Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg har funnet en mobil

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 07:45   #21
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Still den ut mot betaling. Ikke mange mobiltelefoner som kan regne.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 08:11   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Jeg hadde nok lagt ut en status på FB om funnet. Jeg syns jeg stadig vekk ser folk skriver at de har mistet tlf sin.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:57   #23
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Å! Legg den på lading og se om noen ringer. Eller sjekk ut via simkort/ med hjelp av feks Elkjøp hvem som eier telefonen. Min sønn mistet sin samsung galaxy hvit av farge for litt siden, og fikk da sperret nummeret rimelig kjapt for å unngå misbruk. Noen ganger blir de jo stjålet også, og tyven slenger de fra seg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 13:34   #24
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Jeg ville gitt det en dag eller to til og så ville jeg tatt ut simkortet og sjekket med operatør dersom ingen har ringt.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 13:41   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Det kan jo være at eier har sperret simkortet. Sjekk simkortet og gå via operatør.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 13:57   #26
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Det står nå en gul trekant med et utropstegn i. Det kan være at simkortet er sperret kanskje ja.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:04   #27
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

De fleste sperrer jo kortet rimelig kjapt hvis de mister den. Vi ble fortalt at de fleste som stjeler telefoner har få vansker med å åpne de selv om det skal være komplisert. Verste for gutten min var å miste alke bilder og en kontaktliste han ikke hadde kopiert.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:15   #28
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Kan heg få spørre hvordan man kopierer en kontaktliste... Helst fra a til å.;-)

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:18   #29
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Sim kortet er nå ute, og jeg har kontaktet operatøren. De vidreformidler min kontaktinfo til eieren, så jeg regner med å bli oppringt ila dagen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:21   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Sim kortet er nå ute, og jeg har kontaktet operatøren. De vidreformidler min kontaktinfo til eieren, så jeg regner med å bli oppringt ila dagen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:54   #31
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.946
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Så bra! Jeg bare høre åssen det går!
Så rart at eieren ikke ringte seg selv. Men kanskje vedkommende var redd for å snakke med en potensiell tyv?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:59   #32
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så bra! Jeg bare høre åssen det går!
Så rart at eieren ikke ringte seg selv. Men kanskje vedkommende var redd for å snakke med en potensiell tyv?

Ja, ikke vet jeg.

Ingen som har ringt meg enda. Jeg oppga fullt navn og mobilnummer. Tror ikke navnet mitt høres så fryktelig skummelt ut altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 15:03   #33
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Det tar kanskje litt tid for operatøren å få tak i eier, siden h*n er uten mobil for tiden?
Så bra at du står på for at eieren skal få mobilen sin tilbake.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 15:07   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.946
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ja, ikke vet jeg.

Ingen som har ringt meg enda. Jeg oppga fullt navn og mobilnummer. Tror ikke navnet mitt høres så fryktelig skummelt ut altså.

Nei, kan det jo ikke være skummelt. Jeg tenkte på dette med at ingen har ringt til den telefonen som du har funnet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:33   #35
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Bromle, her.

Kan heg få spørre hvordan man kopierer en kontaktliste... Helst fra a til å.;-)

Det skal gå an... :-) Se på hjemmesiden til din mobiloperatør.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 22:08   #36
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Da har eieren ringt meg. Han hadde fått en epost fra operatøren.
Så da er avtalen at jeg skal møte han i morgen. Han har fått oppgitt ca hvor jeg jobber, og han jobber ikke så langt unna. Så da stikker han innom i lunsjen sin.

Han var fra et asiatisk land, og litt vanskelig å forstå. I hvertfall for meg som hører dårlig i tillegg. Etter å ha snakket sammen en stund, lurte han på om han kunne få igjen telefonen sin. Ja, det var liksom derfor jeg tok kontakt med teleselskapet da.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 22:12   #37
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Bra det ordnet seg!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 22:12   #38
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Jeg fant en også en telefon en gang også, den lå pent og ventet rett utenfor bildøra etter jeg hadde parkert før jeg skulle på jobb. Den kunne fint ha havnet under hjulet på bilden da jeg rygget meg inn, men den slapp fint unna. Akkurat makan til den jeg selv hadde. Telefonen sto på og jeg tok den med meg på jobb. Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde, men jeg tror jeg gikk inn på anropslista og sendte sms fra min egen telefon til det siste oppringte nummeret på telefonen. Der ga jeg beskjed om vedkommede hadde mulighe til å videreformidle at telefonen var funnet og kunne hentes. Det endte med at jeg fikk en nokså overraskende gruppeklem av 5 stk bakfulle folk på jobben. De kom mannsterk for å hente telefonen, kan man si. Det ironiske er at akkurat samme dag ble min telefon forsøkt stjålet på jobb. Makan.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 22:29   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Etter å ha snakket sammen en stund, lurte han på om han kunne få igjen telefonen sin. Ja, det var liksom derfor jeg tok kontakt med teleselskapet da.

Det var da du skulle ha svart: " NEEEEI!" Bare for å fått en reaksjon.
Godt det ordnet seg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 22:32   #40
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det var da du skulle ha svart: " NEEEEI!" Bare for å fått en reaksjon.
Godt det ordnet seg.

Det er sånt man ikke tenker på før etterpå vøtt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no