Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva skal svigermor strikke til meg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-14, 23:58   #1
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Hva skal svigermor strikke til meg?

Jeg har bursdag om en stund og svigermor spurte meg i dag hva jeg ønsker meg i bursdagsgave. Jeg sa at jeg gjerne vil ha et strikkaplagg, om hun orker. Hun har tidligere strikket Marius-genser til meg og den har jeg brukt mye. Om dere skulle ha strikket/fått strikket noe, hva skulle det være? Jeg har en del gensere, så tenker kanskje en jakke. Kom med bilder, så får jeg litt inspirasjon.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 01:39   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Denne likte jeg:


Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 15:24.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 08:32   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Jeg har en strikkegal nabo, og da hun ble stilt samme spørsmål av meg i forrige uke så svarte hun resolutt at jeg kom til å finne noe fint i heftet Norske Ikoner fra Sandnes Garn. Og jeg var helt enig med henne. Det er mange fin jakker der også.

Bare en liten ting: Det er mer jobb å lage en jakke en en genser, så du ber om mer hvis du spør etter en jakke. Jeg liker å strikke, men kan ikke fordra etterarbeidet. Derfor strikker jeg nå utelukkende gensere med raglan- eller rundfelling. Men det er jo godt mulig at svigermoren din ikke er skrudd sammen på samme måte som meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 08:36   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.603
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Denne likte jeg:

Chris har veldig mye fint. Her er oppskriftsbutikken hennes på epla.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 08:42   #5
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Bare en liten ting: Det er mer jobb å lage en jakke en en genser, så du ber om mer hvis du spør etter en jakke. Jeg liker å strikke, men kan ikke fordra etterarbeidet. Derfor strikker jeg nå utelukkende gensere med raglan- eller rundfelling. Men det er jo godt mulig at svigermoren din ikke er skrudd sammen på samme måte som meg.

Helt enig! Jakker er det MYE mer arbeid, og ikke noe jeg gjør lengre. En genser jeg kunne tenke meg, er uglegenseren. Den synes jeg er kjempefin.
http://g-anette.blogspot.no/2011/03/jepp-mer-ugler.html

Liker du tunika? Denne har jeg strikket, og den ble veldig fin i RL.
http://www.rainknitwear.com/index.ph...es/still-light

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:12   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.195
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Hva med et skjørt?



Ellers så har Garnstudio mye annet fint og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:16   #7
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Jeg synes det er fint å få sett med lue/pannebånd, skjerf/sjal og votter/hansker. Det er jo også litt mindre arbeidskrevende enn et større plagg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 10:06   #8
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Jeg ønsker meg denne:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 10:20   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Den var kjempefin! Hvor er den fra?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 10:37   #10
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Den var i et allers etter serien var ferdig på nrk. Kan sjekke det når jeg kommer hjem. Finnes nok i et hefte også.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 11:03   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Helt enig! Jakker er det MYE mer arbeid, og ikke noe jeg gjør lengre.

Åh, så dumt, jakker er jo mye mer anvendelig (for meg). At det er veldig mye mer arbeid, altså, ikke at du ikke gjør det mer. Svigermor har spurt om jeg vil ha en Mariusgenser, og jeg har egentlig mer lyst på en jakke. Eller en tunika. Er det mer arbeid med det? Er det ok å spørre om hun heller vil lage tunikaen til meg, eller er det greiest med genser for henne siden det er det hun strikker for tiden?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:31   #12
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Takk for tips! Svigermor strikker mye og hun har strikket flere jakker til ungene (uten at vi har bedt om det). Men en genser er selvsagt også veldig aktuelt.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:35   #13
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Min tante strikket et pledd til meg i 40-årsgave. Litt type babypledd, bare i voksenstørrelse - nydelig

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:37   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Det er godt mulig for at hun synes alt det ekstra dillet med å strikke en jakke er kjempegøy. Strikkinga er ikke mer komplisert, men det er mye mer jobb etterpå.

Jeg tenkte bare at det var greit å informere deg om at det er en ganske stor forskjell.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 13:52   #15
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er godt mulig for at hun synes alt det ekstra dillet med å strikke en jakke er kjempegøy. Strikkinga er ikke mer komplisert, men det er mye mer jobb etterpå.

Jeg tenkte bare at det var greit å informere deg om at det er en ganske stor forskjell.

Bare bra med info. Kanskje jeg spør om hun kan strikke en genser. Finnes jo så mange fine, så jeg får titte litt.

Pledd var også et bra tips. Moren min heklet et svært pledd av bestemorruter, i hvitt, grått og svart, til meg for noen år siden og det bruker vi mye.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 16:46   #16
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Åh, så dumt, jakker er jo mye mer anvendelig (for meg). At det er veldig mye mer arbeid, altså, ikke at du ikke gjør det mer. Svigermor har spurt om jeg vil ha en Mariusgenser, og jeg har egentlig mer lyst på en jakke. Eller en tunika. Er det mer arbeid med det? Er det ok å spørre om hun heller vil lage tunikaen til meg, eller er det greiest med genser for henne siden det er det hun strikker for tiden?

Tunikaen var veldig enkel. Ikke noe monteringsarbeid!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 17:16   #17
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Den var kjempefin! Hvor er den fra?

Det er opprinnelig en Sandnesoppskrift som heter Nordkapp.

Synes den i serien er penere.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 22:33   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Fanakofte

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 11:54   #19
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal svigermor strikke til meg?

Hverdagsjakke er fin.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no