Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-20, 17:23   #601
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

I dag har et par av kontorkollektivkameratene mine fått meg til å le helt på ordentlig opptil flere ganger. Det er ikke så ofte jeg ler på jobb lenger, savner det.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-12-20, 18:51   #602
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Positiv samtale med rekrutterer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 02-12-20, 14:26   #603
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Sjokolade med pepperkaker. Den er altså så god!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 02-12-20, 15:03   #604
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jeg fikk en så fin nyhet i dag at jeg ikke klarer å jobbe. Det er nesten så jeg griner av lettelse.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-12-20, 15:36   #605
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg fikk en så fin nyhet i dag at jeg ikke klarer å jobbe. Det er nesten så jeg griner av lettelse.

Vel fortjent, du har jobbet hardt. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 02-12-20, 15:52   #606
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sjokolade med pepperkaker. Den er altså så god!!!

Haha- den var det ingen her i huset som likte.

Vel, jeg er glad for at arbeidsgiver har begynt å gå meg i møte angående sluttavtale. Så det er ett steg i riktig retning ihvertfall

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 02-12-20, 16:35   #607
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vel fortjent, du har jobbet hardt. .

Oi, tusen takk for overraskende og fine ord.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 10:46   #608
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Dagens kaffe i kaffekalenderen var skikkelig god og ble en veldig fin start på torsdagen min.


(Må legge til, jeg blir glad av den kalenderen hver dag. Denne stille med kaffebrygging på morgenen er et aldri så lite plaster på såret når jeg ikke kan jobbe.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 10:49   #609
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Mannen har laget adventskalender til meg. Han fikk ikke tak i den han hadde tenkt å kjøpe, så han har laget papirposer og puttet sjokolade oppi

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 11:12   #610
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jobben, som gir oss muligheten til å velge hvilken veldedig organisasjon min julegave på 500 kroner skal gå til!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 11:19   #611
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Førerkort til eldstesønnen!!!
Hurra!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 12:02   #612
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Gratulerer Floksa!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 19:05   #613
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Mitt mye familiemedlem - Robotstøvsugeren. Etter at katten kom i hus, ble det tydelig at vi måtte støvsuge oftere. Og med to etasjer ble det mye opp og ned med støvsuger. Nå skal roboten gå oppe, daglig. Første runde kjørt, og den funker godt (og hjelpes så mye katt som ligger på gulvet!). Programmert til å ta en runde daglig klokka 09. Halleluja sier jeg!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 19:14   #614
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Mitt mye familiemedlem - Robotstøvsugeren. Etter at katten kom i hus, ble det tydelig at vi måtte støvsuge oftere. Og med to etasjer ble det mye opp og ned med støvsuger. Nå skal roboten gå oppe, daglig. Første runde kjørt, og den funker godt (og hjelpes så mye katt som ligger på gulvet!). Programmert til å ta en runde daglig klokka 09. Halleluja sier jeg!

Hvilken har du kjøpt?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 19:14   #615
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Verkstedet sendte meg mail med bilde (! ... de har skjønt at jeg er litt følelsesmessig engasjert, haha) av motorsykkelen min som nå snart er ferdigreparert, og har blitt startet og greier. Det var det jaggu ikke mange som trodde da jeg fikk en spade rett i motorblokka og spidda den på ring 3 i september, forsikringsselskapet ville kondemnere og jeg måtte pushe alt jeg hadde av overtalelsesevner for å få redde den i stedet for.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 19:35   #616
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hvilken har du kjøpt?

Denne, på black week-salget. Ga vel 4400 for den (litt kjekt å se den ER dyrere nå).

https://www.elkjop.no/product/hjem-o...robotstovsuger

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 03-12-20, 21:29   #617
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Fikk endelig eldstemann med på øvelseskjøring, og han klarte det bedre enn jeg hadde trodd

__________________
Unicorn er ikke aktiv  
Gammel 04-12-20, 16:26   #618
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jeg har fått lys i den nye lampa på det nye kjøkkenet mitt i dag og den ble SÅ fin!
Nå mangler bare fronten på oppvaskmaskinen og kroker til å henge håndklær på, så er kjøkkenet helt ferdig.
OG jeg har fått egen kontakt til den fine julestjerna jeg fikk til jul i fjor!

OG jeg har fått møbler til syrom, som jeg skal kose meg med i helga!

OG mannen min har brent opp all pappsøpla som det nye kjøkkenet mitt kom i, og det har vært utrolig koselig å sitte under lyset fra den nye lampa og se mannen leke med valpen mens han har passet på pappbålet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 04-12-20, 17:09   #619
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Brev fra Jordskifteretten omsider med avgjørelse i en sak vi har gående med naboen. Der retten avviser naboens krav om jordskifte etter jordskifteloven § 3 om "utenlege eigedomstilhøve", der de krever at jordskifteretten skal "utforme ny eiendom og evigvarende bruksrett" (i praksis ta en del av vår eiendom og gi til dem), for å tilrettelegge for en biloppstillingsplass (på vår plen, rett nedenfor vårt stuevindu og soverommet til guttungen). Fordi de mener at eiendommen er "utjenlig" som bolig når den ikke har parkeringsplass, og at de derfor har krav på dette, tydeligvis i hagen vår.

Kravet ble altså da avvist, på grunnlag av at det er fullt mulig å forvalte eiendommen uten egen parkeringsplass, og at det heller ikke er krav til en parkeringsplass per bolig i dette området (relativt sentrumsnært), så det er flere boliger i området som ikke har parkering (mange gamle hus som ble bygget før bilparkering var en selvfølge). Det eneste som kreves er at boligen har kjørbar adkomst, slik at det er mulig å frakte varer og personer helt fram til boligen (og det er det). Paragrafen om "utenlege eigedomstilhøve" som de prøvde å bruke er egentlig beregnet på helt andre typer problemstillinger.

Vi visste egentlig at kravet ville bli avslått, det fikk vi muntlig signal om fra jordskiftedommeren da vi hadde møte og befaring i vår. De prøvde da en stund å presse oss på annen måte, som heller ikke førte fram, så da fastholdt de kravet i et nytt brev i oktober. Så etter diverse prosesskriv fram og tilbake mellom advokatene, som har tatt en evighet, så var det godt å omsider få avgjørelsen svart på hvitt.

De har arvet denne boligen etter den enes avdøde tante (som ikke hadde bil), så de bor ikke der, og boligen har stått tom lenge. Men de hadde visst planer om å ta boligen i bruk. Men nå ser jeg at de har leid den ut, det har i alle fall nettopp flyttet inn noen der, og det er heldigvis ikke de som eier huset. Et yngre par, som sikkert ikke har bil. Så det at de har bestemt seg for å leie ut boligen kan jo tyde på at de har gitt opp. Det er jo også det mest fornuftige å gjøre i deres tilfelle, og det de burde ha gjort i utgangspunktet, i stedet for å bruke penger på en meningsløs rettsak. Uansett, jeg er glad for brevet, og glad for at det har flyttet inn noen i huset, noen vi ikke har et konfliktfylt forhold til. Så kan forhåpentligvis det gode naboskapet i området opprettholdes. Jeg fryktet litt hvordan stemningen skulle bli om disse folka skulle flytte inn og bli naboene våre.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-12-20 kl 14:09.
My er aktiv nå  
Gammel 04-12-20, 18:11   #620
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Fredag og helg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no