør vel ikke spise mer enn 30 protein i måltidet siden kroppen ikke tar i mot mer i en engang, og det vil være sløseri (og usolidarisk og sånn) å spise mer. Det tilsvarer ca 150g kjøtt/fisk/sjømat, 120g ost og 4 egg (evt 2 speilegg med noen baconremser til).

Dessuten, proteiner er ikke bare kjøtt. Det er egg, fisk, sjømat og oster også. Å lage seg en omelett til middag en dag, tunfisksalat en annen dag, salat med ost og reker og nøtter ... Det er mange måter å få i seg det en trenger.

Jeg lurer forresten på en ting. Hvor mye kjøtt tilbereder dere (gram) når dere lager mat (per voksen person)?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jeg er enig i at i det store bildet så er det best at de overvektige går ned i vekt, uansett hvordan, siden de alene spiser maten til flere mennesker. Og da får det koste noen koteletter. Men for sånne som deg og meg, som ikke er spesielt overvektige så er det grønnsaker, trening og begrensing av (usunt) fett som er tingen.

Det er vel ingen som sier at mennesker som ikke er overvektige skal spise ville dietter ala Skaldemann heller.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nå når jeg har lagt mine såre tær til side får jeg si at jeg aldri har levd på lavkarbo. Det høres slett ikke fristende ut. Jeg er ikke overbegeistret for fet mat og synes det virker tungvint. Uansett er det interessant atsåpass mange opplever at kroppen fungerer bedre på denne type diett.

Men, som sagt, så er det jo mange filosofier innenfor lavkarbofilosofien. Man må ikke spise ketogen mat, man har vunnet mye på å kutte ut sukker, hvitt mel og hvit ris (raffinert mat), og holde seg til langsomme karbohydrater (holde blodsukkeret stabilt, siden insulin øker fettlagringen). Og passe på å ha alle næringsgrupper i et måltid (fett, protein og langsomme karber. Det trenger ikke være så mye fett, det holder å smøre et tynt lag smør på skiven, eller ha litt olje/smør i pannen når en steker eller i sausen, evt ha rømme til, eller litt fløte i maten).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:25   #66
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Har ikke lest alt her nå, men lurer egentlig på hva som er dyrest jeg? At overvektige spiser mye protein (feks kjøtt) en periode for å gå ned, eller at de har dårlig livskvalitet og koster samfunnet en haug av penger pga relaterte sykdommer?
Overvekt er for mange en sykdom. Syntes det blir vel spesielt å dra solidaritet inn i dette bildet.


Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det har jeg også ofte tenkt. Hvor etisk er det å stappe i seg proteiner?

Det er mye annet enn kjøtt som inneholder protein da...


Sist redigert av Joika : 25-06-08 kl 22:34.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:38   #67
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Det er ikke solidarisk å leve i skur og pappesker og spise ris, men det er solidarisk å kutte forbruket litt, slik at det muliggjør for andre å flytte ut av skur og pappesker, og kanskje spise litt mer sammensatt og sunt. Å kutte et par kjøttmåltider innimellom og kanskje heller erstatte kjøttet med andre proteinkilder i et grønnsaksmåltid ville gjort litt. Å produsere kjøtt er veldig ressurskrevende.

Jeg tenker ikke på kostholdet mitt som lavkarbo, men kanskje det er det? I en fredlig variant? jeg spiser stort sett slik jeg er oppvokst, men med noe mer vekt på nøtter, sunne oljer og omega3 enn min mor. Men vi hadde et særdeles spesielt kosthold på bygda på 70- og 80-tallet, kan jeg love. Vi ble omtalt som kaniner og gras-etere av naboer, og min mors grove naturris (i 25-kilos sekker fra Helios) var en snakkis.

Vi hadde salat/råkost til alle måltider, grov frokostgrøt (på bygg, grov rug, grov hvete), svært grovt brød og økomelk ,økogrønnsaker og økokjøtt før noen visste hva det var. Jeg er veldig heldig som har slike byggestener i kroppen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:40   #68
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er ikke solidarisk å leve i skur og pappesker og spise ris, men det er solidarisk å kutte forbruket litt, slik at det muliggjør for andre å flytte ut av skur og pappesker, og kanskje spise litt mer sammensatt og sunt. Å kutte et par kjøttmåltider innimellom og kanskje heller erstatte kjøttet med andre proteinkilder i et grønnsaksmåltid ville gjort litt. Å produsere kjøtt er veldig ressurskrevende.

Jeg tenker ikke på kostholdet mitt som lavkarbo, men kanskje det er det? I en fredlig variant? jeg spiser stort sett slik jeg er oppvokst, men med noe mer vekt på nøtter, sunne oljer og omega3 enn min mor. Men vi hadde et særdeles spesielt kosthold på bygda på 70- og 80-tallet, kan jeg love. Vi ble omtalt som kaniner og gras-etere av naboer, og min mors grove naturris (i 25-kilos sekker fra Helios) var en snakkis.

Vi hadde salat/råkost til alle måltider, grov frokostgrøt (på bygg, grov rug, grov hvete), svært grovt brød og økomelk ,økogrønnsaker og økokjøtt før noen visste hva det var. Jeg er veldig heldig som har slike byggestener i kroppen.

Jeg har en følelse av at vi snakker mye om det samme, men at vi legger litt forskjellig i definisjonene av ting slik at det høres forskjellig ut.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:43   #69
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er ikke solidarisk å leve i skur og pappesker og spise ris, men det er solidarisk å kutte forbruket litt, slik at det muliggjør for andre å flytte ut av skur og pappesker, og kanskje spise litt mer sammensatt og sunt. Å kutte et par kjøttmåltider innimellom og kanskje heller erstatte kjøttet med andre proteinkilder i et grønnsaksmåltid ville gjort litt. Å produsere kjøtt er veldig ressurskrevende.

Jeg spiser ikke mer kjøtt på lavkarbo. Spiser mye egg, mye grønnsaker osv. Ikke spist kjøtt i dag feks.
Jeg har ikke inntrykk av at folk fråtser i biff akkurat, rett og slett fordi det blir for dyrt. Men mulig jeg tar feil..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:46   #70
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg spiser ikke mer kjøtt på lavkarbo. Spiser mye egg, mye grønnsaker osv. Ikke spist kjøtt i dag feks.
Jeg har ikke inntrykk av at folk fråtser i biff akkurat, rett og slett fordi det blir for dyrt. Men mulig jeg tar feil..

Jeg klarer ikke spise så mye kjøtt som jeg gjør når jeg spiser mye karbo. Det blir bare nok, rett og slett. De første 2-3 dagene kan jeg klare en del, men når ketosen er der så regulerer inntaket seg selv.

Jeg la spesielt merke til det når jeg var å spiste middag på et Steakhouse sammen med noen venner, jeg bestilte 250g biff og slet med å få i meg alt. De andre spiste 400g sammen med poteter, gikk ned på høykant.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:52   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg spiser stort sett slik jeg er oppvokst, men med noe mer vekt på nøtter, sunne oljer og omega3 enn min mor. Men vi hadde et særdeles spesielt kosthold på bygda på 70- og 80-tallet, kan jeg love. Vi ble omtalt som kaniner og gras-etere av naboer, og min mors grove naturris (i 25-kilos sekker fra Helios) var en snakkis.

Vi hadde salat/råkost til alle måltider, grov frokostgrøt (på bygg, grov rug, grov hvete), svært grovt brød og økomelk ,økogrønnsaker og økokjøtt før noen visste hva det var. Jeg er veldig heldig som har slike byggestener i kroppen.

Jeg blir helt salig av å lese om dette.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:52   #72
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Jeg sliter også med 250 g biff. Det er så mye.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:54   #73
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Jeg lever relativt lavkarbo nå, med hovedfokus på proteiner. Det betyr ikke at jeg gafler innpå kjøtt, for svin og okse spises et par ganger i måneden maks. Fisk, egg, kylling og magre meieriprodukter står for det meste av inntaket, mens proteinpulver (myse/kasein) blir brukt for å spe på.

For meg som er insulinresistent blir forskjellen på "vanlig" kosthold og lavkarbo enorm, jeg har det uendelig mye bedre når blodsukkeret ikke fyker opp og ned hele dagen.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:55   #74
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg sliter også med 250 g biff. Det er så mye.

Og jeg (som spiser lavkarbo ) sliter med å få i meg mer enn 150-200g med proteinholdig mat (spiser ikke biff, men kan vel sammenligne kalkun og lam og laks med dette?).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:58   #75
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Og jeg (som spiser lavkarbo ) sliter med å få i meg mer enn 150-200g med proteinholdig mat (spiser ikke biff, men kan vel sammenligne kalkun og lam og laks med dette?).

Og jeg har problemer med 100 gram.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:58   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Jeg og.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:58   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Er det sånn at det er en anne, mer fettvennlig "skole" innen lavkarbo? Jeg syns jeg har lest noen hyllester til rømme og smør og bacon som jeg bare ikke klarer å omvendes til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:59   #78
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Fedon Lindbergh er mye mer fettvennlig og satser på oljer og fiskefett fremfor bacon og rømme. Han er heller ikke så restriktiv på karbene og er et riktig så godt alternativ.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:00   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det sånn at det er en anne, mer fettvennlig "skole" innen lavkarbo? Jeg syns jeg har lest noen hyllester til rømme og smør og bacon som jeg bare ikke klarer å omvendes til.

Meierismør er det flere og flere ernæringsfysiologer (og også leger) som anbefaler. Men det er jo så mange linjer innenfor lavkarbo. Noen filosofier fraråder mettet fett, mens noen anbefaler det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:00   #80
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Poenget mitt er at når jeg spiser høykarbo så har jeg ikke noe problem med å spise en 400g biff med stekte poteter og god saus til, mens på lavkarbo sliter jeg med 200g med salat og god olje/dressing. Kontrasten. En legger ikke om til et lavkarbokosthold for så å spise mer kjøtt enn før, nødvendigvis.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no