Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-14, 08:28   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.015
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg så med sjokk og vantro på det første innslaget i gårsdagens episode fra "Vårt lille land" på TV2. Jeg liker ikke egentlig intervjuteknikkene og slikt, men jeg vet ikke hvor mye dette rokker ved budskapet.

Jeg har barna mine på en skole som har strukket seg lenger enn langt for å tekkes den lille mattenerden vår. Og jeg ble helt satt ut over hvordan den omtalte skolen angrep problemstillingen. Gutten det var snakk om ble satt til å pusse ut sider i matteboka når han hadde regnet for langt, og når foreldrene gjentatte ganger etterlyste tilpasset opplæring så ble det til slutt sendt bekymringsmelding til barnevernet. Skolen mente at foreldrene hadde for høyt konfliktnivå. Barnevernet gjorde sin utredning og tilbø seg å hjelpe foreldrene å snakke med skolen.

Er det virkelig vanlig at foreldre møtes på denne, eller mindre drastiske, måter når de ber om tilpasset opplæring for ungene sine?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 08:37   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte


Seriøst?
Det må da ligge noe mer bak her?
Barnevernet kjører da ikke utredning bare sånn fordi?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 08:43   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.587
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Barnevernet kjører da ikke utredning bare sånn fordi?

De er jo pliktige å undersøke dersom de får bekymringsmelding, og er den graverende nok, må de jo kjøre en skikkelig utredning. De kan jo ikke vite på forhånd at det er en ikke-sak.

Jeg skjønner ikke at foreldrene sender ungen tilbake til samme skloe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 08:44   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

De er jo pliktige å undersøke dersom de får bekymringsmelding, og er den graverende nok, må de jo kjøre en skikkelig utredning. De kan jo ikke vite på forhånd at det er en ikke-sak.

Jeg skjønner ikke at foreldrene sender ungen tilbake til samme skloe.

Jo, altså jeg skjønner at barnevernet tar kontakt. Men jeg ville trodd at en samtale hadde holdt.

Jeg tenker også at jeg aldri hadde sendt ungen min til den skolen, men det er kanskje ikke så mange alternativer i nærheten?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 08:48   #5
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Han kjem frå ein liten kommune med ca 4000 innbyggarar, så det er nok ikkje så enkelt å bytte skule.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 08:54   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønner ikke at foreldrene sender ungen tilbake til samme skloe.

Jeg vil tro at det handler om det sosiale og at vennene hans jo går på denne skolen. Dette var jo en liten skole og jeg vil tro at det ikke er så lett å bo i en liten bygd og ikke gå på samme skole som alle naboungene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 08:54   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg reagerte kraftig på dette innslaget og hvordan gutten og foreldrene ble møtt.

Det er ikke bare å bytte skole når man bor i en så liten kommune som Skodje kommune. Da har man valget mellom å bite tennene sammen eller flytte, hvilket familien nå vurderer.

Brevet med bekymringsmeldingen kom fra Skodje kommune. Rektor, ordfører og rådmann stilte seg bak hverandre. Da er det jammen godt at saksbehandler i barnevernet tør å gå i mot gutteklubben grei.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:00   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Synes det er helt absurd hvor langt skolen vil gå for å unngå å tilpasse matematikkundervisningen, og tenker helt klart at dette er en "hevnaksjon" fra skolens side. Nå har jeg, heldigvis, aldri hørt om andre skoler som varsler barnevernet av slike grunner, så her er det tydeligvis noe alvorlig galt fatt på mange plan. Jeg blir flau på skole-Norges vegne når jeg hører om slikt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:13   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.015
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Så godt å høre at dere andre også reagerer like sterkt som meg. Både jeg og mannen min satt måpende i sofaen i går.

Vi tenkte begge at det nok ikke akkurat hjelper med dette innslaget. Både lærer, rektor og skoleadministrasjon kommer til å gjøre livet surt for denne familien nå, og jeg ville ikke sett noen annen løsning enn å flytte fra kommunen.

Gutten gikk på en liten skole med 5 elever i klassen (om de da hadde undervisning på tvers av trinn sa innslaget ikke noe om). I mitt hode burde dette gjort det enklere å tilpasse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:24   #10
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Så litt på dokumentaren nå; 5 elever og så er det vanskelig å tilpasse? Nå har jo barn rett på tilpassing om det så er 40 elever i gruppa, men i dette tilfellet skjønner jeg rett og slett ikke hva som er problemet i det hele tatt. Jeg er også fullstendig månebedotten over læreren som visket ut femgangen i lekseboka.
Når jeg er ferdig med å være sjokkert, tenker jeg at risken for å oppleve slikt er mye større på bygda, dessverre. Jeg tror janteloven er sterkere der, og jeg tror det kan være lenger mellom de virkelig flinke elevene slik at skolen ikke helt vet hvordan de skal forholde seg til dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:26   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Det hadde vært eh... interessant å være flue på veggen i rådhuset eller på skolen der i dag. De må jo se at de kom veldig uheldig ut av dette. Det er ikke til å tro.

Jeg tror ikke dette er vanlig, men tror dessverre heller ikke at det er en helt enestående hendelse. Får håpe det skaper debatt rundt omkring på ymse skolearenaer, slik at vi slipper å høre slike historier om igjen. FIkk helt vondt av den flotte gutten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:31   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Tipper rådmannen er fetteren eller bestekompisen til rektor, noe sånt. Garantert.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:33   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.015
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det må da ligge noe mer bak her?
Barnevernet kjører da ikke utredning bare sånn fordi?

Barnevernet endte jo opp med samme konklusjon som foreldrene: at barnet burde få tilpasset undervisning i matte. Men foreldrene hadde bekymret seg veldig i forkant om hva de kunne komme til å mene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:40   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.


Seriøst?
Det må da ligge noe mer bak her?
Barnevernet kjører da ikke utredning bare sånn fordi?

Jeg har lest om denne saken i andre medier i dag, og jeg synes det er skrekkelig synd at det fokuseres på hvor fælt det er å bli sjekket av barnevernet for snille foreldre, all den tid manglende innrapportering til barnevernet er et kjempeproblem i mange flere tilfeller enn overrapportering. Det er kjempebra at barnevernet sjekker ut grundig. Og det er klart det ikke er nok med bare en samtale. Da ville man jo aldri kommet til bunns i saker som innebar hjem med noenlunde ressurssterke foreldre.

Skolens metoder høres jo helt bak mål ut, hvis det som står i avisene er etterrettelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:43   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har lest om denne saken i andre medier i dag, og jeg synes det er skrekkelig synd at det fokuseres på hvor fælt det er å bli sjekket av barnevernet for snille foreldre, all den tid manglende innrapportering til barnevernet er et kjempeproblem i mange flere tilfeller enn overrapportering. Det er kjempebra at barnevernet sjekker ut grundig. Og det er klart det ikke er nok med bare en samtale. Da ville man jo aldri kommet til bunns i saker som innebar hjem med noenlunde ressurssterke foreldre.

Skolens metoder høres jo helt bak mål ut, hvis det som står i avisene er etterrettelig.

Jeg tenker ikke at det bare at det er fælt at gode foreldre blir sjekket av barnevernet. Jeg tenker at det er misbruk av makt her, og ikke minst misbruk av ressurser. For at skolen skal melde en sak til barnevernet, så må det da være noe hold i den? At skolen sier de syns skolen har negativt syn på skolemiljøet klassifiserer ikke akkurat for noen utredning spør du meg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:46   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg reagerte også veldig på at det å bli "meldt til barnevernet" ble fremstilt som en STRAFF.

Jeg orket ikke å se hele dokumentaren, men dersom skole og foreldre var fullstendig i rasende skyttergravskrig med hverandre, så virker det ikke urimelig at barnevernet kunne hjelpe til med å gjøre den relasjonen bedre, til beste for barnet.

Det er klart at et barn lider under et så stort konfliktnivå, samme hvem sin feil det er.

(Utgangspunktet, utpussingen av oppgaver og mangle på tilpasset opplæring var selvsagt helt bak mål. Men det var typisk TV2-kommentar, med en helt merkelig og konfronterende vinkling, særlig på den barnevernssaken)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:46   #17
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har lest om denne saken i andre medier i dag, og jeg synes det er skrekkelig synd at det fokuseres på hvor fælt det er å bli sjekket av barnevernet for snille foreldre, all den tid manglende innrapportering til barnevernet er et kjempeproblem i mange flere tilfeller enn overrapportering. Det er kjempebra at barnevernet sjekker ut grundig. Og det er klart det ikke er nok med bare en samtale. Da ville man jo aldri kommet til bunns i saker som innebar hjem med noenlunde ressurssterke foreldre.

.

Det er ikke dette jeg er opprørt over. Heller en barnevernrapportering for mye enn en for lite, selvsagt. Jeg reagerer på at barnevernets ressurser blir misbrukt på denne måten, skolen er ikke oppriktig bekymret, de ønsker å straffe foreldrene for å "blande seg" for mye.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:48   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Det kan jo også hende at den fastlåste konflikten faktisk VAR negativ for barnet, og at ekstern hjelp var lurt og fornuftig.

Foreldre kan grave seg ned i en konflikt på en lite hensiktsmessig måte de også, selv om de i utgangspunktet har rett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:49   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg tenker ikke at det bare at det er fælt at gode foreldre blir sjekket av barnevernet. Jeg tenker at det er misbruk av makt her, og ikke minst misbruk av ressurser. For at skolen skal melde en sak til barnevernet, så må det da være noe hold i den? At skolen sier de syns skolen har negativt syn på skolemiljøet klassifiserer ikke akkurat for noen utredning spør du meg.

Ja, altså: Jeg synes det virker som hårreisende håndtering av skolen (med forbehold om at jeg ikke vet mer enn det som stpr i media). Men jeg synes ikke barnevernet gjør noe galt i saken. De må jo følge opp en bekymringsmelding fra skolen. At den i ettertid viste seg grunnløs, betyr jo ikke at det var feil at de sjekket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:50   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg reagerte også veldig på at det å bli "meldt til barnevernet" ble fremstilt som en STRAFF.

I dette tilfellet her skjønner jeg godt at de følte dette som en hevnaksjon. En helt normal og oppegående familie blir rapportert inn til barnevernet fordi de er opptatt av å få de tjenestene de har krav på fra kommunen.

Synd også for de barna som kanskje hadde hatt bruk for oppmerksomheten til barnevernet, men som nå ikke fikk det.

Jeg synes selvsagt også at man skal melde fra til barnevernet om man er bekymret for et barn, men ser ikke at det kan være det som lå til grunn i denne saken.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no