Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken vinterdress er best?
ReimaTec 42 40,38%
Troll 14 13,46%
Ticket2Heaven 26 25,00%
Mikk_line 3 2,88%
Helly Hansen 4 3,85%
Andre 15 14,42%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 14:49   #41
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har denne flervalgspollen om vinterdresser og.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:07   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

En ting jeg har sett i vinter er at jeg på kalde vinterdager synes scooterdressen til eldstemann har vært en super dress. Dette er en dress jeg ikke ville anbefale til små barn, men til skolegutten min har den vært super. Den er av merket BS. Vi har arvet den fra søskenbarnet hans og den er brukt i noen år og det kan ikke synes. Den tåler nok ikke allverdens med vann, men den er dønnsolid, fin i passform og varm på iskalde dager. Han velger alltid den framfor Reimatecen sin, men jeg må be ham ta Reimatecen når det er mildvær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:14   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da er det godt mulig vi har hatt flaks, for her har dressene holdt både 2 og 3 sesonger. Med aking på barmark.

Her også. Reima Tec er den mykeste og beste dressen. Vi er i tillegg svært fornøyd med Molo og IdaT sin.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:50   #44
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Så langt i sesongen er jeg storfornøyd med Ticket 2 Heaven. Har litt blanda erfaring med Reima, så det velger jeg ikke igjen. Den passer kanskje best for de minste barna?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:52   #45
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har prøvd Ticket2Heaven for første gang i år, og jeg må si at den seiler opp til å bli favoritten over Troll, ReimaTec og PolarnO.Pyret

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:54   #46
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Til de minste synes jeg Reimatec er suveren, til de større barna er nok Ticket den vi har vært aller mest imponert over. Men jeg synes Reflex er veldig bra i forhold til prisen, ikke søren om Reimatec er tre ganger så god. Name It sine ser også veldig fine ut.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 00:29   #47
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Synes Ticket er helt suveren men ville nok ikke valgt den til de aller minste. Da hadde vi Reima, myk og god men desverre ikke egnet til snøfattige Oslo vintere. Våt og hullete.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 00:31   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har hatt alle variantene og reima er det eneste jeg ikke kjøper igjen. Så langt er jeg mest fornøyd med T2H.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 20:46   #49
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Stemte Reimatec. Vanlig Reimatec for ca 0-3 år og Reimatec+ fra 3-4 år.

Er på andre året med Reimatec + nå, og er knallfornøyd. Har også en nesten ubrukt TTH dress, men det er Reimatec`n som blir brukt. Lettest å kle på, lettest å regulere riktig påkledning under (TTH blir ofte FOR varm).

Har også prøvd Hellytec (Helly Hansen), Legotec, Mikkline, Troll, Rasavil og alle er virkelig gode dresser, men Reimetec+ er vår absolutte favoritt! Den har blitt brukt i høst/vinter før snøen kom og den finnes ikke slitt!!

Blir Reimatec+ neste vinter også!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 21:03   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Så langt i sesongen er jeg storfornøyd med Ticket 2 Heaven. Har litt blanda erfaring med Reima, så det velger jeg ikke igjen. Den passer kanskje best for de minste barna?

Signerer denne 100%.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 21:04   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har tidligere hatt Troll, men bruker T2H i år og er nok nærmest helfrelst. Kanskje ikke til de minste, men til S på 3 har den vært topp, og jeg går for den neste år også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 04-01-09 kl 20:01.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:14   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

I fjor hadde vi en ny Skogstad og en brukt Reima. Knallfornøyd med Skogstaddressen, og fikk masse skryt fra bhg om at Hannah alltid var varm og tørr. Den ser nesten ikke brukt ut heller.

I år har vi Troll og Reflex. Jeg synes Trolldressen er bra, men jeg vet ikke om jeg synes den er verd det dobbelte i pris ift Reflexen. Den er allerede litt slitt på knærne, og jeg har opplevd at Hannah har vært våt i rompa et par ganger. Reflexen er av et annet "ytterstoff", og ser ut til å kunne bli litt raskere fuktig enn Troll - men har likevel ikke opplevd at hun er våt igjennom.

Så jeg er ikke overimponert over Troll.

Neste år blir det en brukt T2H dress og en ny Mikk-line.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:15   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Hannah har forresten T2H lue og votter i år, og de er knallgode!
Så jeg har god tro på at T2H dressene er bra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 13:21   #54
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

I år har storebror en Reflex med uttagbart fór, en ReimaTec høst/vårdress med den uttagbare ulldressen inni. Fungerer supert. Har ikke vært våt. Har en ny Rampetroll også, men den har vi ikke fått testet enda.
Lillebror har en Lassietec, og en Troll Monster, samt en litt sliten T2H-dress som er lappet skikkelig i stumpen med Aquasure. Den er fortsatt vanntett, og jeg ble litt sånn da jeg oppdaget det. Det hadde jeg aldri trodd gitt.
Alle dressene har holdt det de lover, og jeg er mest positivt overrasket over Lassietec-dressen vi kjøpte på salg til vel 300,- - den er vanntett, varm og god.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:14   #55
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Den beste vinterdressen er jo Friends som selges på Coop, i allefall best i test.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:25   #56
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har hatt Troll, Reima-Tec og Helly Hansen. Og nå har vi Reima-Tec og Molo.
Moloen er den aller beste dressen vi har hatt. Den er ekstremt slitesterk, foret med behagelig fleece, og holder vannet ute. Og jeg har en guttunge som omtrent svømmer i vann og snø. De andre dressene får stryk i forhold.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:28   #57
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

I vinter har storesøster vekslet mellom Troll og Leketøy (Stormberg) og av disse er Leketøy absolutt best. Vi sliter med at Trolldressen trekker vann og har derfor sendt den inn.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:48   #58
Kristin74
Nybegynner
 
Kristin74 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 12
Kristin74 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Har alltid brukt Reflex sine dresser og regntøy - kjempefornøyd.

Kristin74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:56   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

I vinter har storesøster vekslet mellom Troll og Leketøy (Stormberg) og av disse er Leketøy absolutt best. Vi sliter med at Trolldressen trekker vann og har derfor sendt den inn.

Vi har også opplevd at Trolldressen blir våt, eller, at Hannah er våt i rompa etter hun har brukt den. Ikke ofte da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:43   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Den beste vinterdressen er jo Friends som selges på Coop, i allefall best i test.

De Foreldre & Barn-testene kan du få billig av meg. Sjelden har jeg sett sånt vås.

Jeg husker at Friendsskoene ble best i test også. Sjelden har vel Obs! hatt et lignende race av reklamerende kunder, deriblant meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no