Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rock sokkene! 21.3.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-18, 18:48   #61
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Vi skal rocke i år også , ekstra viktig i år for vår del.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:19   #62
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Er så klart med på dette!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 12:00   #63
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Jeg er med!

Skolen til minste markerer dagen med en "vi feirer mangfold"-uke, det syns jeg er veldig fint. De har diskutert hvorfor det er fint at alle er ulike hele, minste har skrevet oppgave om hvorfor det er viktig å ha sine egne meninger (hun skrev om forskere som ikke bare hørte på alle andre, og som derfor fant ut av Viktige Ting). Veldig bra opplegg syns jeg. I dag hadde alle i lekse å ha på forskjellige fargerike sokker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 12:02   #64
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Ungene nektet! "æææ, det matcher ikke!" Vi må jobbe litt med dette til neste år.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 12:06   #65
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Her rocker hele familien sokkene i dag

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 14:22   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Jeg har ulike sokker i dag.

For ungene er det en helt vanlig dag. De har sjelden like sokker, men hadde et mer bevisst forhold til det i dag da.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-03-18 kl 15:04.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 14:40   #67
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Klart vi rocker!

Eldstedatteren kom inn til meg i dag tidlig: mamma, er det i dag det er rockesokkedagen? Og så gikk hun og byttet til umake sokker.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 15:02   #68
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Jeg har rocket sokker i år også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 16:52   #69
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Har rocket sokker idag selvsagt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 18:15   #70
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Elevane mine lurte på kvifor eg hadde ulike sokkar i dag, og eg forklarte sjølvsagt. Etter friminutt kom ein heil gjeng inn og hadde bytta sokkar innbyrdes, for å rekke å vere med.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 22:14   #71
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Gjorde det ifjor og fikk med meg minstemann i dag #rocksocks

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 22:26   #72
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Jeg fant dette et sted:

Du vet at det er organisasjonen Menneskeverd som står bak aksjonen Rockesokk? Du vet hva de står for? De sier at det er i samarbeid med Norsk Nettverk for Downs Syndrom, men NNDS fronter ikke dette så heftig som Menneskeverd... Jeg mener at vi skal være veeeldig bevisste rundt dette og ikke ukritisk dele eller delta kun fordi en gruppe av "våre" barn er involvert. Organisasjonen Menneskeverd har samme budskapet som Nessa og Knudsen hadde på 80-tallet bare i en annen innpakning og med andre virkemidler.
I Norge har vi hatt selvbestemt abort siden 1978 og det mener jeg vi skal akseptere og respektere. Folk får gjøre som de vil i den saken.
Jeg personlig kommer ikke til å ikle meg ulike sokker eller dele noe i anledning morgendagen, rett og slett fordi jeg ikke kan støtte organisasjonen som står bak. Ja til mangfold, likeverd, verdige liv, ulikheter og alle mann alle, men ikke med abortloven som bakteppe

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 22:50   #73
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Det er vel et par hashtags man ikke bør benytte pga dette? #menneskeverd bla. Selve aksjonen kommer fra USA og til Norge via Sverige, har jeg lest og har ikke noe med disse å gjøre tror jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 21-03-18 kl 23:09.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 22:55   #74
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Jeg synes det er veldig snevert å boikotte denne kampanjen fordi man ikke liker organisasjonen menneskeverd.
Dette er en kampanje som går verden over og er en flott markering.
At menneskeverd synes denne er glimrende er ikke rart all den tid de kjemper mot at mennesker med downs skal sorteres bort.

Jeg håper folk har mer vidsyn enn dette og støtter opp om verdens downs-dag uansett ideologisk bakgrunn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 23:09   #75
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Som Karamell og Guava skriver er det ikke Menneskeverd sin idé. Men det er riktig at de har et samarbeid i år med Nnds om kampanjen og kun den. (Noe som likevel ikke er like uproblematisk for alle medlemmer i nnds )
Jeg støtter det som det det startet som. En feiring av mangfoldet i menneskene rundt meg.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 08:23   #76
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Min FB feed flommer over av sokkebilder!
Nå er jeg riktignok med i gruppen NNDS på FB, så det er en del av forklaringen. Men også venner har rocket (og bare en, så vidt jeg har sett, som har delt en lenke fra menneskeverd) over alt.
Selv var jeg, samboer og minsten på kontroll på Riksen i går, og passet på å fortelle både sykepleier, radiograf og legen at vi rocket for feire mangfold og verdesdagen for down syndrom.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 10:59   #77
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

En liten dytt i år også. Må bare huske å minne barnehagen på det igjen.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 11:07   #78
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Til torsdag altså. Da skal jeg minne familien på dette.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 14:19   #79
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Dagen er en FN-dag, men tenk gjerne over hva man eventuelt støtter med #-ene man bruker. Menneskeverd er en middelalderorganisasjon, og noe undertegnede ikke ønsker å støtte, mens f.eks. verdens Downs-organisasjon bruker #WhatIBringToMyCommunity

Den # synes jeg i hvert fall har et helt annet innhold enn # som abortmotstanderne har. Pleier ikke være med på sokkerocking, synes det er litt rart å feire et kromosom, for meg er de folk som alle andre. Men det er naturligvis helt fint å gjøre det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 00:14   #80
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rock sokkene! 21.3.

Vi fikk epost på jobb i dag om ønske om markering. Fra menneskeverd.no

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no