Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV2 lager humor av seksuell trakassering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-16, 12:20   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV2 lager humor av seksuell trakassering

Det er godt mulig. Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i det. Det holdt å vite hva det gikk ut på. :-p

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:25   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV2 lager humor av seksuell trakassering

Jeg blir faktisk helt rasende av dette jeg. Det strider imot alt jeg lærer barna mine om å respektere andres grenser at det er helt latterlig.

På skolen til min eldste har de siden 1.klasse hatt fokus på dette med andres grenser og "mitt private område" som min eldste så fint kaller det. Kjempeviktig arbeid som ikke kan få bli sagt ofte nok. Også kommer moroklumpene i TV2 på at det er ikke så farlig med trakassering av gutter/menns private områder, fordi de er jo tross alt menn og dette liksom er en del av sjargongen i guttegjengene. Forbannet tøv.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:28   #63
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: TV2 lager humor av seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg blir faktisk helt rasende av dette jeg. Det strider imot alt jeg lærer barna mine om å respektere andres grenser at det er helt latterlig.

På skolen til min eldste har de siden 1.klasse hatt fokus på dette med andres grenser og "mitt private område" som min eldste så fint kaller det. Kjempeviktig arbeid som ikke kan få bli sagt ofte nok. Også kommer moroklumpene i TV2 på at det er ikke så farlig med trakassering av gutter/menns private områder, fordi de er jo tross alt menn og dette liksom er en del av sjargongen i guttegjengene. Forbannet tøv.

Da jeg så oppslaget fra en barneskole i Trondheim om seksuelle krenkelser blant barna, tenkte jeg på denne saken. Det kan jo ikke være så vanskelig å se sammenhengen mellom at det blir framstilt som humor, og at barna gjør det samme?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:32   #64
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV2 lager humor av seksuell trakassering

Klart ikke. Grensene viskes ut. Det som blir ansett som spøk fra en side kan lett oppfattes som overgrep fra den som blir utsatt for det.

Nå tror jeg det var langt mer graverende ting som hadde skjedd på den skolen her i byen, men likevel. Det handler jo om hva som blir kommunisert til barna våre. Og bare tanken på at gutter bare skal finne seg i dette mens TV2 aldri ville gjort noe slikt mot jenter sier jo sitt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:45   #65
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV2 lager humor av seksuell trakassering

Bør man sende et tips til noen andre aviser for å få dem til å sette et kritisk lys på saken?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 14:45   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV2 lager humor av seksuell trakassering

Jeg tenker på den nyhetssaken om den barneskolen i Trondheim der det har foregått seksuelt krenkende adferd mellom flere barn i 9-årsalderen ... Hvordan skal man klare å forhindre at slike ting skjer, i en verden hvor dette blir framstilt som helt normal guttehumor, og noe som skal være morsomt?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no