Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 20:19   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Ja overskriften sier det meste. Jeg skal snart til Rotterdam og er klar for litt shopping.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 20:28   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Zapp? Buggis?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 20:30   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Ost, sjokolade og tulipanløker?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 20:31   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Hasj.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 20:38   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Og tresko.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 20:39   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Så kan du smugle hasjen i treskoene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 20:48   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Barneklær, klær og sko er rimelig. Mexx og Esprit er svært gunstig i pris i Nederland sammenlignet med Norge.
Mange fine og rimelige barneklær får du kjøpt på C&A, Vroom&Dreesmann og Prénatal.

Blomster, blomsterløk.

Ost (Edamer, gouda, nøkkelost). Mat i butikkene er veldig billig, men det er jo litt begrenset hvor mye mat man kan ta med hjem til Norge da...

Interiør-artikler fra www.rivieramaison.nl er nesten halv pris i forhold til om man kjøper det fra SH-interiør i Norge. Det er en Riviera Maison-butikk i Korte Hoogstraat (en sidegate rett ved Vroom&Dreesmann i Rotterdam. Gaten er kort. I samme gate finner du Lifestyle som også har veldig mye fint. www.lifestylewonen.nl ). I toppetasjen på Vroom&Dreesmann finnes også mye fint kjøkkenutstyr o.l. som er rimelig. Alt som har med hus,hjem og interør er svært rimelig i Nederland.


Spise ute er selvsagt billig! og drikke ute er billig, billig....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:03   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hasj.

Feil by, da bør man dra til Amsterdam.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:25   #9
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Jeg tenker bare på at man er kommet feil når man kommer til Nederland og at ting ikke ble helt som man hadde tenkt, men fint på sin egen spesielle måte. :nederland-diktet:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:19   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Røkt ost.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:50   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

- Klart du får hasj i Rotterdam!
- Og buggis. Var nylig på shopping i Nederland - og jeg har ALDRI sett en så høy buggistetthet. Imponerende. Jeg så flere buggiser enn andre vogner tilsammen. :uvitenskapelig:
- Og gauda.
- Og så Miffy-ting (Nijntje på orginalspråket) F.eks på Blokker.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 23:08   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Nespressomaskin.

Oilily-klær.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 00:11   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Zapp? Buggis?

Har med meg begge deler ned.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ost, sjokolade og tulipanløker?

Ost i varmen? Blir ikke den dårlig før jeg er hjemme igjen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hasj.

Prøver å holde meg vekk mens jeg ammer.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og tresko.

Har bodd for nære Svinesund alt for lenge.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Barneklær, klær og sko er rimelig. Mexx og Esprit er svært gunstig i pris i Nederland sammenlignet med Norge.
Mange fine og rimelige barneklær får du kjøpt på C&A, Vroom&Dreesmann og Prénatal.

Blomster, blomsterløk.

Ost (Edamer, gouda, nøkkelost). Mat i butikkene er veldig billig, men det er jo litt begrenset hvor mye mat man kan ta med hjem til Norge da...

Interiør-artikler fra www.rivieramaison.nl er nesten halv pris i forhold til om man kjøper det fra SH-interiør i Norge. Det er en Riviera Maison-butikk i Korte Hoogstraat (en sidegate rett ved Vroom&Dreesmann i Rotterdam. Gaten er kort. I samme gate finner du Lifestyle som også har veldig mye fint. www.lifestylewonen.nl ). I toppetasjen på Vroom&Dreesmann finnes også mye fint kjøkkenutstyr o.l. som er rimelig. Alt som har med hus,hjem og interør er svært rimelig i Nederland.

Takk for tips. Liker godt både Mexx og Esprite, både til meg og barna, så det høres bra ut.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Spise ute er selvsagt billig! og drikke ute er billig, billig....

Spise skal vi gjøre. Har notert tipsene dine fra den andre tråden. Men drikke? Blir dårlig med det når lillebror henger i puppen.

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg tenker bare på at man er kommet feil når man kommer til Nederland og at ting ikke ble helt som man hadde tenkt, men fint på sin egen spesielle måte. :nederland-diktet:

Ja det er en veldig fin historie.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Røkt ost.

Det er godt. Men som tidligere nevnt, ost i varmen er kanskje ikke helt tingen?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

- Klart du får hasj i Rotterdam!
- Og buggis. Var nylig på shopping i Nederland - og jeg har ALDRI sett en så høy buggistetthet. Imponerende. Jeg så flere buggiser enn andre vogner tilsammen. :uvitenskapelig:
- Og gauda.
- Og så Miffy-ting (Nijntje på orginalspråket) F.eks på Blokker.

Jeg skal bidra til enda høyere buggistetthet.

Miffy-ting?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nespressomaskin.

Oilily-klær.

Drikker ikke kaffe. Oilily-klær. Har du link?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 00:15   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

http://www.oilily.nl/site.html

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 00:20   #15
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

http://www.oilily.nl/site.html

Takk. Her var det mye fint. Finner jeg dette i egne butikker eller?

Skal forresten shoppe litt buggisstæsj også. Har veldig lyst på det nye, brune trekket til den blå basen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 00:25   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Takk. Her var det mye fint. Finner jeg dette i egne butikker eller?

Skal forresten shoppe litt buggisstæsj også. Har veldig lyst på det nye, brune trekket til den blå basen.

Jepp, egne butikker - det var vel en "storefinder" på siten der. Men det er litt dyrt da... men mye billigere enn feks på Zimba i Oslo. Og så kan man snappe opp mye på salg/tilbud i NL.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 03:02   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Oilily-klær.

Det ligger en egen Oilily-store i Rotterdam med barneklær, voksenklær og vesker m.m. i Koopgoot, dvs. den delen av shoppinggaten i Rotterdam som ligger mellom Lijnbaan og Vroom&Dreesmann, og som er under bakkenivå.


Gå også til Douglas www.douglas.nl . De har alltid gode tilbud på parfyme og make-up og ofte til langt rimeligere priser enn tax-free. Det ligger en butikk i Koopgoot (den største) og en på Lijnbaan (som er gågaten i Rotterdam)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 03:10   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Miffy-ting?

Miffy, eller Nijntje som han da heter i Nederland, er veldig, veldig populær blant barn i Nederland, Belgia, Frankrike osv. Miffy har vel kommet til Norge først nå i det siste tror jeg, men prisene er garantert lavere i Nederland enn i Norge. Du finner masse Miffy/Nijntje på Prénatal, www.prenatal.nl både klær, leker, bestikk m.m.
Dette er Nijntje/Miffy:


__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no