Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som har erfaring med små burdyr?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 18:17   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har erfaring med små burdyr?

Vi vurderer å kjøpe oss et lite dyr. Mest fordi vi mener at barna har godt av å lære seg å omgås dyr, og fordi det på en måte får trent opp omsorgsevnen deres.

Stesnuppa ønsker seg alt mulig, og vi vet ikke helt hva vi skal gå for.Hamster? Marsvin? Rotte? Kanin? Chinchilla?

Er det noen av disse som kan stå ute hele året om de har skikkelig utebur og sånn?
Hvem er enklest å ha med å gjøre om man kan si det?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:21   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Kanin kan stå ute hele året dersom den er vant med det/blir vant med det, men det beste er selvsagt at den får stå godt og varmt på vinteren.
Chinchilla kan ikke stå ute om vinteren og ei heller rotte.

Rotter er faktisk ganske kule skapninger (foruten den tykke halen ) og har individualitet så det holder. I tillegg kan rotter bli ganske gamle (6-9 år), hvis de ikke får kreft, og får godt stell

Har møtt et par veldig artige chinchillaer, og kjenner en kjælen kanin.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:24   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Min eneste erfaring er hamster. Pappa gikk med på å gi meg et burdyr da hunden vår kom løpende med et hvitt hamster i munnen. Han hadde jo såklart ikke hjerte til å knerte det halvdøde dyret som hang i kjeften på bikkja vår.

Det var stor stas da det etterlengtede dyret kom, men ivren gikk fort over. Jeg fikk ikke noe forhold til henne, på samme måte som jeg hadde overfor hunden og kattene våre. Jeg måtte vaske buret, skifte sagspon ol. hver annen dag - et pes!
Nå er jeg i det hele tatt ingen fan av å holde dyr i bur, men om jeg likevel skulle hatt det ville jeg sørget for å ha et dyr som kan være en del ute av buret og som er litt mer sosialt enn et hamster.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:27   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Ja, hamster har jeg ikke særlig sansen for. De er for små og rare. Jeg hadde hamster da jeg var liten, og husker at det var mer mas enn kos.

Det står egentlig mellom kanin og rotte tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 13-07-07 kl 18:49. Årsak: Det heter hamster. ikke Jamster...
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:29   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Anbefaler rotte. Hamster er usosiale dramaqueens (usosiale pga. nattdyr som blir gretne hvis man leker med dem på dagen og dramaqueens fordi de reagerer helt ut av proporsjoner hva man gjør med dem). Kaniner og marsvin responderer lite på sosial kontakt (lett asosiale) og har lite uttrykksfullt kroppsspråk som resulterer i at når du først ser at de er syke så er de allerede dødsens. Har ingen erfaring eller kunnskap om chinchilla.

Rotter, derimot! Nysgjerrige, sosiale, uttrykksfulle og generelt fantastiske. Hannrotter skvetter litt mer enn hunnrotter og er litt mer sofaputer. Hunnrotter er mer nysgjerrige og generelt mer overalt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:32   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rotters gjennomsnittelige levetid er 2 år - de lever vanligvis 1-3 år. Jeg har aldri lest at de kan leve 6-9 år. Hvor har du lest det, Fruktflua?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:36   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi vurderer å kjøpe oss et lite dyr. Mest fordi vi mener at barna har godt av å lære seg å omgås dyr, og fordi det på en måte får trent opp omsorgsevnen deres.

Stesnuppa ønsker seg alt mulig, og vi vet ikke helt hva vi skal gå for.Hamster? Marsvin? Rotte? Kanin? Chinchilla?

Er det noen av disse som kan stå ute hele året om de har skikkelig utebur og sånn?
Hvem er enklest å ha med å gjøre om man kan si det?

Vi har hatt mange kaniner (sikkert 14-16), marsvin,chinshilla og hamster.Dverghamstrer

Jeg ville gått for dvergkanin eller marsvin.

Det er letter å få kontakt med de, og barna kan kose med de
Chinchilla trives ikke alene , og man bør ha to har jeg alltid hørt
Vi hadde en.De er forresten utrolig nydelige

Kaniner kan bli ganske store, derfor ville jeg valgt dvergkanin.

Jentene hadde dverghamstere, og det var ikke noe særlig mye til kos.
Mer styr og stell
Dessuten over de hele dagen inni spesialbomullen sin

Rotter syntes jeg er ekle derfor har vi aldri hatt det

Lykke til uansett hva dere velger

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:45   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Kan anbefale å lese her hvis du er interessert i rotter: www.tamrotter.com

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:07   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Søsteren min hadde en rotte som levde i 5 år. Den døde av kreft.

Selv har jeg faktisk hatt et dverghamster i 3 1/2 år. De skal visstnok ha en gjennomsnittelig levetid på litt over et år. Tror det kommer veldig ann på stellet den får.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:14   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Jeg ville også valgt en rotte. De er herlige dyr, intelligente og sosiale og ikke sånne fæle nattdyr. Hadde to rotter da jeg gikk på gymnaset, men ble dessverre allergisk. Min store sorg.

  Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:19   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Søsteren min hadde en rotte som levde i 5 år. Den døde av kreft.

Selv har jeg faktisk hatt et dverghamster i 3 1/2 år. De skal visstnok ha en gjennomsnittelig levetid på litt over et år. Tror det kommer veldig ann på stellet den får.


Sorry. Blanda rotters levetid med marsvins levetid. MARSVIN kan bli så gamle som 9-10 år. Men det er heller ikke uvanlig at rotter blir fire-fem år gamle.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:19   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

En av guttene mine hadde en hamster. Jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er lite stas med sånne dyr i bur. Det lukter, det må rengjøres veldig ofte (...barn blir ofte lei ganske fort så mamma må overta), og jeg syns ikke det er den helt store kontakten man får med dyret. Fra dyrets side: Hvor gøy kan de ha det inni det lille buret? Sant å si syns jeg det er litt dyreplageri.

Ikke noen reklamekampanje for smågnagere fra min side.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:27   #13
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rottene mi var bare i bur om natta. Ellers var de med meg overalt. Den utgamle historielæreren min synes det var dødskult med rotte i timen.

  Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:37   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rotter, helt klart. Hannrotter lukter ille, men hunnrottene lukter egentlig ganske godt. ROtter er svært kommunikative og intelligente.

Hamster er de mest meningsløse dyrene jeg kan tenke meg å ha i bur. De sover hele dagen og springer i det grusomme hjulet hele natten. Toskete dyre, spør du meg.

Marsvin vet jeg ingenting om, men chinchilla er veldig søte - men ganske folkesky.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:45   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Jeg kunne tenkt meg å skaffe en marsvin til Christian (eller meg) så vi kan ha et dyr å kose med. Vi har jo fisker men de kan man ikke akkurat kose med selv om det er veldig koselig å ha de.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:52   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rotter, uten tvil. Jeg har hadde rotter i flere år og det er det dyret jeg har trivdes best med (mer enn katte og hund). To av rottene jeg hadde på ungdomsskolen var så tamme at jeg kunne slippe de ut ute og de kom når jeg ropte. De fikk være mye ute av buret sitt, alltid når jeg var hjemme og de var helt herlige. Du må velge hetterotte, ikke ørkenrotte. Hetterottene er mer lærevillige og tåler tøffere behandling.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 19:58   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kan anbefale å lese her hvis du er interessert i rotter: www.tamrotter.com

Har hatt to hetterotte-gutter, to kule fyrer som var høyt og lavt.
Rottene blir så tamme til slutt, at de lyder navnet sitt om man roper på dem. Utrolig morsomme og intelligente dyr.
Bob og Stavros er dypt savnet

  Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 20:02   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Jeg ville ikke anbefalt marsvin til små barn. De tåler lite og blir lett redde. Kan rett og slett bli skremt til døde, og de tåler lite klemming. Hamster er et dyr jeg ikke hel blir klok på hvorfor folk vil ha. Nattdyr som bråker om natta og sover hele dagen.

Mus hadde jeg mye som burdyr når jeg var mindre (slutten av barneskolen), men de lukter. Helt utrolig hvor tam og sosial en kan få en liten mus, men de tåler veldig lite klemming og kosing i forhold til ei rotte.

Rotter er et greit dyr. Bråker og romsterer de også, men de er i alle fall mye våkne på dagen og sover mye om natta. Lukter ikke så vondt om en passer på å skifte i buret minst en gang i uka. Som andre sier her så er hunrotter mest renslige. De har jo ikke så veldig lang levetid (3-5 år), men en kan få ei rotte utrolig tam og sosial. De er ledningsspisere om de går løse, men det er jo alle gnagere uansett størrelse. En del kan jo synes den halen er litt ekkel, men den blir en vant til.

Kaniner kan bo ute hele året om forholdene er lagt til rette for det. De kan også leve lenge. Den kaninen jeg har hatt lengst levde i 11 år. Normal levetid er vel en 7-8 år når de får godt stell. Mine kaniner har vært ordentlige innekaniner, som bare har vært på besøk ute i hagen i sommersesongen (aldri bodd ute). Det er helt utrolig hvor tam en får en liten dvergkanin. Og så sosial. Ungene mine elsket den over alt på jord. Særlig mellomste, og det var verdens undergang når den døde i fjor høst. Vi har ikke skaffet oss noen ny, for det er en del stell med kanin også. Og mye søl når de bor inne. De er renslige, men det blir mye støv og sagflis søl. Så nå får små husdyr vente til ungene kan ta ansvar for det selv. Om en skaffer seg hannkanin så anbefaler jeg å få den kastrert. Da slipper en å bli sprutet ned med tiss. Det gjelder også når de bor ute. Kaniner er et veldig robust dyr som tåler mye av små barnehender. Selvfølgelig forsiktig behandling, men barn har en egen måte å gjøre ting på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 20:53   #19
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?


"Nei, du får ikke noe kjæledyr."
"Nei, du får ikke noe kjæledyr."
"Nei, du får ikke noe kjæledyr."
:øver:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 20:59   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.


"Nei, du får ikke noe kjæledyr."
"Nei, du får ikke noe kjæledyr."
"Nei, du får ikke noe kjæledyr."
:øver:



Jeg føler jeg har vært der og tapt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no