Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-17, 18:34   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Vi orker ikke å dra til sentrum for å se barnetoget i år. Alt for trangt med barnevogn. Men når vi ikke skal dit så har vi ikke noe å gjøre før kl 15.30, når opplegget på skolen starter. Og deretter får vi gjester. Det blir en veldig lang og kjedelig dag frem til dess. Så hva annet kan man gjøre når man bor i Oslo? Er det andre steder hvor man kan hente litt 17. mai-stemning enn sentrum? Hva gjør andre som ikke drar til sentrum?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 18:47   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17 mai i Oslo i år?

Enten koser man seg alene hjemme og dekker nydelig frokost eller man inviterer et par-tre naboer eller venner og frokosterer sammen med dem eller man later som om 17. mai ikke starter før skolearrangementet er i gang.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 20:28   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17 mai i Oslo i år?

Jeg fikk nettopp tilbudsmail fra DFDS om 17. mai-lunsj ombord på danskebåten. Buffet, med både varmretter, kaldretter, kaker og dessert. Og is til alle barn. Det var fra 11 tror jeg. Det er jo ikke all verdens med danskebåten kanskje, men det er hvertfall plass på en restaurant som har noe 17. mai-opplegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 21:51   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17 mai i Oslo i år?

Flaggheising på den lokale skolen? Det er stort sett kl 0800, så kanskje litt tidlig. Jeg har sett at noen skoler som ikke går i byen har tog ol. om formiddagen. Kanskje naboskolen til naboskolen har noe.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 22:25   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Jeg hadde tatt livet med ro og hatt deilig, lang frokost.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 23:21   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Takk for tips!

Jeg lurer på om gardeleiren har noe opplegg? Jeg skal titte litt rundt.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-17, 23:26   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Her i byen får vi 17.mai program i posten med hva som skjer i hvilke bydeler. Finnes det noe slikt i Oslo?

Min bror og familien bor i Oslo. De har noen ganger pakket med seg ekstra god mat og funnet seg en park el og spist. Dette var nok før barna begynte å gå i skoletoget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 00:41   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Jeg satt og så på gamle bilder og ser at vi visst var i gardeleiren et år da barna var ganske små. Så ut som om vi koste oss. :ammetåke:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 10:20   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Dere kan dra rett over kommunegrensa og se det lokale 17.mai-toget der, kjøpe is og kjenne på stemningen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 10:29   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Da eldstebarnet var liten (før barnetogalder) var vi et par ganger på Ekebergrestauranten og spist lunsj før vi har dro tilbake til nærskolen for leker og aktiviteter på ettermiddagen. Det var veldig kjekt, og vi unngikk sentrum. Barnevennlig er det også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 10:36   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Jeg ville nok dratt et sted og spist lunsj eller bedt gjester jeg visste at var ledige. Jeg tror det meste uten jevnaldrende venner ville vært uaktuelt for mine barn, så vi hadde ikke hatt noe særlig til alternativer, så bra vi skal til byen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 11:49   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Vi pleier å ha brunch hjemme hos oss, med masse god mat og kringler og spekemat.
Det er utrolig deilig å aldri ha innført tradisjonen med å dra til sentrum.

(I år blir det brunch hos mine foreldre. Jeg er midt i masterlevering, så ha'kke tid til å lage noe.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 11:54   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Dette er den første 17. mai siden 2000 hvor vi er hjemme, men IKKE har skolebarn. Så vi aner ikke hva vi skal ta oss til. Vi orker ikke dra inn til Oslo, og den lokale feiringen på skolen er båring, og den gjorde vi da nok da vi hadde barn selv. Men samtidig føler jeg at vi bør stille opp og vinke til toget, da. Så det kan hende vi bare rusler ned og vinker til barna og så rusler hjem igjen. Også vurderer jeg å bake noe, slik at vi forplikter oss til å gjøre litt stas på dagen hjemme også. Hvis ikke hadde det nok blitt kosebukser og popcorn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 12:16   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre på 17. mai i Oslo i år?

Mye av programmet er jo sentrumsnært, og opplegget i gardeleiren trodde jeg var på ettermiddagen? Men mulig de har greier hele dagen. Jeg har ikke vært der siden jeg var tenåring og holdt på å le meg fordervet av en stafett de hadde, der de skulle bære en stakkar som var knytt fast på ei båre hit og dit og over noe piggtråd. Etter piggtråden ble an av stakkarene hengende under båra, man soldatene bare løp i vei med ham uansett, for å vinne.

Om man liker skranglete tivoli pleier det jo å være et par av dem rundt om kring, sikkert mye mindre folk på dagtid enn etter barnetoget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no