Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 16:48   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte (Aftenposten)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1532503.ece
Vi for eksempel tør ikke å prøve selv på normal måte etter at Nicholas døde og at jeg mistet i uke 14 i mars i år.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 16:51   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.179
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Bra!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:01   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Det er et fint fremskritt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:03   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Det er godt at det endelig ser ut som om det skjer noe på denne fronten.

Men det er klart at det må være kriterier for å få lov til å bruke den teknikken synes jeg.

Da må de kunne få luket vekk de som vil ha barn bare for å få riktigt kjønn som et eksempel.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:50   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Jeg syns det er veldig godt at man endelig kan hjelpe par som av diverse årsaker ikke bør/våger få barn via "naturmetoden" -
som f.eks. ved høy risiko for arvelige og/eller dødlige sykdommer.

Men, som Tinka nevner over her, håper jeg dette kun vil bli brukt i medisinsk øyemed - og ikke, som Tinka sier, til å luke ut "feil" kjønn.

Jeg ser også et visst etisk problem ved at man kanskje etterhvert vil begynne å luke bort barn som kan arve funksjonshemminger.
Er det slik at vi streber mot et samfunn hvor alle skal være funksjonsfriske?

Så - det bør være en teknologi brukt med høy etikk...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:55   #6
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Det er godt at det endelig ser ut som om det skjer noe på denne fronten.

Men det er klart at det må være kriterier for å få lov til å bruke den teknikken synes jeg.

Da må de kunne få luket vekk de som vil ha barn bare for å få riktigt kjønn som et eksempel.

Viktig det Tinka sier her.

Men kjempeflott at dette går an. Verden går framover....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:13   #7
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Ja, kjempeflott!!!!
Men det må vurderes nøye i hvert enkelt tilfelle med tanke på etikken, ja.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:22   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.863
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Dette er et viktig skritt i riktig retning ja, men jeg er også enig i at man må bruke dette med varsomhet.
For oss personlig hjelper ikke dette, for ingen vet hva hvilken feil de skal se etter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:23   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette er et viktig skritt i riktig retning ja, men jeg er også enig i at man må bruke dette med varsomhet.
For oss personlig hjelper ikke dette, for ingen vet hva hvilken feil de skal se etter.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:34   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.264
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Jeg ser godt fordelene for lidende enkeltmennesker, men grøsser over mulighetene dette gir oss. Denne setningen fra foreldrene fikk et til å gå kaldt nedover ryggen min:

Sitat:

Barna våre er design-babyer, men de er designet med det beste for menneskeheten i tankene, sier Catherine Greenstreet til Daily Telegraph.

Jeg skjønner at det beste for en FAMILIE er å få et friskt barn. Men er det det beste for MENNESKEHETEN at vi unngår barn med funksjonshemninger?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:56   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

[quote=Polyanna;104973
Jeg skjønner at det beste for en FAMILIE er å få et friskt barn. Men er det det beste for MENNESKEHETEN at vi unngår barn med funksjonshemninger?[/quote]

Mange med alvorlige arvelige lidelser får ikke IVF i Norge men de kan søke dipsensasjon fra bioteknologiloven her i Norge og få hjelp i utlandet til å få et friskt barn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:01   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.863
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg skjønner at det beste for en FAMILIE er å få et friskt barn. Men er det det beste for MENNESKEHETEN at vi unngår barn med funksjonshemninger?

Her er jeg veldig, veldig enig med deg Polyanna.
Det er en teknologi man må passe seg for at ikke blir utnyttet.
Personlig er jeg jo dypt inne i dette, men har gått mange nok runder med meg selv til å vite at hvis vår type gen-feil ikke hadde ført til dødsfall i det første leveåret, så ville jeg ikke testet embroyene.
Uttalelsen fra den moren er direkte forkastelig og jeg håper i det lengste at hun har blitt grovt feilsitert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:02   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.481
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg skjønner at det beste for en FAMILIE er å få et friskt barn. Men er det det beste for MENNESKEHETEN at vi unngår barn med funksjonshemninger?

Akkurat når det kommer til Cystisk Fibrose så skjønner jeg henne. Det er en så horribel sykdom, man er dømt til et liv i enorm smerte, og en tidlig smertefull død. Så om man forhindrer barn i å både få sykdommen eller være bærere av den, så syns jeg det er bra for menneskeheten.

Allikevel er jeg skeptisk til det her. Jeg skjønner at for foreldre som er bærere av slike sykdommer er det en enorm fordel, men jeg syns kanskje man bør fokusere mer på andre måter å få barn på enn å nødvendigvis føde dem selv i slike tilfeller. Men det er egentlig en helt annen diskusjon. Ikke meningen å spore av.

Jeg greier ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg syns.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:13   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Akkurat når det kommer til Cystisk Fibrose så skjønner jeg henne. Det er en så horribel sykdom, man er dømt til et liv i enorm smerte, og en tidlig smertefull død. Så om man forhindrer barn i å både få sykdommen eller være bærere av den, så syns jeg det er bra for menneskeheten.

Allikevel er jeg skeptisk til det her. Jeg skjønner at for foreldre som er bærere av slike sykdommer er det en enorm fordel, men jeg syns kanskje man bør fokusere mer på andre måter å få barn på enn å nødvendigvis føde dem selv i slike tilfeller. Men det er egentlig en helt annen diskusjon. Ikke meningen å spore av.

Jeg greier ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg syns.

Handikappede får ikke adoptere barn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:14   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.264
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Handikappede får ikke adoptere barn.

Men man trenger da ikke være handikappet for å være en bærer av sykdommen? :???:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:15   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.481
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Handikappede får ikke adoptere barn.

Man er ikke handicappet om man er bærer av genet som fører til f. eks. cystisk fibrose.

Her snakker man jo hovedsaklig om folk som ikke er handicappede selv, men som har stor sjans for å få handicappede barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:15   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.264
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Mange med alvorlige arvelige lidelser får ikke IVF i Norge men de kan søke dipsensasjon fra bioteknologiloven her i Norge og få hjelp i utlandet til å få et friskt barn.

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner sammenhengen mellom det du quotet og det du svarte?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 11:47   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Det jeg mener er at de som har alvorlige arvelige sykdommer kan søke disp og få IVF med forskning på de befruktede eggene før de blir tilbake ført i livmoren, da blir de eggene som er bærere sortert ut.

Man er ikke handikkapped selv om man er bærer av genet men det finnes mange med forskjellige sykdommer som ønsker seg barn.

Det finnes mange forskjellige sykdommer man kan være bærere av og de kan i noen tilfeller få disp og få IVF med forskning på de befruktede eggene i utlandet.

Men denne saken gjelder et par som er bærere men jeg tenkte hakket lengre på de som har alvorlige arvelige sykdommer og som ønsker seg barn.


Sist redigert av Tinka : 15-11-06 kl 11:55.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 12:23   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.264
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Jeg vet at det kan søkes dispensasjon. Mehmet-saken som eksempel. Den endte jo uansett tragisk, og de som sørget for dispenasjonen den gangen angret vel, etter det jeg har hørt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:01   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dette er kjempebra for oss som ikke kan få barn på normal måte

Dette gjelder jo bare de som har alvorlig arvelig sykdom som det ikke finnes kurativ behandling for i Norge ihvertfall.

Det er strenge kriterier for å kunne få lov til å få dispensasjon fra bioteknologiloven her i Norge og da kunne få dette utført i utlandet.

På denne måten så kan allerede hardt prøvede familier få et barn uten den arvelige sykdommen noe jeg synes er et godt fremskritt.

Synes det er fint jeg at man kan forske på befruktede egg og kaste de som har sykdommen i seg.

Men er ikke åpen for at dette skal bli for alle og enhver men under samme strenge kriterier som i dag her i Norge.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no