Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-14, 11:18   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Innlegg

Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Inspirert av en annen tråd her om meltyper, fikk jeg lyst til å starte en tråd der vi kan dele erfaringer og kunnskap om det å lage gluten- og melkefri mat.

Jeg baker stort sett bare med Toro sin lys miks og Toro sin kakemiks. Lys miks har jeg om jeg skal lage foccacia, og kakemiks til kaker (eller lys miks om jeg er tom, det funker det også). Det funker stort sett til min bruk, men jeg ser jo at når jeg skal eksperimentere med litt mer avanserte oppskrifter, så mangler jeg en del kunnskap om hvordan spesielle ting fungerer sammen, og hva det kan være greit å erstatte det med. Det har blitt mye prøving og feiling.

Når jeg skal lage brød, så lager jeg av Toro sine havrebrød og Toro sin fiberrikt brød (og tilsetter litt mer linfrø, sesamfrø og evt solsikkekjerner), jeg har også hatt i knekkebrød-miksen fra Toro i brødene.

Jeg har forsøkt meg litt på andre typer mel, men får det ikke så godt til, så da er det lettest å gå for det som funker.

Det jeg gjør som får ting til å bli bra, er at jeg tilsetter et til to egg i brødene, foccaciaen og baksten, og da henger det bedre sammen. Jeg innbiller meg at det er fordi jeg erstatter glutenproteinet med eggeprotein, men det kan jo like godt være det bare fungerer som bindemiddel.

Jeg baker mye matscones, og har i grunnen ikke fått dem til å heve så veldig, men så fant jeg en god dessertscones-oppskrift som jeg forsøkte, som hevet seg veldig bra, og når jeg da tok med meg det som var annerledes i den oppskriften over til matsconesoppskriften, så hevet de også veldig bra. Og det var at i stedet for å ha 2 ts med bakepulver, så skulle man ha 1 1/2 teskje bakepulver, 1/2 teskje natron, og to dråper sitron. Dette fikk meg til å lære meg forskjellen mellom bakepulver og natron, og hvordan de virker. Her er en veldig fin og informativ lenke om dette (som jeg anbefaler alle å lese, - basert på antagelsen om at alle kan like lite som meg om dette ).

Jeg har tidligere brukt fiberhusk i gjærbakst, fordi den blir mer saftig da.

Og ut over dette, så lager jeg alltid deigene mine veldig våte. Gjærbakst får bare en heving hos meg, for jeg får den ikke til å heve to ganger, av en eller annen grunn. Så brød går klissete og fint i godt smurt form, og scones blir klattet klissete og gode med skje på bakepapiret, osv. Da blir det saftig og godt, og hever fint.

Noen som har flere tips og erfaringer?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:30   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Jeg baker ikke mye, men bruker Semper finmiks hvis jeg gjør det. På bakekurs lærte jeg å trykke ut boller fra en pose istedet for å bake dem ut, det reddet slik bakst her i huset. Fiberhusk bruker jeg i alt av gjærbakst.
Toro muffinsmiks er fin å bruke til eplekake. To poser laget på olje blandet med kanel/sukker og epler blir kjempegodt. (må dog stekes lenger enn muffinsene, jeg pleier å steke i 25 min.)

Ellers lager vi mest middagsmat og da fokuserer vi på rene produkter. Siden vi har en med cøliaki, en som spiser melkefritt og en med eggeintoleranse så blir det mye rent kjøtt/fisk og mye grønnsaker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:43   #3
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Abonnerer her.

Jeg vill gjerne ha oppskriften på scones

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:55   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Eg burde bake meir, men har da litt erfaring. Har brukt mykje Toro fin og Semper sine blandingar. Eg har unngått Toro kakemiks, for jentungen stig så vanvittig i blodsukker på det (har diabetes). Kva er fordelen med kakemiksen? Blir det bedre kaker med denne enn med glutenfri lys blanding?

Eg har, som HI brukt egg, men også feite melkeprodukt til å få ferdig produkt meir saftig. Nå utgår jo creme fraiche og slikt i denne tråden, men nevner det nå. Eg har blanda erfaring med å bake børd, men har hatt best erfaring med Toro sine blandingar, og Semper sitt landbrød.

Går det an å lage boller med sprøytepose forresten?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 12:03   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Ja, jeg lager boller med sprøyteposer. Går veldig bra.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 12:57   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Jeg bruker kun schar melmiks b til gjærdeig. Da kan man faktisk trille ut boller uten å sitte igjen med alt på hendene

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 13:57   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Henger også her Ble også fascinert av bollelaging i sprøytepose. Jeg får liksom ikke det til å stemme Men nå er jeg ny i baking-med-annet-enn-hvetemel, så det er helt sikkert derfor. Jeg bruker endel Fiberfin i baksten, for å få deigen grovere. Den mener jeg er glutenfri (jeg tåler gluten, men ikke hvete, bygg og rug så derfor er jeg ikke like drillet i glutenfritt).

Ser at Toro, Semper og Schar blir nevnt her. Kanskje greit å kunne nevne hvis man har dšrlig erfaring med noen produkter også?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 14:32   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Eg slit med Schär sin melmix C. Den for småkaker og kjeks. Det blir berre tørt og rart. Mix B er god.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:04   #9
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Jeg bruker Lailas Mjölmix til boller. Deigen blir finn å jobbe med, jeg triller boller på vanlig måte. (Engangshansker og silikonunderlag gjør det enda lettere), og poden spiser fornøyd. Han liker ikke smaken av Sempermelet. Jeg har ikke funnet en brødoppskrift han godtar, så jeg leter videre. Vi kan ikke bruke egg heller, så det er en ekstra utfordring. Men Orgran gluten substitute hjelper endel.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:06   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

...Men Orgran gluten substitute hjelper endel.

Det der har eg nettopp kjøpt, men ikkje prøvd. Det må jo gå litt av det da, ut frå blandingsforholdet å dømme. Brukar du det alltid?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:07   #11
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

For de som tåler ost, kan denne rundstykkeoppskriften anbefales: http://snuddpaahodet.blogg.no/131894...verdagsru.html. Jeg brukte Lailas istedenfor Semper, og hele familien bortsett fra han med cøliaki digget dem. Mange andre gode oppskrifter der også.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:08   #12
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det der har eg nettopp kjøpt, men ikkje prøvd. Det må jo gå litt av det da, ut frå blandingsforholdet å dømme. Brukar du det alltid?

Jeg har bare prøvd det en gang, og synes bollene ble bedre. Men mulig de hadde blitt akkurat like bra om jeg kunne tilsatt et egg eller to.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:19   #13
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Takk for link til oppskrift Hot Lips - den skal eg prøve (for oss som kan ha egg og melk).

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:53   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Jeg kan anbefale å lage rundstykker i silikonmuffinsformer.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 16:00   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Går det an å samle oppskrifter/linker i en egen bolk etter hvert?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 16:23   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Går det an å samle oppskrifter/linker i en egen bolk etter hvert?

Det går fint. Bare minn meg på det senere, så kan vi kopiere ut innleggene i en egen tråd. Eller om noen gidder å samle dem i et nytt innlegg, så er jo det penere (og jeg slipper jobben ).

DMs Deilige Scones:

3 dl lyst mel (Har brukt både lys miks og kakemiks)
3 dl grovt mel (havrebrød eller fiberrikt brød-blandingene)
1/2 ts natron
1 1/2 ts bakepulver
2 dråper sitron
Sesamfrø (en dæsj)
Knuste linfrø (en dæsj, ikke for mye for det suger til seg fuktighet)
Litt salt
3 egg
ca 100g smeltet smør (blå soya), eller ca 1 dl olivenolje
1 gulrot raspet oppi
1 liten ss mørk sirup
1-2 dl vann

Jeg blander alt det tørre, har i egg og smør/olje og sirup, rasper gulrot i (finraspen er best, men funker fint på grovraspen også, men da ser man gulroten godt i sconsene). Så heller jeg ca 1 dl vann på, og ser hvordan det ser ut, og så fortsetter jeg å helle på med vann til jeg har en deig som er klissete og våt, men likevel fast nok til å sette ut på bakepapir med skje (som jeg dypper i vann før jeg henter opp, så faller de av med en gang og jobben blir lettere).

Stekes på 230 grader, i 15-18 minutter, alt etter hvor store scones en lager. De skal være gyldne og fine når de tas ut.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 16:45   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Følger med litt her da våre beste venner (hele familien) er gluten-og melkeallergikere.
Men jeg minner bare om at noen glutenallergikere HELLER ikke tåler hvetestivelse (som finnes i de fleste glutenfrie produkter).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 16:48   #18
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Takk for link til oppskrift Hot Lips - den skal eg prøve (for oss som kan ha egg og melk).

Vi bruker laktosefrie produkter (han tåler gulost), men det funker jo bare om man tåler melkeprotein. Ja, og skippet egg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 17:08   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Jeg bruker mest den orange, naturlig glutenfrie mixen fra Finax, som mannen kjøper i pakker a 6 kartonger på tilbud i Sverige. (Det holder en stund!). Til kaker bruker jeg gjerne Toro lys eller kakemiks. Til rundstykker bruker jeg litt mer "avanserte" meltyper, amarantmel, quinoamel eller teff-mel. De bør blandes ut 50/50 med en lys melblanding, ellers blir det veldig kompakt. Men fordelen er at disse meltypene gir en mye mer spennende smak. De føles derfor ikke som erstatningsprodukter, men noe litt eksotisk og godt i seg selv (moren min spiste opp nesten alle amarantrundstykkene mine da vi var på ferie sammen! ).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 17:12   #20
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)

Oppskrift, Kanina?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no