Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fjelltur med barn på østlandet

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-16, 20:33   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fjelltur med barn på østlandet

Jeg har lyst til å ta med poden på en liten fjelltur. Helst en dagstur, men overnatting i typ ubetjent hytte kan også funke.

Jeg bor ikke så langt unna Gardermoen, men er helt blank på steder å reise.
Jeg kjenner bare til de store fjellområdene som Rondsne, Jotunheimen etc. Og det er litt langt unna. Mistberget går ikke helt under kategorien fjelltur.

Noen som har turtips?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:39   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Jeg kan gjerne prøve å tipse om sted, men da er det greit å vite hva forventningene er.

Hva er det lengste du kan tenke deg å kjøre (ca. tid)? Er det over tregrensen i nærheten av en topp du har lyst til å dra for å få fjellfølelsen? Hvor langt fra bilen vil dere gå?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:42   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Jeg tror nå at alle tråder med kun ett svar er urgamle.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:44   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Gikk litt raskt ja.

Drøyt et par timers kjøring bør gå. Poden vil nok helst over tregrensa for å få fjellfølelsen ja.
Aner ikke noe om hvor langt han kan gå nå, men han har på skogsturer vist seg å være veldig seig. Så 2-3 timers gange hver vei bør være godt innafor.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:44   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg tror nå at alle tråder med kun ett svar er urgamle.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 21:10   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Lillehammerområdet har mange fine steder der man kan gå fjelltur. Både fra Nordseter, Sjusjøen, og Hafjell.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 21:12   #7
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Jeg får selvfølgelig lyst til å foreslå at du bikker litt over 3 timers kjøring og drar til Jotunheimen eller Rondane, men jeg skjønner om det blir litt langt. Men det er jo så fint!

Skeikampen er 2 t 20 min. Turen opp på toppen der og gjerne litt videre innover er fin.

Hvis dere vil ha en litt eksotisk overnatting (hvis du har DNT-nøkkel) og du kan litt kart og kompass, er det fint på Godlidalshytta på Hedmarksvidda med topptur til Tuva.

Hvis dere kjører til Budor, er det 6 km å gå til Målia der det også er en DNT-hytte å overnatte i. Ikke spektakulære fjell, men flott utsikt i godvær.

Jeg mener det skal være en fin topp ved Eidsvoll, men jeg klarer ikke komme på hva den heter.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 22:00   #8
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg får selvfølgelig lyst til å foreslå at du bikker litt over 3 timers kjøring og drar til Jotunheimen eller Rondane, men jeg skjønner om det blir litt langt. Men det er jo så fint!

Skeikampen er 2 t 20 min. Turen opp på toppen der og gjerne litt videre innover er fin.

Hvis dere vil ha en litt eksotisk overnatting (hvis du har DNT-nøkkel) og du kan litt kart og kompass, er det fint på Godlidalshytta på Hedmarksvidda med topptur til Tuva.

Hvis dere kjører til Budor, er det 6 km å gå til Målia der det også er en DNT-hytte å overnatte i. Ikke spektakulære fjell, men flott utsikt i godvær.

Jeg mener det skal være en fin topp ved Eidsvoll, men jeg klarer ikke komme på hva den heter.

Ja, Rondane og Jotunheimen er selvsagt på ønskelista. Men ikke denne gangen.
Toppen i Eidsvoll er sikker Mistberget. Men det er ikke noen fjelltopp akkurat. Det er mye skau for å si det sånn. Skreikampen kan muligens funke. Men han vil nå helst på snaufjellet da.
Hva med Gaustatoppen? Er det en fin tur for en på 11?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 22:13   #9
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjelltur med barn på østlandet

Vi har et par hytter som vi får låne ved Venabygdsfjellet, en time fra Lillehammer. Der er det hotell men også hytter å leie fra Lundes turisthandel. Vi skal dit neste helg,utrolig fint sted syns jeg.

http://www.venabu.no/norsk/startside.htm

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 01:24   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjelltur med barn på østlandet

Kom over til oss på Vestlandet! 55 minutt med fly. Her er det fjell i massevis og mange fine ruter for ein 11-åring.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 07:44   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fjelltur med barn østlandet.

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ja, Rondane og Jotunheimen er selvsagt på ønskelista. Men ikke denne gangen.
Toppen i Eidsvoll er sikker Mistberget. Men det er ikke noen fjelltopp akkurat. Det er mye skau for å si det sånn. Skreikampen kan muligens funke. Men han vil nå helst på snaufjellet da.
Hva med Gaustatoppen? Er det en fin tur for en på 11?

Gaustatoppen har så fantastisk utsikt i fint vær at den er fin uansett alder. Definitivt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 12:01   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn på østlandet

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Kom over til oss på Vestlandet! 55 minutt med fly. Her er det fjell i massevis og mange fine ruter for ein 11-åring.

Skulle helst ha kostet minst mulig akkurat nå. Vi voksne var en tur på preikestolen i våres. Veldig fint! Poden har gnåla om tur siden det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 19:14   #13
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjelltur med barn på østlandet

2 timer fra Gardermoen? Tror ikke du kommer deg til snaufjellet da... Sjusjøen er vel nærmest?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 19:42   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur med barn på østlandet

Høgevarde nær Norefjell, ca 1500 moh og turisthytte. 2 t 14 min fra meg, maks en halvtime mer for deg kanskje.

https://www.ut.no/hytte/3.1500/

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 20:03   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjelltur med barn på østlandet

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Høgevarde nær Norefjell, ca 1500 moh og turisthytte. 2 t 14 min fra meg, maks en halvtime mer for deg kanskje.

https://www.ut.no/hytte/3.1500/

Jeg tenkte også høgevarde.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no