Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-19, 11:35   #101
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Strømpebukse er noe herk. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å ha på. Og bukser som ikke er elastiske eller som er høye i livet er heller ikke behagelig.
På seg selv kjenner man absolutt ikke andre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 11:42   #102
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er mest overrasket over hvor mange som synes det er plagsomt å ha på finklær. Hvor ukomfortable finklær har dere egentlig?

Fordi jeg hater hvordan jeg ser ut og alle finklærne fremhever det jeg ikke vil vise. Som jo omtrent er det meste. Penklær er som regel ikke telt.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 01-01-19 kl 14:51.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 11:48   #103
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Strømpebukse er noe herk. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å ha på.

Jeg bruker bare stay ups til fest, synes det er mer behagelig.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:10   #104
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er mest overrasket over hvor mange som synes det er plagsomt å ha på finklær. Hvor ukomfortable finklær har dere egentlig? Jeg synes verken penklær eller hverdagsklær er ubehagelig, og synes ikke det er noe big deal å kle meg etter anledning. Enten det er nyttårsfest, julaften, 17.mai, jobb eller fri. Ullundertøy bruker jeg på tur, men synes ikke det er mye mer behagelig enn andre klær at jeg har behov for å gå i det ellers. Kjole og strømpebukse er jo også ganske mykt og behagelig å gå i synes jeg, så siden det er nyttårsaften så velger jeg det.

Kjole og skjørt gjør en hel del med bevegelsesmønster og hvordan du kan sitte. Tynne strømper er kaldt og betinger at man passer seg så de ikke rakner. Valker og mage skal helst ikke synes og man bør føre seg med litt eleganse. Pent tøy betyr for de fleste også vonde sko, for at det ikke skal se rart ut.
Jeg liker å kunne sitte med beina spredt, ikke behøve å være redd for å rakne strømper eller se rar ut fordi jeg går uten sko inne.

Jeg lever så maskulint at jeg rett og slett ikke passer i klassiske feminine penklær. Det blir som å pynte en gris.
Fasiten i går ble en svart bukse med mosegrønn genser, «diamanter»i ørene og rundt halsen. Jeg var komfortabel og hadde en fin kveld.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:10   #105
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er mest overrasket over hvor mange som synes det er plagsomt å ha på finklær. Hvor ukomfortable finklær har dere egentlig?

Takk for at du spurte! La meg gi deg litt innsikt. Som star skrev tidligere, så framhever alle finklær det jeg fortvilt prøver å dekke til. Strømpebukser har ALDRI passet meg. De siger ALLTID. Jeg har lange bein, noe som i utgangspunktet gjør at tynne strømpebukser er et stort problem. Etter at jeg har blitt overvektig har den situasjonen blitt om mulig enda verre. For å unngå at det skal bule ut både her og der, så må jeg på med holdinn-ting. Og det er i hvert fall ikke spesielt behagelig.

Å bruke stay-ups er forresten ikke et alternativ av to årsaker. Slike strømper holder seg sjelden langt nok oppe på lårene til at de ikke vises under et knekort skjørt, og da vil dessuten lårene gnisse mot hverandre.

Å være overvektig er et mote- og penklærmessig helvete.

Men siden gårsdagens nyttårsfeiring krevde penklær, så stilte jeg selvsagt opp i både penkjole (hvor nakkehåret kontant festet seg i den lille kjoleknappen i nakken), strømpebukse (som konstant seg nedover og var vond) og hold-inn-undertøy (som definitivt ikke var behagelig, men som i det minste jevnet ut de verste bilringene). Og selv om skoene var gjort så behagelige som mulig (flate og ganske myke ballerinaaktige sko), så har jeg i dag svært vondt i føttene.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:14   #106
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Å være overvektig er et mote- og penklærmessig helvete.

Jeg må bare signere denne.

Men heldigvis fant jeg en god strømpis i går, og hadde en sånn "undershorts" jeg bruker om sommeren for å unngå gnisning over. Da holdt strømpisen seg der den skulle, og siden den var minst 50 den så trengte jeg ikke å bekymre meg for at den skulle rakne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:24   #107
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men heldigvis fant jeg en god strømpis i går

Tips?

Jeg tok selvsagt til meg tipset om Oroblu strømpebukser i Strømpebukser til besvær-tråden, men de to Cubus-butikkene jeg var innom hadde verken modellen med høyt liv, eller store nok størrelser.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:30   #108
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Jeg er av den formening at folk må faktisk få gjøre som man vil. Vil man pynte seg så gjør man det, vil man ikke så lar man være. Enkelt penkelt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:47   #109
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tips?

Jeg tok selvsagt til meg tipset om Oroblu strømpebukser i Strømpebukser til besvær-tråden, men de to Cubus-butikkene jeg var innom hadde verken modellen med høyt liv, eller store nok størrelser.

Jeg fant den i skuffen min, den er fra Marks and Spencer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:56   #110
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er av den formening at folk må faktisk få gjøre som man vil. Vil man pynte seg så gjør man det, vil man ikke så lar man være. Enkelt penkelt.

Jeg også, og jeg har ikke sett noe sted i tråden at noen mener at man skal pynte seg, selv om man ikke vil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:13   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjole og skjørt gjør en hel del med bevegelsesmønster og hvordan du kan sitte. Tynne strømper er kaldt og betinger at man passer seg så de ikke rakner. Valker og mage skal helst ikke synes og man bør føre seg med litt eleganse. Pent tøy betyr for de fleste også vonde sko, for at det ikke skal se rart ut.
Jeg liker å kunne sitte med beina spredt, ikke behøve å være redd for å rakne strømper eller se rar ut fordi jeg går uten sko inne.

Jeg lever så maskulint at jeg rett og slett ikke passer i klassiske feminine penklær. Det blir som å pynte en gris.
Fasiten i går ble en svart bukse med mosegrønn genser, «diamanter»i ørene og rundt halsen. Jeg var komfortabel og hadde en fin kveld.

Dette er jo å pynte seg, er det ikke? Synes det høres fint ut jeg (elsker mosegrønt - hvilken genser? ) Man kan jo fint pynte seg i bukser? Det er ganske lang avstand mellom svart bukse, genser og smykker, og det å gå i ullundertøy.

Det var ingen som hadde sko inne her da. Svigermor hadde julerød glittergenser, pent skjørt og strømpebukser, og ulltøfler. Jeg hadde finsko på en liten stund på julaften, mest for moroskyld, fordi jeg synes de er så fine, men tok dem fort av igjen da det ble ubehagelig. Ingen andre hadde sko. Ungene har ikke finsko. Så stilen her er ganske avslappet selv om folk er pyntet i en eller annen grad. Ingen hadde problemer med å ligge henslengt på sofaen i alle fall.

Neida, jeg skjønner jo at det er forskjellig hvordan man opplever det å pynte seg, og at for noen kan det føles fryktelig vanskelig, særlig hvis man har et anstrengt forhold til egen kropp. På samme måte som festmåltid vil være en lidelse for folk som har problematisk forhold til mat eller alkohol. Men fikk inntrykk at det for de fleste kun gjaldt fysisk komfort, eller at det ikke er noen vits i å pynte seg når det "bare" er for familien. Jeg synes også det er utrolig vanskelig å finne finklær som jeg liker. Men når jeg først har anskaffet noen, og slipper å lete, så går det helt greit å gå med dem. De finklærne jeg har er ikke ubehagelige å ha på, rent fysisk, i alle fall ikke så lenge jeg dropper skoa (men jeg synes også Kari Traa-uniformen er en smule oppskrytt. Joda, komfortabelt, men ikke i den grad at det blir en lidelse å ha på noe annet).

Men det viktigste er selvsagt at man koser seg, og sammen med familien er det jo heller ikke så nøye (og strengt tatt bør det vel ikke være det ellers heller, men det kan også oppleves ukomfortabelt å ikke være kledt i tråd med resten av selskapet, med mindre man har svært god selvtillit). Klarer man ikke å slappe av og kose seg i andre klær enn de man har på til hverdags, så er det bedre å droppe å pynte seg. Også er det sikkert ikke alle som har tradisjon for at nyttårsaften er pyntedag heller.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-01-19 kl 14:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:25   #112
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg også, og jeg har ikke sett noe sted i tråden at noen mener at man skal pynte seg, selv om man ikke vil.

Nei, men det er jo noen som er sjokkert over at enkelte velger å ikke pynte seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:27   #113
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, men det er jo noen som er sjokkert over at enkelte velger å ikke pynte seg.

Ja. Det stikker veldig dypt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:29   #114
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja. Det stikker veldig dypt.

Dypt nok til at man velger å si det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:30   #115
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, men det er jo noen som er sjokkert over at enkelte velger å ikke pynte seg.


Det stemmer ikke, jeg for min del var overrasket over at såpass mange i tråden ikke syntes det var noen vits i å pynte seg på nyttårsaften. Jeg er ikke overrasket over at det finnes folk som ikke gjør det. Hvis du skjønner forskjellen.
Jeg synes for øvrig bukse og pen genser/bluse er pynt, så jeg har absolutt ikke en høy terskel for hva som er pyntet nok.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:53   #116
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Jeg er også overrasket over at så mange ikke har en pynte-seg-nyttår, men jeg er jo ikke overrasket over at de som ikke har det ikke pynter seg. Jeg hadde ikke pyntet meg om nyttår ikke var en "festdag", men det har det alltid vært for oss.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 14:59   #117
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det stemmer ikke, jeg for min del var overrasket over at såpass mange i tråden ikke syntes det var noen vits i å pynte seg på nyttårsaften. Jeg er ikke overrasket over at det finnes folk som ikke gjør det. Hvis du skjønner forskjellen.
Jeg synes for øvrig bukse og pen genser/bluse er pynt, så jeg har absolutt ikke en høy terskel for hva som er pyntet nok.

Samme her.

For min del pynter jeg meg svært sjelden. Jeg er ingen festløve, og er sjelden i selskap, og går aldri i kjoler eller skjørt til hverdags, og har en jobb som ikke krever pene klær. Så jeg bor i jeans og ymse gensere. De eneste anledningene jeg pynter meg er omtrent bare julaften, nyttårsaften og 17.mai. Så for meg er det en litt fremmed tanke å heller ikke skulle pynte meg da, men tvert om kle meg mindre pent enn andre dager, ved å gå i pysj eller ullundertøy, som jeg ellers bare gjør når jeg er syk eller på fjelltur. Så det handler kanskje om at jeg ikke pynter meg så ofte, dette er en av de ytterst få anledningene. Men blir ikke sjokkert over at andre ikke gjør det, jeg vet jo at andre ikke gjør det. Som Niobe sier, hvis man ikke feirer nyttår så er det jo verken sjokkerende eller overraskende at man ikke pynter seg. Men jeg trodde også at det var vanligere å se på nyttårsaften som pyntedag, enn det ser ut i tråden her.

Og som rine forundrer jeg meg litt over at man ikke greier å se vitsen med pynting og god mat hvis man "bare" er med familien, og i tillegg at pynting er det samme som svært ubehagelige klær. Det skal jo ikke så mye til for å se litt pyntet ut, det må jo ikke være paljettkjoler, som andre har påpekt. Det som er skikkelig pyntet for meg kan være hverdagsklær for andre. For meg som aldri bruker det ellers blir jeg fort mye mer pyntet bare jeg har på et par store øredobber og leppestift. Det skal ikke så mye til, og trenger ikke innebære store ubehageligheter. Bare vise at man har lagt litt ekstra omtanke i påkledningen og stylingen, til ære for resten av selskapet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-01-19 kl 15:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 15:14   #118
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Jeg fikk et par strømpebukser av xsvigermor faktisk. Den ene jeg har prøvd satt bra, men den var jaggu fra Calvin Klein.
Bruker vanligvis bare strømper.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 02-01-19 kl 16:57.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 15:17   #119
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Nå begynner dere å tvære dette unødvendig ut.

Mine sønner, nesten tretten og femten, føler seg ikke mindre æret av sin mor fordi jeg går i jeans på Nyttårsaften. Å skulle pynte seg og styre for en kveld som på mange måter er vond, veldig vond, vil være å add insult to injury.

Så vær heller glad for at du har en Nyttårsaften du synes det er koselig å pynte seg for, enn å «undres over at man ikke vil pynte seg for familien.»

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 15:18   #120
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Jeg hadde strømpebukse fra Oroblu i går, fordi jeg var på en butikk som solgte disse da jeg tilfeldigvis husket at jeg kanskje trengte nye. Mye mer behagelig enn Lindex-strømpebuksa jeg hadde julaften, for denne rullet seg ned til en pølse rundt livet. Det gjorde ikke den fra Oroblu.

Maverick: Ikke at man ikke vil, eller velger å ikke feire, det kan være mange grunner, både når det gjelder jul, nyttår og andre høytider. Men at man ikke synes det er noe poeng med penklær når det bare er familien (i motsetning til hvis det var flere der). Hvis du skjønner forskjellen. Det jeg mener er at hvis dette nå var en glad fest- og pyntedag for dere, og ikke en vond dag, så hadde det vært like god grunn om du pyntet deg for sønnene dine, som for hvem som helst andre du skulle feiret med. Men ikke at alle må pynte seg og feire enten de vil eller ikke, det mener nok verken jeg eller noen andre her. Men jeg skal ikke tvære det mer ut nå nei, i alle fall ikke om det er slik det blir oppfattet. Selvsagt er jeg glad for at jeg har noe å feire og noen å feire med, mat på bordet og alt. Det har da vel ingenting med saken å gjøre. Det at vi koser oss sammen er viktigere enn hva vi har på oss.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-01-19 kl 15:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no