Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pass

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 20:40   #1
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Spørsmål

Pass

Mulig dette er et dumt spørsmål,men jeg lurer på om man må
ha med seg pass når man skal til Tyskland?
Vi skal ta båt til Kiel,og så kjøre til Danmark.
Noen som vet?

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:41   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pass

Jeg tror det.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 20:42   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass

Pass er den eneste gyldige legitimasjonen utenfor Norge. Det kreves at man skal kunne legitimere seg og da betyr det i praksis at alle må ha med pass.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:38   #4
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Pass

Takk for svar

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:40   #5
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pass

Det trengs nå ikke pass så lenge man er i EØS land. Jeg har tatt båten mange ganger til Kiel og Danmark. Bare så lenge du har gyldig legitimasjon, altså førrerkort eller noe annet slikt holder. Men beste er helt klart å ha pass!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 17:17   #6
Rampeterten
Fullverdig medlem
 
Rampeterten sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 72
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pass

Pass er i utg.pkt ikke påkrevd på reise til Tyskland, men jeg er av typen som har med meg pass stort sett uansett hvis jeg skal krysse landegrenser

__________________
Mamma´n til RaMpeTErteN anno 2006
Rampeterten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 18:08   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pass

Nei, du skal ikke være nødt til det. Jeg reiser ofte (i gjennomsnitt 2. hver uke) til Tyskland og jeg har aldri vært nødt å vise frem pass der (men selvsagt når jeg boarder flyet). Egentlig må vel barna ha gydlig legitimasjon, men jeg har aldri vært borte i at de krever det. Ring fergeselskapet og spør. Jeg skulle reise uten å være urolig i vært fall.

Jeg reiser så mye nå så jeg har alltid med meg passet, men jeg må bare vise det på flyplassene når jeg går ombord på flyet (og når jeg er utenfor Schengen).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:11   #8
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Pass

Skal fornye passene til barna,da er vi ihvertfall sikker.

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no