Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har prøvd boligbytte?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 20:00   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har prøvd boligbytte?

... og vil dele sine erfaringer?

Jeg har snust litt på dette, og det virker jo genialt. På den måten vil vi jo kunne besøke steder vi ellers måtte ha spart kjempemasse for å bo på hotell på.

Men det er en liten grense å krysse, sånn i forhold til å stole helt og holdent på fremmede mennesker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:03   #2
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Amylin har erfaring fra dette.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:04   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Vi har også sett litt på dette, og vil veldig gjerne høre om noen har erfaringer. :abonnerer:

Glitter, har du registrert deg hos noen av betalingstjenestene? Våre drømmedestinasjoner var dessverre ikke så lett tilgjengelige. De med hus på disse stedene var ikke videre interessert i å komme til Norge. Og de få som ville til Norge foretrakk da Bergen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:15   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Våre drømmedestinasjoner var dessverre ikke så lett tilgjengelige. De med hus på disse stedene var ikke videre interessert i å komme til Norge. Og de få som ville til Norge foretrakk da Bergen.

Bergen framfor Oslo?

Nei, har ikke registrert meg, bare snust litt i databasen til boligbytte.no.

Jeg tenker både i forholdt il drømmedestinasjoner, men også steder jeg ikke helt visste jeg ville, eller bare en helg i København for den saks skyld. Det står jo på mange at de er åpne for forslag så jeg tenker det ikke skader å prøve.

Det var hvertfall et par på mine forskjellige drømmedestinasjoner som ville til Norge!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:26   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Jeg fant også mange steder jeg ikke visste at jeg ville. Jeg tror boligbytte er en strålende idé. Det verste som kan skje er at noen knuser tingene dine eller herper gulv og vegger. Tenker jeg. Verdigjenstander gjemmer vi vel bort? Og hærverk vil vel forsikring dekke?

Jeg tror nok det kan være smart å ta tak i boliger vi kunne tenke oss, og så fortelle eieren at de burde ta seg en tur til Norge. Særlig amerikanere vil vel kunne overtales, eller hva? Det er mange pensjonister der hvor jeg har sett, og de digger fjorder og denslags. Så man får jobbe med salget, tror jeg. Jeg har sett mest på www.homeexchange.com.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:01   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

De jeg har hørt og lest om som har gjort det har fått ganske mange henvendelser faktisk. I boligbytte.no er man medlem av Home Link, og man evaluerer alltid byttet etterpå og vedkommende får "poeng" utifra dette. Noen er listet som erfarne boligbyttere f. eks. Da virker det jo ikke helt utrygt.

Amerikanere bør være lette å få til Norge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:12   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Boligbytte er en genial ting. Det baserer seg på tillit og ærlighet, men det er en utrolig liten prosentsjanse for at ting går galt. Husk at de som bor hos deg, er de du bor hos. Vi byttet bolig med noen i Nederland for tre år siden. Veldig kjekt. Man skriver en brukermanuel på huset, bruksanvisning på oppvaskmaskin, vaskemaskin, strykejern, komfyr, tv osv. i bruksanvisningen skriver du også om det er diverse ting du ikke vil at gjestene skal bruke eller om de må vanne blomster eller lignende. Vi vannet blomster, skiftet filter på tørketrommel og matet en katt. Ofte bytter man også bil hvis man skal langt. Du gir som regel en nabo eller en venn nøkler og beskjed om å ta i mot gjestene. Svigers har erfaring fra tidligere boligbytte også. Bare positive erfaringer. Vi kommer nok til å ha boligbytte senere også. Kanskje Rivieraen eller USA?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:17   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Amylin, hvem gjorde du det gjennom?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:21   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Interessant tråd, denne vil jeg abonnere på!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:21   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

*abbonerer*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:38   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Jeg vil også følge med på denne.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:57   #12
Nicki
Aktiv
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 173
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

*abbonerer*

Jeg også!


Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 10:33   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg fant også mange steder jeg ikke visste at jeg ville. Jeg tror boligbytte er en strålende idé. Det verste som kan skje er at noen knuser tingene dine eller herper gulv og vegger. Tenker jeg. Verdigjenstander gjemmer vi vel bort? Og hærverk vil vel forsikring dekke?

Jeg tror nok det kan være smart å ta tak i boliger vi kunne tenke oss, og så fortelle eieren at de burde ta seg en tur til Norge. Særlig amerikanere vil vel kunne overtales, eller hva? Det er mange pensjonister der hvor jeg har sett, og de digger fjorder og denslags. Så man får jobbe med salget, tror jeg. Jeg har sett mest på www.homeexchange.com.

Hei Monsoon! Jeg gikk inn på linken din, men fant ikke ut hvordan jeg søker opp familier som ønsker å dra på ferie til Oslo. Jeg har ikke registrert meg, får jeg kanskje opp flere søkemuligheter da?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 10:57   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

:følger med; nervøs, men nysgjerrig:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:02   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg har ikke registrert meg, får jeg kanskje opp flere søkemuligheter da?

Sånn er det hvertfall på boligbytte.no. Som gjest kan du søke etter land og byer, og dermed se om det er noen som ønsker å reise til Norge i allefall. I tilelgg så har mange skrevet "Open", dvs. at de gjerne tar i mot forslag. Du får heller ikke se kontaktinfo før du har registrert deg.

Jeg ser at det er mange av de jeg har fått opp som er registrert begge steder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:03   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

:følger med; nervøs, men nysgjerrig:

Nervøs som i at du kan bli fristet til å gjøre det, eller nervøs for at det kan skje oss noe?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:05   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvde boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nervøs som i at du kan bli fristet til å gjøre det, eller nervøs for at det kan skje oss noe?

Jeg har veldig empati for deg, Glitter, men jeg har likevel full tiltro til dine evner til å ta trygge beslutninger.

Jeg ble litt fristet og dermed akutt nervøs for leiligheten min.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:37   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvd boligbytte?

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:14.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:52   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvd boligbytte?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det ligger i Chesapeake Bay (eller noe i den duren) i Maryland. Kunne tenke meg å tilbringe sommeren der. Bare synd de vil bytte hus i August og ikke juli.

Åh, en kompis av meg var utvekslingstudent der. Kanskje det er vertsfamilien hans som vil hit for å hilse på? Det hadde vært litt av et sammentreff. Forresten, han bodde ikke i Maryland, men en av de andre statene som grenser mot bukta.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:04   #20
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har prøvd boligbytte?

Check it out: http://www.homeexchange.com/show.php...=Previous+Page

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no