Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterreise - hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-18, 12:03   #21
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Det største problemet er nok kanskje at vi har beslutningsvegring. Vi er så redd for å velge feil.

Kjenner godt til det der! Eg er livredd for det samme og gjer derfor alltid veldig grundig research før eg reiser.

Kva trur du 16-åringen din kan ønske seg i tillegg til strand?
Eg ser for meg at dei fleste 16-åringar har vokst fra det meste av underholdningstilbud som eit hotell kan tilby. Det viktigaste er eigentlig inkludert Wifi med god dekning ;-)
Likar ho å trene? I såfall er det kanskje greit å velge eit hotell der det er mulig å delta på gruppetreningar.
Dersom ho vil shoppe er det greit å bu i gangavstand frå eit lite bysentrum slik at ho kan gå seg ein tur aleine på dagtid mens du ser etter 9-åringen ved bassenget.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 12:57   #22
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Hun vil helst ha sandstrand, uten så mye steiner. Ikke så nøye ellers. Wifi har jeg sagt er ikke førstepri, selv om kanskje 45-åringen er like avhengig.

Hun liker og trene, men har ikke planer om å trene noe særlig den uken vi er på ferie. Hun vil bare slappe helt fullstendig av.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 13:06   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Hva med Palma, Mallorca? Bystranden er en kjempefin sandstrand. Jeg tipper 9-åringen trives uansett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 13:12   #24
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

(Jeg synes AI er en skikkelig uting...)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 13:36   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Jeg finner en fin i Kroatia, Makarska. Selv har jeg ikke vært der, men sør for og nord for. Veldig fint. Mulighet for halv eller helpansjon.
https://www.ving.no/bestill-reise-ho...false&push=map

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 13:45   #26
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

(Jeg synes AI er en skikkelig uting...)

Av de få sydenturene jeg har vært på har jeg valgt AI. Og har bare god erfaring. Jeg gidder bare ikke tenke på matlaging/kjøping.

Jeg har googlet meg ihjel nå og lurer på om det kanskje blir hit: https://www.tui.no/feriereiser/hella...6/#sommer-2018

Den ser ut til å tilfredsstille alle våre krav, samt at tilbakemeldingene i TripAdvisor er stort sett veldig bra.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 13:57   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Kreta er veldig flott det, men bare vær obs på at det ofte er mye bølger og understrømmer på Kreta, så mange dager kan en ikke bade i sjøen mange av stedene vi har vært der, men det er jo fint å være på sandstrendene der allikevel. Kreta er flott. Skal nok tilbake dit til sommeren med ungene jeg også ser det ut til. Men vi bor på et lite familiehotell og spiser ute på restauranter i nærheten. Jeg lager heller ikke mat på tur.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 14:09   #28
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kreta er veldig flott det, men bare vær obs på at det ofte er mye bølger og understrømmer på Kreta, så mange dager kan en ikke bade i sjøen mange av stedene vi har vært der, men det er jo fint å være på sandstrendene der allikevel. Kreta er flott. Skal nok tilbake dit til sommeren med ungene jeg også ser det ut til. Men vi bor på et lite familiehotell og spiser ute på restauranter i nærheten. Jeg lager heller ikke mat på tur.

Ja, det er nok mest det at hun vil ha selve stranden. Vi får satse på at man får dyppet tærne litt i havet ihvertfall.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 14:42   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kreta er veldig flott det, men bare vær obs på at det ofte er mye bølger og understrømmer på Kreta, så mange dager kan en ikke bade i sjøen mange av stedene vi har vært der, men det er jo fint å være på sandstrendene der allikevel. Kreta er flott. Skal nok tilbake dit til sommeren med ungene jeg også ser det ut til. Men vi bor på et lite familiehotell og spiser ute på restauranter i nærheten. Jeg lager heller ikke mat på tur.

Dette avhenger veldig av hvor på Kreta man er, og det er store lokale forskjeller. Jeg vet at i Retymnon er det mye understrømmer og det folk blir tatt av understrømmene nesten hvert år. Vi er i lenger vest, og der er det ikke et like stort problem.

Kreta er fint, men det er ofte steinstrender. Det hotellet som Simone viste til i Agia Marina har jeg kjørt forbi flere ganger. Fordelen med et sånt sted er at det er en bitteliten busstur inn til Chania, og der er det litt shoppingmuligheter i tillegg til sightseeing. Og mange av de stedene har de sandstrender (med delvis importert sand).

Jeg lager heller ikke middager når jeg er på ferie, men vi har blitt flinke til å spise ute til en rimelig penge ganske mange av dagene (godt hjulpet av at vi drar til samme sted annenhvert år slik at vi har blitt veldig lokalkjent). AI er virkelig heller ikke min greie. Noe av gleden med ferie er å spise god mat på forskjellige restauranter, og den opplevelsen mister man helt med AI.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 15:12   #30
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Jeg er maksimalt lat, så jeg gidder ikke engang tenke på å gå på restaurant. Vil bare ikke gjøre noenting annet enn å slikke sol og bade og ha mat i umiddelbar nærhet når jeg trenger det.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:54   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg finner en fin i Kroatia, Makarska. Selv har jeg ikke vært der, men sør for og nord for. Veldig fint. Mulighet for halv eller helpansjon.
https://www.ving.no/bestill-reise-ho...false&push=map

Makarska er fint. Strandpromenade og flotte omgivelser med høye fjell og turkist vann. Men dessverre er det ikke sandstrand der. Og så blåste det en del et par dager da vi var der, men det var fortsatt varmt og godt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:58   #32
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg finner en fin i Kroatia, Makarska. Selv har jeg ikke vært der, men sør for og nord for. Veldig fint. Mulighet for halv eller helpansjon.
https://www.ving.no/bestill-reise-ho...false&push=map

Vi så på denne, men minstemann var ikke fornøyd med at det ikke var (sitat) "noe for han å gjøre der".

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 19:58   #33
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Av de få sydenturene jeg har vært på har jeg valgt AI. Og har bare god erfaring. Jeg gidder bare ikke tenke på matlaging/kjøping.

Jeg har googlet meg ihjel nå og lurer på om det kanskje blir hit: https://www.tui.no/feriereiser/hella...6/#sommer-2018

Den ser ut til å tilfredsstille alle våre krav, samt at tilbakemeldingene i TripAdvisor er stort sett veldig bra.


Syns det såg veldig bra ut! Eg har sett på det hotellet tidligere, men kassert det fordi dei ikkje har rom for fem personar. Bortsett frå det har det alt! Eg har høyrt mykje bra om andre hotell i Grecotel-kjeden.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 20:09   #34
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg er maksimalt lat, så jeg gidder ikke engang tenke på å gå på restaurant. Vil bare ikke gjøre noenting annet enn å slikke sol og bade og ha mat i umiddelbar nærhet når jeg trenger det.

Eg forstår deg veldig godt, særlig når du reiser aleine med to barn. Sjølv om dei er store!
I fjor var første gang vi var på charterferie uten all inclusive, og det gjekk fint det også. Men det blei ein del diskusjonar og surmuling fordi alle ikkje var einige om kor vi skulle ete. I tillegg hadde vi brukt langt meir pengar enn vi trudde då vi kom heim. Med all inclusive har ein meir kontroll over økonomien! Så det kan vere greit dersom budsjettet er litt stramt.
Men ein kan sjølvsagt bli ganske lei av buffémat. Det er fordelar og ulemper både med og uten all inclusive. Det kjem an på kva ein er ute etter!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 20:51   #35
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterreise - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg har googlet meg ihjel nå og lurer på om det kanskje blir hit: https://www.tui.no/feriereiser/hella...6/#sommer-2018

Etter snart en uke med titte, søke, se og filtrere ut, så ble det denne turen. Og takk og lov for at jeg postet denne tråden og at noen nevne TripAdvisor, for det hadde jeg faktisk ikke tenkt på! :newbie:

Desto mer jeg leser omtaler og ser på bilder i TA, desto sikrere blir jeg på at vi har valgt helt riktig!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no