Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 21:01   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Jeg har ei jente på 15 år som bruker å passe ungene med ujevne mellomrom. Stort sett når vi skal sammen på sosiale ting.
Jeg pleier å samle opp timer og så betale henne samlet.
Vi har tidligere gitt henne 80 kr/timen, og det er jo rimelig bra betalt da.
I tillegg har vi alltid rundet litt opp på summen hun har fått utbetalt.
Tilbake får vi selvsagt en veldig fleksibel barnevakt som ikke sier nei om hun virkelig ikke kan.

Så vi har lagt lønnsforventningene ganske høyt da...

Men, så passet hun ungene sist helg og det ble mange timer..
Hun kom 19 og var her helt til vi ramlet inn døra kl 05.
10 timer.
800 kroner!

Er ikke det voldsomt mye for en slik kveld? Kan jeg plutselig bare gjøre om på slik vi har betalt henne før?
Komme drassende med lavere pris om natta liksom?
Jeg føler at 800 for en 15 åring er MYE penger, men har selvsagt selv lagt opp til det...

HJELP!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:03   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Jeg ville betalt 500 kr jeg å sagt at når det blir så mange timer så kan man ikke bruke timespris.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:03   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Jeg gir 500 når de overnatter. Således er timesprisen ganske mye mindre enn når jeg f.eks. skal på kino og de får 2-300.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:04   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Har du ikke hørt om hvilende nattevakt?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:04   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg gir 500 når de overnatter. Således er timesprisen ganske mye mindre enn når jeg f.eks. skal på kino og de får 2-300.

Hun overnattet ikke stakkars. Hun var stuptrøtt når vi kom, og da stod hun opp og ble hentet hjem av broren sin.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:05   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Jeg syns ikke du kan gjøre om på det nå. Jeg syns 800 er altfor mye, men du kan ikke si det i etterkant. Hun forventer nå å få 80 kr timen. Neste gang avtaler du en fastpris for hele natten.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:05   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Jeg syns at dersom hun satt våken så lenge så bør hun få 80 kroner timen når ikke annet er avtalt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:05   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Men det er jo litt bakvendt? Det beste er når de sover over og lager frokost til ungene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:06   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns ikke du kan gjøre om på det nå. Jeg syns 800 er altfor mye, men du kan ikke si det i etterkant. Hun forventer nå å få 80 kr timen. Neste gang avtaler du en fastpris for hele natten.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns at dersom hun satt våken så lenge så bør hun få 80 kroner timen når ikke annet er avtalt.

Nettopp det jeg kjenner også.
Jeg gir henne det denne gangen, og så forklarer jeg henne (og mammaen som jeg prater med) at 500 er vanlig for sånne "helkvelder" for ettertiden.
Dette fordi hun kan sove osv. Nå er det heller ikke vanlig at vi kommer såååå sent hjem da.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:07   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men det er jo litt bakvendt? Det beste er når de sover over og lager frokost til ungene.

Det er så lite og lytt her at det dessverre ikke er mye hjelp i det.
Vi bare stod opp med dem og ringte mamma. Hun kom og hentet dem.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:08   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Jeg tror ikke jeg ville ha rundet ned, med mindre hun "bare" var sovevakt? La hun ungene, eller sov de bare hele tiden mens hun var der?

Vi ga en assistent i barnehagen 1000 kr for ettermiddag, kveld, natt og morgen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:09   #12
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Var hun våken hele natten eller sov hun over til morgenen etter, eller ble hun vekket for å gå hjem kl 5 om natten?

Jeg vet ærlig talt ikke - 800,- er mye penger, men jeg føler gjerne at det burde blitt avtalt på forhånd om dere skulle gi henne mindre penger om natten?? Jeg har som sagt null erfaring av dette med unntak av da jeg selv satt barnevakt som tenåring og talte opp alle kronene jeg tjente og hvor mye klær/sko/sminke jeg fikk for å være barnevakt

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:10   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg tror ikke jeg ville ha rundet ned, med mindre hun "bare" var sovevakt? La hun ungene, eller sov de bare hele tiden mens hun var der?

Vi ga en assistent i barnehagen 1000 kr for ettermiddag, kveld, natt og morgen.

Hun lekte med ungene og la dem (siste kl 22..), så hun gjorde en flott jobb.

Hun skal få sine 800,- men det ble f*** meg en dyr fest summa summarum.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:11   #14
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hun overnattet ikke stakkars. Hun var stuptrøtt når vi kom, og da stod hun opp og ble hentet hjem av broren sin.

Jeg ville ikke tenkt om da- jeg hadde definitivt gitt henne 800,-

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:13   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg ville ikke tenkt om da- jeg hadde definitivt gitt henne 800,-

Jupp. Jupp. Hun fortjener helt klart et halvt par nye jeans.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:21   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Vår barnepike får 500,- for lange kvelder/netter, hun er naboen vår.
Om vi bruker kusina mi som barnevakt sover hun over, og ønsker ikke mer enn 200,-og litt god mat på kvelden. Så er hun også voksen og har inntekt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:23   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jupp. Jupp. Hun fortjener helt klart et halvt par nye jeans.


Eller en hundeveske.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:25   #18
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Er det 80 kr/timen er det det, det er ikke hennes feil at dere kommer senere hjem enn dere hadde tenkt -og da har dere ikke engang gitt tillegg for ukomfortabel arbeidstid. Sover man fra 12-01 kan man alltids virke dagen etter, men er du i seng kl 06 så er dagen og døgnrytmen wasted.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:31   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Eller en hundeveske.

Nå må du passe deg.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:34   #20
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvor mye betaler jeg denne barnevakten? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns at dersom hun satt våken så lenge så bør hun få 80 kroner timen når ikke annet er avtalt.

Men si fra neste gang.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no