Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 21:57   #1
Anneg
Fullverdig medlem
 
Anneg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Innlegg: 64
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Ang. henting og levering i bhg o.l.

dere som er 2 foreldre.. deler dere på å levere å hente?

jeg begynner 07 og slutter 15, (og jobber så og si aldri overtid)
mannen begynner 07 (men møter på jobb 0630 for morrakaffen me gutan) og kan gå fra jobb kl 15 (men somregel er det overtid..)

sukk.. så jeg må levere OG hente.. (må si jeg føler det litt urettferdig)

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:58   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Vi bytter på og tar ca halvparten hver. Omtrent hver dag tar jeg enten henting eller levering.
Mannen jobber fullt, men har fleksitid, så han jobber senere hvis han leverer, og drar tidligere på jobb hvis han henter.
Jeg er student, så har "fleksihverdag", og kan egentlig stort sett både levere og hente, men det blir for slitsomt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:59   #3
Anneg
Fullverdig medlem
 
Anneg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Innlegg: 64
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

må legge til at bhg åpner 07

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:00   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Hæ? Hadde jeg aldri funnet meg i. Foreldreansvaret er begges.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:00   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Jeg jobber nærmest og har kortest dager så jeg leverer og henter oftest. Mannen leverer og henter når det passer med vaktene hans. Stort sett gjør vi det vi kan for at storebror (og etterhvert også lillesøster) skal få kortest mulig dag i barnehagen. Den som kan levere senest leverer og den som kan hente først henter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:01   #6
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Jeg leverer og henter. Av den enkle grunn at min mann pendler, og drar før sju og kommer hjem etter stengetid. I deres tilfelle kan jeg ikke forstå at dere ikke kan dele på oggaven; den ene leverer og den andre henter?

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:01   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Vi deler på det. Mannen pendler et stykke 3 dager i uka, da leverer og henter jeg. De to dagene han ikke pendler leverer og henter han. Vi har fleksitid, slik at vi jobber korte dager de dagene vi henter og leverer og tar igjen de andre dagene.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:01   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Vi deler på det, ja.

I perioder henter og leverer mannen mye, mens andre perioder er det motsatt.

Jeg har vært litt nazi på det fra starten at han skal delta og ha like mye ansvar som meg. Orker ikke å ha det sånn som enkelte jeg kjenner, hvor pappa kommer og går som han ønsker og må spørres om han kan være barnevakt i ny og ne.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:01   #9
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Mannen gjør begge deler. Han har hjemmekontor, jeg har lang reisevei til jobben.

Før var det jeg som hentet og jeg må innrømme at jeg er glad for å slippe; jeg har fått litt bedre tid om kvelden som er hektisk nok som det er.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:02   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Jeg leverer og henter hver dag siden samboer begynner på jobb kl. 07 og barnehagen ikke åpner før 0730. Hvis jeg har studiedag og leser hjemme så henter samboer når han kommer hjem. Jeg synes det er slitsomt å ha fullt ansvar for bringing og henting, klær, utstyr, turdager osv. Det sliter på ryggen min også og jeg håper en dag at et mirakel kan skje slik at vi kan dele på dette.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:04   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Vi bytter på. Mannen min jobber turnus, og jeg har fleksitid, så når han jobber tidlig leverer jeg, og han henter. Begge jobber fullt, og det hadde blitt uutholdelig lange dager for Snuppa i barnehagen hvis jeg skulle ha både hentet og leverert. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke kan dele på det. Han MÅ vel ikke drikke kaffe med gutta hver eneste morgen?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:05   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Nå som jeg ikke jobber både leverer og henter jeg.
Men når jeg jobber leverer vi en unge hver, SFO og barnehage er ikke så veldig nærmt hverandre. De dagene jeg slutter tidlig henter jeg begge og de dagene vi slutter samtidig henter vi en hver.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:05   #13
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg har henting og levering tre dager i uken, og mannen to. Innimellom bytter vi litt på det, hvis det er noe spesielt på en av jobbene, og byttingen går som oftest ut på at jeg tar en dag ekstra.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:07   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg jobber i barnehage sjøl, så når jeg har tidligvakt må mannen pent levere gutta, og når jeg har seinvakt må han pent hente dem. Han kan heldigvis flekse, så det er stort sett aldri noe problem.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:07   #15
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Det er jeg som både leverer og henter. Sambo tar buss til jobb og den går før barnehagen åpner og bussen tilbake kommer like etter stengetid. Dessuten er barnehagen 5 minutter gårtur fra min jobb og jeg har i tillegg kortere arbeidsdag.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:07   #16
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg leverer, mannen henter. Bortsett fra på tirsdager. Da leverer han og jeg henter.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:08   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Før vi fikk barn nr. 2 og kom oss i permisjon så var det mannen som både hentet og leverte. Han hadde bilen og brukte bilen til jobb. Når vi nå er i permisjon er det den som skal på jobb som leverer og den som er hjemme som henter. Når vi begynner i 100% jobb igjen så kommer vi første året til å dele på det (en drar kjempetidlig og en drar sent - bilen settes på togstajonen og den som dro kjempetidlig kommer tidlig hjem, henter bilen og kjører til barnehagen) og hvis vi fremdeles har samme barnehage så er det mulig at mannen igjen overtar. Vi får se.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:08   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Hvordan rekker du forresten å levere i barnehagen til 7 når jobben din begynner 7?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:09   #19
Anneg
Fullverdig medlem
 
Anneg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Innlegg: 64
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

hehe.. han sier jo at han må starte lastebilen også da.. og at han skal være ute til kunden til 0700.. så jeg aaner ikke..

og jeg er det jo ikke så nøye med.. for jeg lager avtalene mine dagen før, og trenger ikke ta avt før kl 08 men da må jeg jo jobbe senere og.. og jeg er mer effektiv fra morran av.. og ettersom han jobber somregel overtid så blir det jo jeg som må hente, for jeg slutter først..

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:10   #20
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Når vi begge jobber, leverer en og den andre henter. Nå er jeg hjemme i perm med lillesøster, så da både leverer og henter jeg til vanlig. Mannen henter en sjelden gang i blant fordi han synes det er greit å ha litt kontakt med bhg eller om storesøster spør om han kan hente henne.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no