Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hjelp: Vedlegg konverteres automatisk til pdf ved mottak av e-post

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-24, 08:04   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp: Vedlegg konverteres automatisk til pdf ved mottak av e-post

Når jeg åpner en e-post på telefonen ser jeg at vedlegget som følger med er en word-fil. Når jeg åpner e-posten på pc'en (outlook) så er filen på magisk vis en pdf.

Jeg har forsøkt å google, jeg har funnet noen innstillinger som jeg trodde hadde med saken å gjøre, men jeg tok tydeligvis feil.

Er det noen som vet noe om dette?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 09:11   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp: Vedlegg konverteres automatisk til pdf ved mottak av e-post

Det kan være du ved et uhell (sykt lett i Win11) å sette at docx filer skal åpnes som PDF. Finn en hvilkensomhelst fil du vet er ei word-fil i filutforsker. Høyreklikk og velg Egenskaper. I fanen Generelt i den boksen som åpner seg skal det stå i hvilket program den filtyper skal åpne seg i. Står det ikke Word (eller det programmet du bruker å lese word-filer i), så må du velge det programmet via knappen til høyre.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 09:40   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: Vedlegg konverteres automatisk til pdf ved mottak av e-post

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det kan være du ved et uhell (sykt lett i Win11) å sette at docx filer skal åpnes som PDF. Finn en hvilkensomhelst fil du vet er ei word-fil i filutforsker. Høyreklikk og velg Egenskaper. I fanen Generelt i den boksen som åpner seg skal det stå i hvilket program den filtyper skal åpne seg i. Står det ikke Word (eller det programmet du bruker å lese word-filer i), så må du velge det programmet via knappen til høyre.

Ah! Takk!
Da ble livet med ett så mye bedre!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 09:41   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: Vedlegg konverteres automatisk til pdf ved mottak av e-post

Denne tråden må jeg notere meg bak øret, for det der kunne sikkert skjedd med meg også. Det er så utrolig lett å rote det til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 10:46   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp: Vedlegg konverteres automatisk til pdf ved mottak av e-post

Jeg svarer ut akkurat denne problemstillingen flere ganger i uken på jobb. Drastisk økning etter oppgradering av både Microsoft 365 og Windows 11.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no