Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 22:10   #21
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Som hovedregel er det mannen som leverer og jeg som henter. Men det varierer litt. Vi er ikke fastlåste.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:11   #22
Anneg
Fullverdig medlem
 
Anneg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Innlegg: 64
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hvordan rekker du forresten å levere i barnehagen til 7 når jobben din begynner 7?

hehe.. "fleksitid" !? jeg jobber ikke sammens med noen, og har direkte mønstring.. er montør

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:13   #23
Anneg
Fullverdig medlem
 
Anneg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Innlegg: 64
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

men poenget mitt er at mannen ALDRI vil hente eller levere..

en skjelden gang henter han ungen i bhg..

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:14   #24
Strilajento
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 30
Strilajento har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Siden mannen min jobber mye borte så henter og bringer jeg da, men når han er hjemme så leverer vi de sammen før han kjører meg på jobb og så henter han de før han henter meg De dagene jeg har fri når han er hjemme så bytter vi litt på det, men leverer stort sett sammen da også.

Strilajento er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:15   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

men poenget mitt er at mannen ALDRI vil hente eller levere..

en skjelden gang henter han ungen i bhg..

Vil hente? Hvorfor skulle han (og ikke minst du) ha som utgangspunkt at han har et valg?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:16   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Og siden du spør: for oss er det en selvfølge å dele på henting og bringing til barnehage og skole.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:19   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg leverer ungene om morgenen siden jeg har fleksitid om morgenen, og i tillegg begynner senere enn mannen uansett. Mannen henter, for han begynner tidlig på jobb, og er 1 time tidligere ferdig enn meg på jobb. Skal jeg hente så må det planlegges godt og jeg må dra tidligere fra jobben for å rekke barnehagen og SFO før stengetid pga. reiseveien. Både mannen og jeg jobber en del overtid i perioder, og da er vi helt avhengige av og planlegge godt og dele dagene mellom oss.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:21   #28
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

men poenget mitt er at mannen ALDRI vil hente eller levere..

en skjelden gang henter han ungen i bhg..

Jeg synes nesten det er litt komisk og barnslig når voksne mennesker ikke vil noe som krever litt i forhold til det å ha barn.
Og hva hvis du også vil drikke kaffe med kolleger før du begynner, eller finner ut at du ikke vil hente eller levere ungen i barnehagen?
Da tar mannen din over eller?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:22   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

dere som er 2 foreldre.. deler dere på å levere å hente?

Jeg leverer i barnehagen og mannen min henter. Det hender én av oss må gjøre begge deler, men det er vel så ofte ham som tar litt ekstra som det er meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:24   #30
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Så lenge man ikke har en jobbsituasjon som gjør at man ikke kan levere eller hente (pendling eller lignende) så synes jeg det burde være en selvfølge å dele på dette når begge jobber 100 %.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:31   #31
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg leverer hvis det klaffer med lillebror, eller så går mellombror selv til barnehagen. Hentinga er litt sånn hippsomhapp med.

Hvorfor vil han ikke hente/levere ungen/e?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:36   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg er fristet til å si at vi deler på det, sjøl om det p.t. er jeg som står for det. Tidligere var det imidlertid mannen som sørget for det.
Vi har valgt en løsning som er praktisk og som ikke gir barna lengre barnehagedag enn nødvendig. Jeg som jobber nærmest hjemmet har bilen ("må" ha den for å komme oss til barnehagen) og mannen, som jobber på andre siden av byen, tar trikk/buss.

Jeg skulle for så vidt ønske at vi kunne dele på, men gode grunner taler for at vi gjør det sånn. Dersom jeg hadde vært nødt til å ta det uten bedre forklaring enn en halvtimes kaffekos for arbeidsstart, hadde jeg blir pisst. Skikkelig pisst.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:40   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Inntil i høst var det gubben som tok seg av begge deler fordi jeg jobbet så langt unna. Nå leverer som regel han og jeg henter 4 dager i uka. Vi bytter litt på morran, evt tar en unge hver, men det er i hovedsak han som leverer. Da kan de komme litt senere på SFO/bhg enn når jeg leverer. Jeg henter som regel fordi jeg slutter som regel tidligst. For oss er det kos og hente ungene og noen ganger "krangler" vi om hvem som skal hente :-)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:41   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Før hentet og leverte vi annen hver dag.
Etter at mannen byttet jobb fant vi ut at det passet best for han om han leverte.
Helt ok for meg, så jeg henter stort sett hver dag.

Vi er selvsagt fleksible begge to, dersom det dukker opp noen møter eller lignende.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:42   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Vi deler på det ganske 50/50 - annenhver dag leverer jeg og mannen henter, og annenhver dag omvendt. Vi bytter dag dersom en av oss har noe spesielt om morgenen eller ettermiddagen. Nå har vi grei kjernetid og mulighet for fleksitid begge to, så det er jo veldig enkelt for oss, da. Men jeg synes jo selvsagt at når begge foreldre jobber 100 %, er det rimelig at de deler på det sånn at begge får jobbet like mye. Når man har barn i barnehage, er man nødt til å få levert og hentet dem, og da kan man ikke bare bestemme seg for at man ikke "vil".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:45   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Vi leverer og henter ofte sammen, siden vi jobber på samme sted og kjører/går sammen til jobb. Ellers bytter vi på etter som det passer, hvis en (som regel mannen min) må jobbe utover ettermiddagen så henter den andre (som regel jeg), og hvis en skal dra tidlig på et møte så leverer den andre. Jeg har også i perioder gått tidlig hjemmefra for å trene før jobb, da leverer mannen min selvfølgelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:46   #37
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg leverer hvis det klaffer med lillebror, eller så går mellombror selv til barnehagen. Hentinga er litt sånn hippsomhapp med.

Hvor gammel er han som går til barnehagen selv...?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:46   #38
Tine
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 26
Tine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg både leverer og henter. Barnehagen ligger 4-5 km feil vei i forhold til jobben (begge sin jobb) men jeg jobber bare 80%.

Kunne godt tenkt meg at vi delte på henting og levering men jeg tror ikke det finnes en eneste unnskyldning jeg ikke har hørt for at han ikke skal hente. Det beste hadde vært om han henter mens jeg drar jeg og begynner på middagen.

Tine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:48   #39
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

mann må levere de 3 dager i uka da jeg er i praksis. Jeg kjører før bhg åpner . om jeg er i praksis mandag og onsdag så er jeg ferdig kl 15. noen gang før. og er det bra føre er jeg i bhg rundt 16.Så har han ikke hentet de henter han de,eller jeg drar hjem å begynner med middag mens han henter. vi må forbi bhg for å komme hjem . så er ikke noe omvei
Mann jobber 8 til 16

De 2 dagene jeg har studiedag tar ofte mann de med seg når han drar litt før8. For at jeg skal slippe å kjøre ned til bhg og så hjem. Spes de dagene jeg faktisk må skrive på oppgavene. sånn som i dag og i morgen for at den skal inn i morgen kl 23.
Men ofte om jeg ikke har storm skrivedager så leverer jeg de sent

Snoopy må være i bhg før kl 9.30 og turbo kl 10. De går i samme bhg men på hver sin avdeling.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:51   #40
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

men poenget mitt er at mannen ALDRI vil hente eller levere..

en skjelden gang henter han ungen i bhg..


Han vil ikke? Jaysus. Jeg blir helt matt av sånt. Jeg blir faktisk forvirret over at det finnes folk som ovenfor sin partner prøver å snike seg unna som om man var 14 år gammel.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no