Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er viktigst?
Boligskatt vs ikke boligskatt 5 8,47%
privatisering/konkurranseutsetting vs kommunale/unverselle tjenester 18 30,51%
Barn og unge, oppvekstvilkår 43 72,88%
Skole og barnehage 48 81,36%
Helse og eldre 24 40,68%
Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål 23 38,98%
Miljø, klimatiltak 21 35,59%
Veier og andre samferdselsspørsmål, herunder scooterkjøring 9 15,25%
Kollektivtrafikk, sykkel- og gangveier 23 38,98%
Nærings- og gründerpolitikk 9 15,25%
Utviklingspolitikk (tomter, boligbygging, hyttefelt ol.) 10 16,95%
Ulike lokale spørsmål (spesifiser gjerne) 7 11,86%
Landbruks- og fiskeripolitikk 3 5,08%
barnevern, sosialvesen og psykisk helsevern 17 28,81%
Kulturtiltak, bibliotek, kulturskole, idrett 15 25,42%
Jakt, fiske og friluftsliv 1 1,69%
I kommunalvalg stemmer jeg mer på personer enn parti 9 15,25%
Jeg stemmer samme parti av gammel vane 3 5,08%
Jeg vet ikke om jeg kommer til å stemme 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 59. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 18:59   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Ja, det lurer jeg på. Hva er de viktigste sakene for deg? Hva avgjør partivalget?

(Flere valg er mulig, og hvis jeg har glemt noe, så si fra!)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 21-07-07 kl 19:05.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:01   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Jeg aner ingenting om politikken i denne kommunen jeg bor i nå.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:06   #3
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Hvis jeg finner en kandidat som hverken er korrupt eller inkompetent, seiler nok hun opp som klar favoritt.

Ben "as if" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:08   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis jeg finner en kandidat som hverken er korrupt eller inkompetent, seiler nok hun opp som klar favoritt.

Ben "as if" Murphy

Jeg står veldig langt nede på lista, men det er jo lov å kumulere!


__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:11   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Barn og unge, oppvekstvilkår
Skole og barnehage
Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål
Miljø, klimatiltak

Nære og kjære ting. Pinlig nok er det heller ikke uviktig at AP og SV har lovt VIF eget stadion. *fotballidiot*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:11   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Om jeg finner en kandidat her på øya, eller om noen kan gi meg et tips, som er villig til å fokusere på tiltak for barn og unge, så er jeg med. Her er alt lagt opp til at ungene skal drive med idrett. Vel og bra, men med den utbredelsen av narkotika som det er her, så burde ungene ha et tilbud som gikk utover dette. Et kveldstilbud, helgetilbud. Et eller annet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:15   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Jeg krysset av på disse punktene.


Barn og unge, oppvekstvilkår

Skole og barnehage

Helse og eldre

Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål

Miljø, klimatiltak

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:19   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.370
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Veier er ikke viktig for meg, ikkebilist som jeg er, men kollektivtrafikk er viktig. Det føles likevel litt feil å krysse av for "veier og annen samferdsel", siden det da kunne tolkes til at det er viktig for meg å få mange nye brede veier og få lov til å kjøre snøscooter og slikt.

Ellers er skole og kultur viktige punkter for meg i kommunevalget. (Og gjerne kompetanse og integritet, som Benmurphy er inne på, om noen skulle finne på å tilby noe slikt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:22   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Kollektivtrafikk, ja. Her kan jeg bare drømme om å få et bedre tilbud, så tanken er ikke vits i å tenke engang. Til neste år skal rutene her settes bort til et firma fra Irland, av alle steder. Lurer på om de bryr seg stort om mitt kollektivbehov.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:24   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.370
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Mim, jeg synes forresten du burde kopiere spørreundersøkelsen og spørre hva vi synes er minst viktig også. Det er altfor sjelden noen kartlegger slikt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:26   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Barn og unge, skole og barnehage, helse og eldre, fattigdom og sosiale spørsmål. Svarte også veier og andre samferdselsspørsmål, fordi jeg har mine tanker om kollektivtrafikk og veier med/uten midtdeler osv.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:27   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Sitron; det kan funke å gå inn på de ulike partiene hjemmesider, finne riktig fylke og riktig kommune, for deretter å sjekke hva slags politikk de ulike partiene har. Når valgkampen starter er det ofte programmer til utdeling i boder og på stands.

Du kan også ringe fylkespartiet og spørre. Mange gjør det.

Jeg er opptatt av barn og unge, skole og bhg, klima, miljø og kollektivtrafikk. I tillegg er jeg for at tjenester skal være universelle. Jeg kan ikke se noe godt komme ut av foretaksmodellene som feks Oslo kommune har kommet opp med. Ansvaret pulveriseres ganske grundig, når feks Ekebergsletta er oppdelt i små biter og forvaltes av hele 5 (!) etater. Det blir solide og tidkrevende telefonrudner dersom man vil leie en gresslette, kan jeg love...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:35   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.370
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

I tillegg til det jeg nevnte, så synes jeg ting som barnevern, sosialvesen og psykisk helsevern er veldig viktige, blant annet som kriminalforebyggende tiltak.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:53   #14
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Jeg synes det manglet en sånn : jeg stemmer partiet jeg mener er riktig/ mener det som er rett rype ting..

Ellers er det vanskelig å velge, og alle tingene er jo gode ting. Man er seg selv nærmest så Barn og unge, oppvekstvilkår, Skole og barnehage ,Helse og eldre, Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål er gode punkter.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 20:02   #15
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.040
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Barn og unge og gode oppvekstvilkår er viktig for meg. I tillegg til gode og sikre veier (gang- og sykkelveier) og sikre veier å kjøre på (med skilte veibaner). Miljø er også viktig for meg.

Ellers så savnet jeg å kunne krysse av på kulturtiltak.

Men aller mest så mener jeg det er viktig at politikerene ikke bare lover gull og grønne skoger uten å ha tro på at de de lover er gjennomførbart. Noe av det mest provoserende er politikere som lover ting de ikke klarer å holde. Og barnehageløfter må jo være det politikerne har forlovet seg de luxe på i løpet av årene (ikke bare Kristin Halvorsen).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 20:07   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Men aller mest så mener jeg det er viktig at politikerene ikke bare lover gull og grønne skoger uten å ha tro på at de de lover er gjennomførbart. Noe av det mest provoserende er politikere som lover ting de ikke klarer å holde. Og barnehageløfter må jo være det politikerne har forlovet seg de luxe på i løpet av årene (ikke bare Kristin Halvorsen).

Dette er problemet med samarbeid. Alle aprtier har sine budsjetter der noen penger tas herfra og brukes der eller der. I samarbeid må de gjerne endre dette regnestykket og så blir det bare rot.

I tillegg har du de kommunene som velger å sette på bremsene eller jobbe direkte mot regjeringstiltak- og krav, som i barnehagespørsmålet. Oslo kommune, samt Stavanger og Bergen har ikke gjort mye med barnehagebehovet de VISSTE ville komme, før de fikk kniven på strupen med den nye regjeringen. (Men jeg synes slike lovnader og frister er dumme, jeg altså!)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 20:15   #17
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.040
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Jeg skjønner veldig godt hvorfor de ikke klarer å holde løftene. Som regel har de veldig gode unnskyldinger. Problemet er at folk mister troen på politikerne når de ikke holder løftene sine, og troen på at stemmen de gir betyr noe som helst.

Når det gjelder barnehageplasser så skjønner jeg ikke at de ikke har klart å nå målet, når det virker som om alle partiene er enige i at full dekning er målet (om enn i en litt forskjellig fart).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:11   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Når det gjelder barnehageplasser så er det vel ikke det økonomiske det står på men f.eks her i Oslo så er det spørsmål om hvor skal man bygge og hvem skal bygge bhagene. Det er mangel på fysisk plass og det er mangel på arbeidskraft som kan bygge disse barnehagene. I bydelen jeg bor i er det fortsatt flere hundre barn i kø og hva gjør de? Tar av de små parkene vi har for det finnes rett og slett ikke annen plass. Nå er det bom stopp i byggingen for det er umulig å oppdrive selskaper som kan ta på seg å bygge ... helt utrolig. For ikke å snakke om den mangelen på arbeidskraft til å fylle alle disse barnehagene.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:57   #19
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.040
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Når det gjelder barnehageplasser så er det vel ikke det økonomiske det står på men f.eks her i Oslo så er det spørsmål om hvor skal man bygge og hvem skal bygge bhagene. Det er mangel på fysisk plass og det er mangel på arbeidskraft som kan bygge disse barnehagene. I bydelen jeg bor i er det fortsatt flere hundre barn i kø og hva gjør de? Tar av de små parkene vi har for det finnes rett og slett ikke annen plass. Nå er det bom stopp i byggingen for det er umulig å oppdrive selskaper som kan ta på seg å bygge ... helt utrolig. For ikke å snakke om den mangelen på arbeidskraft til å fylle alle disse barnehagene.


Jeg er helt med på at det er vanskelig å bygge barnehager når det er mangel på tomter og ledige håndverkere, og i tillegg vanskelig å få folk til å ta de underbetalte jobbene i barnehage.

Men det betyr ikke at politikerne kan fraskrive seg et hvert ansvar for valgløfter de har hatt i omtrent 20 år! Hadde de villet innfri løftene sine fra de startet å komme med dem, så hadde de lyktes innen nå. Det har de ikke klart, og da kan de heller ikke bare skylde på tomter, arbeidsmangel osv. Regner med at politikere regner litt etter når de setter seg ned med løftene sine.

Husker selv hvor skuffet jeg ble da jeg leste om Kari Paule (SV) som gikk ut i avisa og forsvarte at de ikke klarte å få full barnehagedekning i Søndre Nordstrand bydel i Oslo da jeg trengte plass til min minstemann sommeren 2004. Da skyldte hun på at de ikke hadde lokaler ledig, samtidig som flere barnehagebygg sto helt ledige og forfallt, og flere barnehager hadde åpent kun 4 avdelinger når de var bygget som 5 avdelingsbarnehager. Og i tillegg hadde de lagt ned i underkant av 100 plasser et halvt år tidligere fordi de hadde ledige plasser. Da blir man rimelig irritert på politikerpisspreik! Sannheten var selvsagt at de skulle spare inn penger, men hvorfor kunne hun ikke si det da?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:04   #20
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?

Skole, miljø og lokale spørsmål. Her i byen er det mye styr blandt annet i forhold til sykehuset som legges ned og utbygging av landbruksområder som engasjerer meg.
Neste valg håper jeg å stå på kommunelista

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no